Col de Larche
Niet zijken maar reiden !
Wordt min of meer gedoogd. Heb m vorig jaar nog opgereden.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Kan inderdaad wel maar je hebt wel veel last van het vrachtverkeer. Vooral vanuit de Italiaanse kant met al die haarspeldbochten!
Vooral in Argentera aan Italiaanse kant is het oppassen geblazen want daar is het echt smal als je de afdaling neemt.
De Franse kant is goed te doe en ook wat breder dan de Italiaanse kant.
Als alternatief kun je de Col de Agnel (Agnello) nemen, niet ver van de Larche, die is wat rustiger maar ook daar veel haarspeldbochten aan Italiaanse kant. Uit mijn hoofd een stuk of 10 - 15.
Ook hier is de Franse kant wat makkelijker.
Vooral in Argentera aan Italiaanse kant is het oppassen geblazen want daar is het echt smal als je de afdaling neemt.
De Franse kant is goed te doe en ook wat breder dan de Italiaanse kant.
Als alternatief kun je de Col de Agnel (Agnello) nemen, niet ver van de Larche, die is wat rustiger maar ook daar veel haarspeldbochten aan Italiaanse kant. Uit mijn hoofd een stuk of 10 - 15.
Ook hier is de Franse kant wat makkelijker.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
In 2015 een weekje op een camping gestaan (bijna) boven op de col aan de Franse kant. Was op zich wel te doen met de fiets, maar erg smal en inderdaad veel vrachtverkeer, dus na 2 dagen maar besloten om met de auto naar beneden te gaan en van daaruit te fietsen. Voor één beklimming zou ik het gewoon doen, maar zeker niet elke dag.
In september gereden en nauwelijks verkeer. Zeker geen vrachtwagens.
Ik had vooraf gelezen dat het er druk kon zijn maar viel enorm mee.
Was er op een zondag. Boven wel wat autos van wandelaars.
Ik had vooraf gelezen dat het er druk kon zijn maar viel enorm mee.
Was er op een zondag. Boven wel wat autos van wandelaars.