Alles over vakanties op én met de fiets

Tips fietshotels Calpe en omg. Mont Ventoux

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 11 jul 2024 11:10

Het is pas juli 2024 maar we (fietsclubje) zijn toch al bezig met plannen te maken voor 2025. Ik heb hier op het forum en op de diverse sites al gezocht maar wie heeft dé tip voor een fiets(vriendelijk) hotel in Calpe en in de omgeving van de Mont Ventoux?
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 jul 2024 12:42

Calpe: AR Diamante Beach, maar er zijn er zoveel. Wij hebben nog niet meegemaakt dat de fiets niet mee mocht om op balcon te zetten. Dit hotel heeft een grote ruimte om fietsen te stallen.
Om de Ventoux: alles is fietsen. Niet heel veel hotels, maar voldoende huizen en B&B (om het maar even in het engels te houden.) Ik zou in het hoogseizoen niet meer op een camping gaan zitten, maar in voor en naseizoen kan dat prima. En wanneer wil je gaan?

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 11 jul 2024 13:16

Eind mei '25 (Hemelvaart) is de bedoeling
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Gebruikersavatar
mountaineer
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 mei 2009 16:26

Gebruikersavatar mountaineer 11 jul 2024 13:27

Wellicht is aubrabo.fr iets voor jullie. Nederlands/Belgische eigenaren.
Ligt in Mormoiron, 6 km van Bedoin.
mountaineer

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 jul 2024 14:30

tetelacourse schreef: 11 jul 2024 13:16 Eind mei '25 (Hemelvaart) is de bedoeling
Even al heel ver vooraf, de dag voor Hemelvaart zitten de wegen naar het zuiden heel erg vol. Dus adviseer ik je niet de woensdag vooraf aan Hemelsvaart te komen. En wat mogelijkheden, genoeg te vinden. Als Nederlands spreken een pré is, er zijn heel veel Nederlanders en Belgen met gites en chambres d'hotes.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6074
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 jul 2024 14:58

@Jans,.... waarom zou je in het hoogseizoen geen camping aanraden? Wat is daar mee mis?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 jul 2024 15:19

rob74 schreef: 11 jul 2024 14:58 @Jans,.... waarom zou je in het hoogseizoen geen camping aanraden? Wat is daar mee mis?
Jij hebt waarschijnlijk nog wel wat gevonden met je tent, maar op de campings in de omgeving van de Ventoux worden de gewone staanplaatsen heel snel ingewisseld voor houten huisjes en dan heel dicht op elkaar. Voorbeeld: Soleil du Ventoux. Dit voorjaar verkocht aan Cap Fun, nu staat het helemaal vol met huisjes, bijna tegen elkaar aan.
Andere kleine campings die er nog zijn/waren stoppen er mee. Maar goed, als fervent kampeerder zul je nog wel iets vinden... maar je kunt er rekening mee houden dat ieder m2 gebruikt is. Misschien heb jij nog tips voor TS?
Daarnaast is het ook nog de vraag hoe dicht wil je bij de Ventoux?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4573
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 11 jul 2024 17:26

Wij zaten (15 jaar geleden) in Carpentras. Daar zijn nog wel hotels te vinden.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1153
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 11 jul 2024 17:37

Wij hebben met onze club enkele keren gelogeerd in hotel Saint Marc in Mollans sur Ouveze.
Dat is niet zo een groot dorp, dus weinig avondvertier.
We hebben ook een keer gelogeerd in Sault.
Maar we vonden de ligging van Mollans beter.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 jul 2024 19:43

Ik denk ook dat je in Mollans wat centraler zit, Malaucene idem. Maar het is wel afhankelijk van je plannen. Ik kom ze echt tegen die iedere dag de Ventoux doen, een week lang, maar wil je of naar de Baronies, of naar het zuiden dan is het wel handig om centraal te zitten.

Knooierd
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 feb 2021 13:20

Knooierd 12 jul 2024 09:16

Jans schreef: 11 jul 2024 15:19
rob74 schreef: 11 jul 2024 14:58 @Jans,.... waarom zou je in het hoogseizoen geen camping aanraden? Wat is daar mee mis?
Jij hebt waarschijnlijk nog wel wat gevonden met je tent, maar op de campings in de omgeving van de Ventoux worden de gewone staanplaatsen heel snel ingewisseld voor houten huisjes en dan heel dicht op elkaar. Voorbeeld: Soleil du Ventoux. Dit voorjaar verkocht aan Cap Fun, nu staat het helemaal vol met huisjes, bijna tegen elkaar aan.
Andere kleine campings die er nog zijn/waren stoppen er mee. Maar goed, als fervent kampeerder zul je nog wel iets vinden... maar je kunt er rekening mee houden dat ieder m2 gebruikt is. Misschien heb jij nog tips voor TS?
Daarnaast is het ook nog de vraag hoe dicht wil je bij de Ventoux?
Soleil de Provence in St Romain en Viennois bedoel je? Ik heb daar paar keer gestaan toen het nog een camping was. Afgelopen jaar zijn we er langs gereden maar het is helemaal volgeprakt met huisjes inderdaad. Best leuk maar de faciliteiten zoals zwembad etc. zijn niet meegegroeid. Het zwembad vonden we toen al krap aan eigenlijk.

Laatst op Les Castors gestaan in Pierrelongue maar was voor ons een fijne plek om te staan. Rustig, centraal gelegen voor fietstripjes (of andere tripjes) en fijne eigenaren.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 jul 2024 09:53

Ja, klopt in Saint Romain, maar schrik niet afgelopen weken zijn er schat ik, minstens 50 huisjes bij gezet.
Er zijn nog wel "gewone" campings, maar ze worden schaars.
Le Pastory in Bedoin is inmiddels ook voornamelijk een houten huisjes park.

Plaats reactie