Ik heb een 11 speed 105 groep met hydraulische remmen waarvan ik de remgrepen tegen het stuur trek, wat ik ook doe ondanks ontluchten.
Afgevinkt:
- nieuwe remblokken
- 2x uitgebreid ontlucht, geen luchtbel te zien
- geprobeerd het systeem iets te overvullen door de callipers iets naar buiten te laten komen
- remhendels met stel inbus op verste stand van het stuur
- remmen voelen niet sponsig aan, als ze eenmaal aangrijpen doen ze het ook
Wat ging er mis:
- zodra ik boven van het stuur de adapter voor de spuit eraf draai, lekt er vrij veel olie uit voordat ik de afdekschroef erin kan draaien
- ?
Ik gebruik een set met twee spuiten van BBB met Shimano remolie. Ik heb geen idee meer wat ik kan doen om er voor te zorgen dat ik de remhendels niet bij de geringste remactie tegen het stuur trek - zie ik iets over het hoofd? Bij mijn racefiets met Sram Force is dit echt heel anders, daar grijpen de remmen veel eerder aan..
105 remgrepen tegen het stuur ondanks ontluchten
Dogma F
Dank voor het delen! Meteen handen uit de mouwen en eea volgens de Parktool video gedaan.Ramon73 schreef: ↑11 jul 2024 23:32 viewtopic.php?t=99955
Ik heb zoiets ook eens gehad. De oplossing heb ik beschreven.
Het is absoluut beter, remgrepen komen tot op ok afstand van stuur en aangrijpen is nog wat directer. Het horizontaal houden lijkt idd de truc.
Naar mijn persoonlijke voorkeur zouden de remgrepen meer in een 90 graden hoek tot de hoods mogen staan zoals bij Sram. In 'ruststand' lopen de remgrepen al best dicht langs het stuur. Het is jammer dat met het aanpassen van die afstand het niet mogelijk is ze nog verder van het stuur te laten staan.
Enfin zoals gezegd is het een stuk beter!
Ook remblokjes vervangen voor nieuwe? Mijn ervaring is dat remmen niet goed afstellen bij nieuw vullen als de pads ver versleten zijn.rchv schreef: ↑12 jul 2024 09:12Dank voor het delen! Meteen handen uit de mouwen en eea volgens de Parktool video gedaan.Ramon73 schreef: ↑11 jul 2024 23:32 viewtopic.php?t=99955
Ik heb zoiets ook eens gehad. De oplossing heb ik beschreven.
Het is absoluut beter, remgrepen komen tot op ok afstand van stuur en aangrijpen is nog wat directer. Het horizontaal houden lijkt idd de truc.
Enfin zoals gezegd is het een stuk beter!
Bleeden kan wel met de oude pads, verversen/vullen is voor mij altijd nieuwe remblokjes.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 13 jul 2024 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F
Bij voorrem idd nieuwe blokjes maar achter heeft het ook gewerkt met gebruikte blokjes. Vandaag mee op pad geweest en stukken beter dan voorheen.
Kan overigens het door mij gebruikte systeem met twee spuiten overigens niet aanraden, het systeem van Shimano met een opvangbakje lijkt mij eenvoudiger.