Door een gebogen derailleurpad heb ik de derailleur in de wielen getrokken en is mijn Camapagnolo Neutron achterwiel kapot (gebogen spaken,...).
De naaf is echter nog goed en van goede kwaliteit (Campagnolo Record).
Herstellen is niet rendabel (dure vervang onderdelen, interne spaaknippels die vast zitten en kunnen breken als ik het wiel opnieuw moet richten,...).
Omdat de naaf nog goed is lijkt het me een leuk project om zelf een wielset op te bouwen met moderne velgen (rond de 20mm interne velgbreedte zodat ik zonder problemen 28mm banden kan monteren in een frame dat eigenlijk maar voor 25mm banden geschikt is).
Het probleem is echter het aantal spaken: 22 radiaal in de voornaaf en 24 in de achternaaf.
Ik heb nog geen velgen gevonden met dit aantal gaten.
Zijn er fabrikanten die velgen aanbieden met een custom aantal spaakgaten? Bij voorkeur dus een aluminium betaalbare velg.
Moderne alu velg met 22 of 24 spaakgaten
-
- Forum-lid HC
24 is een standaard aantal spaken, 22 zeker niet.
Dus de eerste zou wel verkrijgbaar moeten zijn. De laatste verwacht ik niet.
Dus de eerste zou wel verkrijgbaar moeten zijn. De laatste verwacht ik niet.
-
- Forum-lid
Naar mijn weten is de naaf van de Neutron specifiek voor deze wielset en betreft het geen "universeel" inspaakbare naaf zoals de Record.
- thestudent
- Forum-lid HC
Die achternaaf zou nog wel herspaakt kunnen worden, maar die 22 gaats voornaaf zal zeer lastig worden. Ik denk dat je ook niet zomaar een nieuwe neutron velg voor het voorwiel kan kopen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!