remmen vol lucht tijdens autorit
ik probeer even te beredeneren wat me gebeurd is en ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
onlangs ben ik op vakantie geweest. Ik probeer bij het inpakken altijd de fiets achterin mee te krijgen, dusdanig dat de fiets tijdens een tussenstop veilig achterin zit. Het ziet er dan zo uit:
src="https://i.ibb.co/PZ73d5s/IMG-4085.jpg" alt="IMG-4085" border="0" /></a>
na aankomst wilde ik een ritje maken, maar merkte dat de remmen vol lucht waren gelopen. Helaas geen bleeding kitje bij me. Welliswaar een ritje kunnen maken, maar echt fijn voelde dat in de afdaling niet aan.
wat is me hier gebeurd? iemand een idee hoe het is gekomen dat er lucht in het systeem is beland?
onlangs ben ik op vakantie geweest. Ik probeer bij het inpakken altijd de fiets achterin mee te krijgen, dusdanig dat de fiets tijdens een tussenstop veilig achterin zit. Het ziet er dan zo uit:
src="https://i.ibb.co/PZ73d5s/IMG-4085.jpg" alt="IMG-4085" border="0" /></a>
na aankomst wilde ik een ritje maken, maar merkte dat de remmen vol lucht waren gelopen. Helaas geen bleeding kitje bij me. Welliswaar een ritje kunnen maken, maar echt fijn voelde dat in de afdaling niet aan.
wat is me hier gebeurd? iemand een idee hoe het is gekomen dat er lucht in het systeem is beland?
-
- Forum-lid HC
Wat volgens de meeste op dit forum niet kan, maar volgens mij wel
De greep heeft (iets) hoger gelegen en is ingeknepen.
Dan moet er daarvoor wel lucht in het reservoir hebben gezeten en dat zou niet moeten, maar gebeurt in de praktijk soms wel.
Wat je had kunnen doen is de bleed schroef eraf draaien en paar keer remmen, meestal komt de lucht er dan wel uit, beetje olie erin gieten is vaak voldoende, hele bleed procedure is niet nodig.
Daarnaast hoop ik voor de veiligheid dat er geen mensen achterin zaten. Ik zou toch eens een fietsendrager overwegen.
De greep heeft (iets) hoger gelegen en is ingeknepen.
Dan moet er daarvoor wel lucht in het reservoir hebben gezeten en dat zou niet moeten, maar gebeurt in de praktijk soms wel.
Wat je had kunnen doen is de bleed schroef eraf draaien en paar keer remmen, meestal komt de lucht er dan wel uit, beetje olie erin gieten is vaak voldoende, hele bleed procedure is niet nodig.
Daarnaast hoop ik voor de veiligheid dat er geen mensen achterin zaten. Ik zou toch eens een fietsendrager overwegen.
-
- Forum-lid HC
Lees de topics maar eens terug. "Gesloten systeem kan geen lucht in" is dan het verhaal.
Maar als je er al even mee gereden hebt en blokken versleten kan er zomaar wat lucht in het reservoir zitten
-
- Forum-lid HC
Oh nee zo vatte ik het ook zeker niet op hoor! Ik s hrijf het misschien een beetje vreemd.... dat zou kunnen -:)
blijft vreemd. inmiddels zijn de remmen ontlucht. er zat gewoon veel lucht in. de fiets is niet lang geleden opgebouwd en dus ontlucht. ik heb inderdaad iets tussen de blokjes gestoken. de lucht moet er op 1 of andere manier ingeslopen zijn.
-
- Forum-lid HC
Wellicht dat 1 van de aansluitingen niet helemaal goed zit en daardoor lucht in het systeem kan komen. Of dat het ontluchten bij montage niet helemaal goed is gegaan, waardoor ergens in het systeem lucht is blijven zitten, wat los kon komen bij het platliggen van de fiets.
Even in de gaten houden dus.
Even in de gaten houden dus.