Dit jaar rijd ik voor het eerst met tubeless banden op Zipp 404 Firecrest Hookless wielen.
Gisteren voor de 4e keer in korte tijd achter lek gereden en weer m'n hele fiets incl. m'n benen onder de latex!
Ik ben het nu spuugzat en stap weer over op binnenbanden.
2 vragen hierover:
Moet ik het tubeless velglint op de velg laten zitten ter bescherming van de binnenband of er af halen?
De maximale druk voor deze velgen is 5 bar, is dat dan wel hard genoeg voor een binnenband?
Van tubeless terug naar binnenband
Ja en ja er vanuit gaande dat je minimaal 28mm banden monteert.von Miles schreef: ↑05 aug 2024 20:20 Dit jaar rijd ik voor het eerst met tubeless banden op Zipp 404 Firecrest Hookless wielen.
Gisteren voor de 4e keer in korte tijd achter lek gereden en weer m'n hele fiets incl. m'n benen onder de latex!
Ik ben het nu spuugzat en stap weer over op binnenbanden.
2 vragen hierover:
Moet ik het tubeless velglint op de velg laten zitten ter bescherming van de binnenband of er af halen?
De maximale druk voor deze velgen is 5 bar, is dat dan wel hard genoeg voor een binnenband?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Ik zou het velglint laten zitten. Overweeg TPU binnenbanden. Die zijn veel lichter en soepeler dan butyl banden.