Waar drink jij je koffie en haal je jouw ijsje
-
- Forum-lid
Coffee bij Puur (Oosterbeek), Proloog, Crossroads (Nijmegen), bij m’n fm in Amersfoort, en een snelle pitstop bij Maats,
ijsje bij Fratelli (Oosterbeek)
ijsje bij Fratelli (Oosterbeek)
-
- Forum-lid
De meeste rondjes doe ik zonder koffiestop, maar ik ging graag naar Fausto in Schoonhoven en 14Theroad in Gouda voor een kop koffie met een stukje taart. Allebei de genoemde tentjes zijn niet meer. Ik houd mij dus aanbevolen voor een nieuwe koffienuttigplek in het Groene Hart met het risico voor de tipgever dat die tent snel weer opgedoekt is.
Voor een ijsje ga ik naar David's Gelato op de markt in Gouda, dit doe ik eigenlijk altijd pas na het fietsen. Het is dat ik niet vaak langs Boskoop, Abcoude of Italië fiets, want daar schijnen ze ook goed ijs te hebben.
Voor een ijsje ga ik naar David's Gelato op de markt in Gouda, dit doe ik eigenlijk altijd pas na het fietsen. Het is dat ik niet vaak langs Boskoop, Abcoude of Italië fiets, want daar schijnen ze ook goed ijs te hebben.
Daar kwam ik ook graag. Helaas..ColumsbusMJ schreef: ↑19 aug 2024 17:18 De meeste rondjes doe ik zonder koffiestop, maar ik ging graag naar Fausto in Schoonhoven en 14Theroad in Gouda voor een kop koffie met een stukje taart. Allebei de genoemde tentjes zijn niet meer. Ik houd mij dus aanbevolen voor een nieuwe koffienuttigplek in het Groene Hart met het risico voor de tipgever dat die tent snel weer opgedoekt is.
Ijs bij Torino in Woerden.
Koffie bij The Village in Utrecht
-
- Forum-lid
Italië en Italië. Het eerste wat ik doe als ik dat land binnenkom is een barretje zoeken om een echte espresso binnen te tikken! (Of een cappuccino als het nog vroeg is)
In Frankrijk koffie drinken is echt afzien!! Als je daar om het even waar een café crème bestelt vragen ze of je wel een zwemdiploma hebt
En als je een petite versie vraagt doen ze net alsof dat onmogelijk is.
Als ik dan die prachtige machines zie staan vraag ik me echt af waarom het zo moeilijk moet zijn…
Als ze het in Spanje en Italië kunnen waarom dan niet hier?
Trouwens het meest irritante is nog wel dat ze een espresso altijd een expresso noemen! Brrr!
In Nederland maak ik mijn koffie liefst gewoon thuis want onderweg moet je echt geluk hebben om een fatsoenlijke koffie te kunnen scoren. (En al die veramerikaanste shit als “extra shot espresso er bij? Siroop bij? Kaneel of cacao? Havermelk of gewone melk? Small medium or Large?”
F-off ffs!! Just give me a coffee!!
Oh en ijs eet ik zelden. Uitzondering: een Colonel in Normandie of een ijsje in Italië!
In Frankrijk koffie drinken is echt afzien!! Als je daar om het even waar een café crème bestelt vragen ze of je wel een zwemdiploma hebt
En als je een petite versie vraagt doen ze net alsof dat onmogelijk is.
Als ik dan die prachtige machines zie staan vraag ik me echt af waarom het zo moeilijk moet zijn…
Als ze het in Spanje en Italië kunnen waarom dan niet hier?
Trouwens het meest irritante is nog wel dat ze een espresso altijd een expresso noemen! Brrr!
In Nederland maak ik mijn koffie liefst gewoon thuis want onderweg moet je echt geluk hebben om een fatsoenlijke koffie te kunnen scoren. (En al die veramerikaanste shit als “extra shot espresso er bij? Siroop bij? Kaneel of cacao? Havermelk of gewone melk? Small medium or Large?”
F-off ffs!! Just give me a coffee!!
Oh en ijs eet ik zelden. Uitzondering: een Colonel in Normandie of een ijsje in Italië!
-
- Forum-lid
Jouw bericht doet mij denken aan een flauwe koffie gerelateerde grap.
Waarom drinken Italianen koffie in van die kleine kopjes?
Dat doen ze expresso.
Waarom drinken Italianen koffie in van die kleine kopjes?
Dat doen ze expresso.
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Valt wel mee. Als je in Nederland een dubbele espresso bestelt, heb je meestal wel een sterke kop koffie die prima op smaak is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ook in NL kom je zaken tegen waarbij espresso synoniem staat voor zo sterk & bitter mogelijk en dus niet te hachelen is.
Een goede espresso is vol van smaak.
Een goede espresso is vol van smaak.
Less is bore