Zijn er ook shirts met een korter rugpand?
Ik heb de indruk dat de rugpanden van shirts steeds langer worden.
Zelf ben ik nu maar 1,73 m en als ik het maatadvies van de fabrikanten volg zit ik meestal op een M of L. Assos vind ik een fijn merk met broeken die gelukkig niet zo lang zijn en fijne shirts en ik draag een M wat prima zit maar bij hun nieuwere shirts zijn de rugpanden naar mijn beleving weer langer geworden. Ik heb nog twee oudere shirts van Assos die daar minder last van hebben. Een ander merk als bijvoorbeeld Ale zit vaak te krap en kom je op een maat groter met weer een heel lang rugpand.
Voor langere mensen zal dat ongetwijfeld fijn zijn maar op deze aardbol zullen er toch ook wel wat mensen zijn die niet gelijk 1,80 of langer zijn en geen behoefte hebben aan hele lange rugpanden? Of is het voor de wat kleinere mensen gewoon een kwestie van leer er maar mee leven?
Shirts met korter rugpand.
Ik ben vergelijkbaar qua lengte. Sinds de fietsclub over is naar Kalas heb ik nog nooit zulke goed zittende shirts gehad. Waar ik voorheen altijd POC droeg ben ik nu volledig over naar Kalas. Maat 3 zit mij als gegoten.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Misschien eens een maatje kleiner proberen met een ruimere snit. De meeste merken hebben een performance lijn en een meer relaxed lijn van jerseys.
Ik draag met 1m75 steeds een S of zelfs een XS bij Rapha, MAAP, La Passione, Le Coffee Ride...
Ik draag met 1m75 steeds een S of zelfs een XS bij Rapha, MAAP, La Passione, Le Coffee Ride...
-
- Forum-lid HC
Ja met 173 snap ik dat wel.
Echter heb ik bij assos altijd een S of M met 185 en 80 kilo en ik vind ze ook zeker niet te kort.
Echter heb ik bij assos altijd een S of M met 185 en 80 kilo en ik vind ze ook zeker niet te kort.
Gobik kleding heeft een kort rugpand.
-
- Forum-lid
Heb tegenwoordig van Rapha de Core lijn en die zit met m'n 1.70m gegoten in maat M, is endurance fit dus bij de schouders en armen voldoende ruimte en korter dan de shirts van bv Castelli en andere italiaanse merken...
Bij sommige shirts vouw ik de elastische band wat naar binnen om ze korter te krijgen. Dan kan je de zakken achteraan wel niet helemaal vol proppen.