Ingevreten body normaal?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 mei 2010 11:34
Ha iedereen,
ik heb een probleem met twee dezelfde bodies op twee verschillende wielsets. Ze vreten in doordat ik losse kransjes gebruik. nu is dat misschien normaal na een km 15.000 maar ik kan er geen heel jaar op rijden. De body op de foto heb ik ongeveer 4000km mee gefietst. De wielen zelf zijn echt perfect! Alleen die bodies...
Je kan goed zien dat waar de drie fixed kransen zitten aan het begin er niks aan de hand is en dat de problemen komen bij de losse kransjes. experts aanwezig die een mening hier over hebben?
ik heb een probleem met twee dezelfde bodies op twee verschillende wielsets. Ze vreten in doordat ik losse kransjes gebruik. nu is dat misschien normaal na een km 15.000 maar ik kan er geen heel jaar op rijden. De body op de foto heb ik ongeveer 4000km mee gefietst. De wielen zelf zijn echt perfect! Alleen die bodies...
Je kan goed zien dat waar de drie fixed kransen zitten aan het begin er niks aan de hand is en dat de problemen komen bij de losse kransjes. experts aanwezig die een mening hier over hebben?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Van wat voor wiel is het? Het is een vaker gesignaleerd "probleem" bij easton vista's. Moet je maar eens zoeken op het forum... Ik heb het zelf ook, maar om heel eerlijk te zijn kan het me niet echt boeien... Wielen doen het na 12K nog prima. Het enige moment dat ik er last van heb is als ik die cassette er af wil halen, dan moet ik iets harder trekken.. tja.. het blijft een fiets en een object dat je met enige regelmaat gigantisch op zijn donder geeft. Dat er dan hier en daar een deukje in het materiaal ontstaat verbaasd me dan niet zo...

-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Gebeurd inderdaad vaker. Maat effect neemt toe al er niet voldoende vulringen worden gebruik en de sluitring vervorgens halfzacht wordt aangedraaid. Overigens waren en van Tune ooit metalen plaatjes om het invreten te voorkomen maar of dat de oplossing is?
-
- Forum-lid
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 20 aug 2009 21:52
Als het kuipers zijn en je rijdt met shimano dan moet je een sram cassette gebruiken.
Ik had het zelfde probleem heb de cassette vervangen daarna nooit meer problemen.
Op een of andere reden vreet een sram niet in.
Ik had het zelfde probleem heb de cassette vervangen daarna nooit meer problemen.
Op een of andere reden vreet een sram niet in.
Cervelo S2, Specialized Tarmac pro, Kona the King
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Jee hoe zou dat nu komen..... Ts geef het antwoord al als je meerdere kransjes aan elkaar hebt wordt de kracht beter verdeeld over je drager.
Afgezien van het feit dat ik niemand Sram casettes aanbeveel (en zeker niet de red) blijft het shimanosysteem eigenlijk enkel geschikt voor stalen bodies. Komt nog bij dat er zat wielmerken zijn waar een of meerdere Sram typen niet op kunnen worden gemonteerd en de ellende is kompleet.....
Afgezien van het feit dat ik niemand Sram casettes aanbeveel (en zeker niet de red) blijft het shimanosysteem eigenlijk enkel geschikt voor stalen bodies. Komt nog bij dat er zat wielmerken zijn waar een of meerdere Sram typen niet op kunnen worden gemonteerd en de ellende is kompleet.....
Hoi,
Om even door te breien op Sharkman zijn opmerking: 'Ts geef het antwoord al als je meerdere kransjes aan elkaar hebt wordt de kracht beter verdeeld over je drager'
Ik vroeg me dus al tijden af of er ook casettes uit 1 stuk bestaan? Als voorbeeld zie hoe schroeven voor Power Boats (je weet wel, die sigarenvorm uit o.a. Miami Vice) gemaakt worden.
[img=http://www.travelizmo.com/archives/2006 ... r-boat.jpg]
Deze worden gegoten in een mal (en zijn ook niet echt goedkoop) maar dus wel naadloos en uit 1 stuk.
Nadeel als je dit op cassettes toepast is natuurlijk gelegen in het feit dat de hele casette vervangen moet worden mocht 1 van de 'kransjes' dus af zijn.
Cassette samenstellen uit losse kransjes (of in combinatie met enige vast aan elkaar) is zeer waarschijnlijk veel goedkoper.
Slaan ze losse kransjes uit een staatlplaat?
Mvg, Zorro
Om even door te breien op Sharkman zijn opmerking: 'Ts geef het antwoord al als je meerdere kransjes aan elkaar hebt wordt de kracht beter verdeeld over je drager'
Ik vroeg me dus al tijden af of er ook casettes uit 1 stuk bestaan? Als voorbeeld zie hoe schroeven voor Power Boats (je weet wel, die sigarenvorm uit o.a. Miami Vice) gemaakt worden.
[img=http://www.travelizmo.com/archives/2006 ... r-boat.jpg]
Deze worden gegoten in een mal (en zijn ook niet echt goedkoop) maar dus wel naadloos en uit 1 stuk.
Nadeel als je dit op cassettes toepast is natuurlijk gelegen in het feit dat de hele casette vervangen moet worden mocht 1 van de 'kransjes' dus af zijn.
Cassette samenstellen uit losse kransjes (of in combinatie met enige vast aan elkaar) is zeer waarschijnlijk veel goedkoper.
Slaan ze losse kransjes uit een staatlplaat?
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14190
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat gebeurt echt niet hoor, bij mij hope pro naven gebeurt het ook zei het maar met 1 kransje (XTR).
lekker doorrijden het maakt niets uit, behalve dat ie theoretisch minder zou kunnen schakelen, maar dat merk ik niet
lekker doorrijden het maakt niets uit, behalve dat ie theoretisch minder zou kunnen schakelen, maar dat merk ik niet