Krijg buitenband niet van de velg
-
- Forum-lid
Hallo fietsers,
Hebben jullie wel eens gehad dat je de buitenband niet (echt helemaal niet) van de velg krijgt? Ik heb vanmiddag drie bandenlichters gebroken op deze klus. Ben blij dat ik thuis was en niet ergens langs de weg stond ..
Banden en velgen van dezelfde maat moeten toch altijd passen?
Iemand tips?
Dank!
Hebben jullie wel eens gehad dat je de buitenband niet (echt helemaal niet) van de velg krijgt? Ik heb vanmiddag drie bandenlichters gebroken op deze klus. Ben blij dat ik thuis was en niet ergens langs de weg stond ..
Banden en velgen van dezelfde maat moeten toch altijd passen?
Iemand tips?
Dank!
-
- Forum-lid
Ik heb een hoop verschillende velgen gebruikt maar gebruik vrijwel altijd zelfde band of iig de verschillende opvolgende versie van dezelfde band (gp4000s, gp4000s2 en nu gp5000). Maar het kan enorm verschillen hoe makkelijk ze om de velg.
Mijn huidige f4r ffwd wielen zijn echt gekloot niet te doen bijna. Terwijl ik hiervoor een DT swiss set en een fulcrum set had waar ze best goed op gingen.
Er zit wel techniek achter. Maar daar kan je beter YT filmpjes over doen want hier in tekst uitleggen is dat minder duidelijk denk ik.
Ip moet je altijd het streven hebben om de band op te velg te leggen zonder bandenlichters.
Mijn huidige f4r ffwd wielen zijn echt gekloot niet te doen bijna. Terwijl ik hiervoor een DT swiss set en een fulcrum set had waar ze best goed op gingen.
Er zit wel techniek achter. Maar daar kan je beter YT filmpjes over doen want hier in tekst uitleggen is dat minder duidelijk denk ik.
Ip moet je altijd het streven hebben om de band op te velg te leggen zonder bandenlichters.
-
- Forum-lid
Yes, been there...Oude-Kamphuis schreef: ↑01 okt 2024 20:30 Hallo fietsers,
Hebben jullie wel eens gehad dat je de buitenband niet (echt helemaal niet) van de velg krijgt?
Vorige winter gevochten met het achterwiel van mijn madam haar 'vintage' baanfiets.
Het veloflex bandje dat er al jaren op zat wou maar geen afscheid nemen van de velg.
Er is ook wat materiaal gesneuveld
-
- Forum-lid
Hi Rob,
Erop is door de FM gedaan. Het is een nieuwe set wielen (van ERE) die ik later voor mijn fiets gekocht heb. Waar koop je bandenlichters met een stevigere kop? Ik zie alleen steeds die korte bandenlichters, bv, die setjes van drie van BBB Cycling. Die zijn te kort (voor mij).
-
- Forum-lid
Afgelopen weekend nog drie uur staan kl*ten in de garage om de band van de velg te krijgen dus ik snap je probleem precies. Uiteindelijk, toen ik op het punt stond er een mes in te zetten kwam er alsnog beweging in. Bij mij was het probleem dat beide randen van de band waarmee die in de velg haakt, precies in het midden kwam te liggen in de verdiepte ligging van de velg zeg maar. Kreeg hem daar amper uit.
Wat is bij jou het probleem?
Bandenlichter van rob74 ziet er niet gek uit, helaas niet op voorraad in de winkel.
Wat is bij jou het probleem?
Bandenlichter van rob74 ziet er niet gek uit, helaas niet op voorraad in de winkel.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
-
- Forum-lid HC
Als het daar niet mee lukt, dan heb je altijd nog dit soort.
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-4 ... ojEALw_wcB
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-4 ... ojEALw_wcB
En als je ze straks de banden ook lastig op de velg krijgt dan maar ook een bandenknecht aanschaffen: https://www.mantel.com/bbb-cycling-bandenhulp-easytire.