Hi,
Ik hoor sinds vandaag een balletje heel hard tikken in mijn achterwiel. Nu ben ik op wielrenvakantie met veel hoogtemeters en ben ik een beetje bang om hard de bergen ermee af te gaan. Ik vind het niet erg als ik mijn wiel verder stuk rij maar ben bang dat hij opeens blokkeert. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!
Is het gevaarlijk om door te rijden als je een balletje hoort tikken in je achterlagers?
Wat voor wiel is het? Heb je wat meer info over merk en type?
Heel soms gebeurt het dat er een klein steentje door een afwateringsgaatje in de velg komt of iets meer waarschijnlijk dat je bij het wisselen van een band iets van een steentje hebt meegenomen. Dit klinkt behoorlijk heftig maar kan weinig kwaad. Haal de band er eens af en check het ff.
Maar het kan bijv. ook zijn dat een van je spaaknippels de geest heeft gegeven en nu in je velg rondstuitert met kans op spaakbreuk. Dat wil je niet tijdens een afdaling uiteraard.
Heel soms gebeurt het dat er een klein steentje door een afwateringsgaatje in de velg komt of iets meer waarschijnlijk dat je bij het wisselen van een band iets van een steentje hebt meegenomen. Dit klinkt behoorlijk heftig maar kan weinig kwaad. Haal de band er eens af en check het ff.
Maar het kan bijv. ook zijn dat een van je spaaknippels de geest heeft gegeven en nu in je velg rondstuitert met kans op spaakbreuk. Dat wil je niet tijdens een afdaling uiteraard.
Ik pak ze wel weer in de afdaling