Ik zou graag een setje Campagnolo wielen voor het veldrijden. Dus geschikt om balkjes te springen en....
Welke hebben de voorkeur: Bora WTO33, Shamal of Levante?
Zoals hierboven aangegeven gaan ze van smal naar brede velgen.
De bandjes voor veldrijden zijn 33 mm.
Alle wielen zijn 2way fit zodat ik kan gaan testen met tubeless bandjes....
Graag lees ik jullie ervaringen.
Campagnolo wielen voor veldrijden
- thestudent
- Forum-lid HC
Heel breed heb je voor crossbandjes niet nodig en daarmee moet je zelfs uitkijken dat je crossbanden niet te breed gaan vallen.
Ik zou met geen van de drie wielsets gaan veldrijden beter doe je dat met een wielset waarbij je wel makkelijk velgen en spaken kan vinden.
Ik zou met geen van de drie wielsets gaan veldrijden beter doe je dat met een wielset waarbij je wel makkelijk velgen en spaken kan vinden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Nu rijdt mijn zoon met DT Swiss CR1400 wielen. De lagers (body) gaan zeer snel stuk.
Bij campagnolo ben ik dit nog nooit tegen gekomen. Ook ben ik fan van cup and cone lagers.
De Levante wielen hebben een interne breedte van 25mm wat mee veel lijkt.
De DT Swiss wielen hebben een interne breedte van 22 mm.
De Sahamals komen het dichtste in de buurt met 21 mm.
De Bora 's hebben 19mm.
Ik kan moeilijk inschatten hoe belangrijk dit is.
Bij campagnolo ben ik dit nog nooit tegen gekomen. Ook ben ik fan van cup and cone lagers.
De Levante wielen hebben een interne breedte van 25mm wat mee veel lijkt.
De DT Swiss wielen hebben een interne breedte van 22 mm.
De Sahamals komen het dichtste in de buurt met 21 mm.
De Bora 's hebben 19mm.
Ik kan moeilijk inschatten hoe belangrijk dit is.
Nu weet ik niet zoveel van veldrijden, maar waarom laat je niet een setje spaken, met een stel degelijke naven? Persoonlijk ben ik nogal fan van Hope. Weliswaar geen Cup-conus, maar wel erg mooi gemaakt en een hele goede afdichting, zeker de nieuwe pro5 serie.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik sta 53x11 hierin wel bij.
Gewoon een setje laten spaken, ik heb bijvoorbeeld een set met Hope Pro4 naven, 25000 vuile kilometers gemaakt (woon/werk, gravel,regen, sneeuw,...)
Ze gaan periodiek open om te kijken hoe het intern met de naven is gesteld, tot nu toe zijn ze enkel en alleen nog maar open geweest om (snel) weer terug dicht te doen. Zien er intern nog factory fresh uit, draaien nog steeds zoals nieuw,...
Als ik een nieuwe set zou kopen, keek ik naar de Hope RS5...
Kan je zelf een velg en spaken kiezen qua hoogte/breedte
Gewoon een setje laten spaken, ik heb bijvoorbeeld een set met Hope Pro4 naven, 25000 vuile kilometers gemaakt (woon/werk, gravel,regen, sneeuw,...)
Ze gaan periodiek open om te kijken hoe het intern met de naven is gesteld, tot nu toe zijn ze enkel en alleen nog maar open geweest om (snel) weer terug dicht te doen. Zien er intern nog factory fresh uit, draaien nog steeds zoals nieuw,...
Als ik een nieuwe set zou kopen, keek ik naar de Hope RS5...
Kan je zelf een velg en spaken kiezen qua hoogte/breedte
Hier in huis inmiddels een set of 6 met hope naven, zowel race als MTB als woon-werk. Draaien stuk voor stuk als een zonnetje.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Nou inderdaad zeker voor in de troep.
Ik heb vroeger toen ik nog in de troep reed drie MTB marathon in de modder, doro beekjes en alle ellende gereden.
Naven compleet onder water gestaan. Hele fiets uit elkaar en de naven ook.
Helemaal niets in de naaf te zien, geen vuil, geen water, ongelofelijk! En dat is inmiddels 15 jaar terug met de oude pro2 naven.