De afgelopen jaren draaide ik zwift en MyWhoosh op een iPad maar deze begint te oud te worden.
In de plaats wil ik nu een laptop gaan gebruiken met touchscreen omdat ik denk dat deze wat krachtiger is dan een iPad.
Voorkeur is een budgetvriendelijke laptop met i3 processor en onboard gpu. Ik wil er namelijk niet te veel geld aan uitgeven en heb geen vaste set-up dus een tv met Apple TV is geen optie.
Gaat het op iedere laptop werken of zijn er mensen die ervaren dat hun laptop te traag is?
Specs voor laptop zwift/mywhoosh
Ik heb het een tijdje op een MacBook Pro i7 gedaan, en dat ging / gaat nog steeds prima. Laptop is van 2017 of 2018 geloof ik ( 16Gb intern en 256Gb SSD drive ). Ik ben nog altijd in de volle overtuiging dat dit beter draait dan een Winhoos laptop van die leeftijd. Of dat het nu komt door de zeer fijne en schonere software van Apple, of door de hardware .. En ja wat is veel geld, de MacBook Pro kost nu nog ca € 500,- tot € 600,- of zoiets.
Laatst gewijzigd door rene op 02 nov 2024 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Net een 9 jaar oude special voor Zwift aangeschafte i7 Windows laptop weggepleurd. Deed er een half uur over om op te starten.
Op de I pad zit ik in 5 secondes op Watopia.
Nooit meer Windows voor dit soort zaken. Eventueel zou ik een refurbished Appel aanschaffen, maar nu doe ik het met de iPad op een standaardje.
Op de I pad zit ik in 5 secondes op Watopia.
Nooit meer Windows voor dit soort zaken. Eventueel zou ik een refurbished Appel aanschaffen, maar nu doe ik het met de iPad op een standaardje.
Niet zijken maar reiden !
- daniel1975
- Forum-lid HC
Werkte zelfs (in low detail) op onze oude late-2012 macbook. Dus ik zou ook voor een refurbished gaan van paar jaar oud.
Less is bore
Ik zie wel een heel sterke voorkeur voor Apple.
MacBooks en ik zijn geen vrienden maar ik kan de MacBook van mijn vrouw eens proberen om te zien of dat werkt.
Anders misschien toch maar een nieuwere, snellere iPad met meer geheugen.
MacBooks en ik zijn geen vrienden maar ik kan de MacBook van mijn vrouw eens proberen om te zien of dat werkt.
Anders misschien toch maar een nieuwere, snellere iPad met meer geheugen.
Ik heb ook een iPad , 10e generatie - die is sneller dan mijn MacBook Pro voor wat betreft Zwift. Opstart - update - inloggen op de MacBook maakt het langzamer. De iPad staat altijd paraat, Zwift app opent zeer snel en beeld is vergelijkbaar met de MacBook.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless