Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

2de hands colnago c40

joostb
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2010 14:07

joostb 04 mei 2010 14:19

Goedemiddag,

Eerste even wat voorgeschiedenis. Vroeger wedstrijden gefietst van categorie 3 tot en met de Nieuwelingen waarvan de meeste jaren met een Colnago Dream. Het wielrennen is toen een beetje uit het oog geraakt maar het begint inmiddels weer te kriebelen.

Vroeger wou ik graag op een C40 rijden en ik zit er nu aan te denken om er 1 2de hands op de kop te tikken. Ik wil de volgende fiets gaan bekijken:
link

Hebben jullie tips waar ik specifiek op moet letten bij deze fiets / aanbieder?

Wat ik begrijp is dat deze firma voor zijn opening toen een hele set colnago's van de rabobank had opgekocht. Echter kan ik dit kleurenschema niet terugvinden bij de rabobank? Ik zie dit kleurenschema alleen terugkomen bij een Dream HP. Hoe kan ik naast het volledige carbon frame zeker stellen dat dit een C40 is?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 mei 2010 14:37

Dat ziet er wel uit als een C40, en gezien de achtervork als eentje uit 2004 of 2005. Een C40 heeft geprofileerde buizen (zoals de Dream en de Master) en een Star voorvork (1" ).
Ik zou er niet al te veel voor willen betalen, het frame is zwaar en niet heel stijf, en deze kleurstelling is IMHO niet heel mooi. (Maar ik kan me je keuze goed voorstellen, vroeger was een C40 ook zo ongeveer mijn droom bike, en ik rij inmiddels al weer een heel aantal jaren naar volle tevredenheid op een Dream)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

joostb
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2010 14:07

joostb 05 mei 2010 00:17

Bedankt voor de info!

Ik had inderdaad al gelezen dat het frame inderdaad wat aan de 'slappere' kant was. Ik vraag alleen al of dat met mijn gewicht wel goed komt? Ik weeg al snel een 90kg. De wielen zijn daar wel goed op berekend las ik al

Verder ga ik de fiets meer recreatief gebruiken, comfort is dus ook belangrijk

michielmaarn
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jan 2011 00:17

michielmaarn 09 jan 2011 00:20

Hi Joost,

Ben benieuwd, heb jij de C40 gekocht? Ben ook in de markt voor iets vergelijkbaars, zou graag jouw ervaringen horen.

Gr

Michiel

Plaats reactie