Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Powerpedalen of Crank

Welke Powermeter?

AVERO ASSIOMA PRO MX-2 MTB POWERMETER
8
44%
Garmin Rally Pedalen
5
28%
GRX 800 Cranckarm
5
28%

Totaal aantal stemmen: 18

Casteur
Forum-lid

Casteur 11 nov 2024 20:55

Sinds kort heb ik een Gravel fiets gekocht.
Na mijn koersfiets met Powercranck ( Enkelvoudig ) en mijn MTB met niets zou ik graag opnieuw mijn power kunnen zien om de gravel.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op (veel te dure) Powerpedalen.
Zijn er mensen met ervaring met de AVERO ASSIOMA PRO MX-2 MTB ? of moet er toch voor de Garmins gegaan worden?

Momenteel heb ik wel genoeg met de enkelvoudig om mijn koersfiets. dus vraag is of de meerprijs naar Duo wel een meerwaarde is? Voorkeur gaat naar de pedalen omdat ik deze dan ook (indien nodig ) een kan versteken op mijn MTB.

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 11 nov 2024 21:01

Hier sinds een half jaar zeer tevreden met de favero assioma's

Onderstaand wat naslagwerk dat je misschien kan helpen bij je keuze.

https://www.dcrainmaker.com/2024/02/fav ... eview.html
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Casteur
Forum-lid

Casteur 11 nov 2024 21:07

CampaYolo schreef: 11 nov 2024 21:01 Hier sinds een half jaar zeer tevreden met de favero assioma's

Onderstaand wat naslagwerk dat je misschien kan helpen bij je keuze.

https://www.dcrainmaker.com/2024/02/fav ... eview.html
Ok, ik ga meteen het artikel even doornemen, denk dat hij bij mij vooral het probleem is dat we 750 euro geven voor een "stom" stel pedalen die meteen stuk zijn bij een valpartij... en vooral gebruikt worden om langs alle kanten modder te zien :)

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 11 nov 2024 21:14

Ik wissel tussen race schoenen (zomer) en winter mtb schoenen. Daarom vallen pedalen met een powermeter voor mij af. Los van de prijs. Benieuwd naar andere forumleden. Zit net als TS op een nieuwe gravelfiets en wil graag een powermeter.
Michiel

Casteur
Forum-lid

Casteur 11 nov 2024 21:21

fietsvriend schreef: 11 nov 2024 21:14 Ik wissel tussen race schoenen (zomer) en winter mtb schoenen. Daarom vallen pedalen met een powermeter voor mij af. Los van de prijs. Benieuwd naar andere forumleden. Zit net als TS op een nieuwe gravelfiets en wil graag een powermeter.
Ik heb op mijn Racefiets ook een 4iii zitten waar ik persoonlijk zeer tevreden van ben. Op mijn MTB ( waar ik niet zoveel mee rij ) heb ik niets zitten, om mijn koersfiets wat te sparen bij het slecht weer heb ik me onlangs de Kanzo Fast gekocht... maar begin me al te ergeren dat ik geen powermeter heb. Op mijn niveau zal de GRX800 Cranck ook volstaan ze.

Maar als je ziet dat je voor 100 euro meer een pedaal kan hebben ( enkelvoudig ) zit ik natuurlijk in mijn achterhoofd dat ik die ooit op mijn MTB kan steken indien nodig. Kan moeilijk voor iedere fiets een 4iii kopen... want dan komt het in principe duurder uit.

Via een collega kan ik de Duo pedals kopen nieuw voor 600 euro. Dus zit echt met zware twijfels of een pedaal dit geld wel waard is.

pino
Forum-lid HC

pino 11 nov 2024 21:43

Vriendin de Favero's op de grindfiets en blij mee.
Zelf een Quark-crank op de grindfiets.
Op de vakantiefiets (in aanbouw) gaan Garmin's, op de MTB's heb ik cranks en een naaf.

Alles werkt tweezijdig.
Niet zijken maar reiden !

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 nov 2024 07:37

Da's niet helemaal juist Pino. Je bedoelt dat er een volledige meting gedaan wordt. Dat is is iets anders dan tweezijdig meten.

Bijvoorbeeld een Quarq berekent L/R, maar meet volledig.

k33z
Forum-lid

k33z 12 nov 2024 08:04

Ik heb de Assioma MX-2 op mijn gravelbike (ook een Kanzo Fast), en de Assioma DUO op mijn racefiets.

Twee zaken om even aan te tippen. Ten eerste, er past geen linker crank powermeter (bijvoorbeeld 4iii) op een Kanzo Fast. De speling tussen de crank en het frame is te klein voor de 'pod' die op de crank zit. Om deze reden ben ik ook op mijn gravelbike bij pedalen terecht gekomen.

Ten tweede, een enkelzijdige meting is voor sommige mensen perfect maar voor mij niet. Ben begonnen met een MX-1 set van Assioma, maar de waarden wijken teveel af van mijn DUO meting en mijn Kickr omdat ik geen 50/50 verdeling heb van mijn vermogen (ik trap links iets minder vermogen). Uiteindelijk de upgrade naar de MX-2 gemaakt en nu is alles weer in lijn. Verschil liep aanzienlijk op.

De MX-2 pedalen bevallen erg goed, zijn heel erg degelijk gebouwd en de powermeter zit in de as. Hierdoor erg goed beschemd bij een eventuele val of botsing. De pedal bodies zijn relatief voordelig als reserve onderdeel te verkrijgen, dus dat is ook gunstig met het oog op de duurzaamheid van de set.

pino
Forum-lid HC

pino 12 nov 2024 08:22

havana schreef: 12 nov 2024 07:37 Da's niet helemaal juist Pino. Je bedoelt dat er een volledige meting gedaan wordt. Dat is is iets anders dan tweezijdig meten.

Bijvoorbeeld een Quarq berekent L/R, maar meet volledig.
Klopt helemaal. Maar links/rechts verschillen kun je er goed mee bespeuren. En dat was de afgelopen maanden heel prettig.
Niet zijken maar reiden !

nielsh
Forum-lid

Gebruikersavatar nielsh 12 nov 2024 08:43

Ik rijd op de wegfiets met link en rechts meting, maar op gravel en MTB met left-only. Op de wegfiets doe ik blokjes trainen, dan vind ik nauwkeurigheid iets belangrijker. De gravel en al helemaal op de MTB vind ik niet geschikt voor blokjes. Daar vind ik zelf een indicatie van het vermogen meer dan zat. Ik gebruik die vermogens meer voor het bijhouden van conditie, intensiteit en je (E)FTP. Voor mij hoeft niet alles tot drie cijfers achter de komma te kloppen. Ik ben een ouwe fietsliefhebber en geen professional :-)
Daarnaast vind ik een left-only/cranck meting lekker bombproof.
Gek van de weg, de MTB en het gravel

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 12 nov 2024 09:37

Assioma ga je veel plezier aan hebben. Die worden veelvuldig als referentie aangehaald vanwege de juiste waardes.
Indien de fiets met Sram is uitgevoerd, dan is een goedkopere optie het power crankstel van hen. Zelf heb ik daarvan de Rival en die is qua prijs kwaliteit echt top.

jakkel
Forum-lid

jakkel 12 nov 2024 09:45

Ik heb een enkelzijdige Garmin Rally op de racefiets. Heel tevreden van, waardes zijn evenwaardig als die op Zwift. Dus ik vermoed dat hij wel vrij accuraat is.

Plaats reactie