Aanraders voor weekend fietsen op <6 enkele reis (ZH)
-
- Forum-lid
Goedemiddag,
Voor 2025 staat voor ons met vrienden weer een weekend fietsen gepland. Nu zijn we op zoek naar een mooie locatie waar we mooie routes kunnen fietsen. We zijn op zoek naar een plek op minder dan 6 uur rijden (enkele), vanuit ZuidHolland, 6uur is wel echt de max. Daarnaast zouden we ook graag een beetje in de buurt willen zitten van een leuk stadje waar we in de avond kunnen vertoeven. En daarnaast wat vermaak in de middag naast het fietsen.
Zelf dachten we aan iets als:
- Genk --> Is dit leuk fietsen? Wat weinig HM's?
- Winterberg --> Is de stad levendig? Behalve ski toeristen
- Houffalize --> niet echt in de buurt van een levendige stad....
We horen graag!
Voor 2025 staat voor ons met vrienden weer een weekend fietsen gepland. Nu zijn we op zoek naar een mooie locatie waar we mooie routes kunnen fietsen. We zijn op zoek naar een plek op minder dan 6 uur rijden (enkele), vanuit ZuidHolland, 6uur is wel echt de max. Daarnaast zouden we ook graag een beetje in de buurt willen zitten van een leuk stadje waar we in de avond kunnen vertoeven. En daarnaast wat vermaak in de middag naast het fietsen.
Zelf dachten we aan iets als:
- Genk --> Is dit leuk fietsen? Wat weinig HM's?
- Winterberg --> Is de stad levendig? Behalve ski toeristen
- Houffalize --> niet echt in de buurt van een levendige stad....
We horen graag!
-
- Forum-lid
- In Zuid-Limburg heb je Maastricht.
- Luxemburg schijnt een mooie stad te zijn en je kunt er prachtig fietsen.
- Bastenaken ken ik niet als plaats, maar fietsen in de regio kan daar zeker.
- Eifel is ook het overwegen waard. Ik heb twee keer met de fiets in Monschau gekampeerd, was best een leuk stadje, wel veel toeristen op leeftijd.
- Als je een half uur eerder vertrekt, dan red je het tot de Vogezen. Kun je echt klimmen.
- Eifel is ook het overwegen waard. Ik heb twee keer met de fiets in Monschau gekampeerd, was best een leuk stadje, wel veel toeristen op leeftijd.
- Als je een half uur eerder vertrekt, dan red je het tot de Vogezen. Kun je echt klimmen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Monchau! Staat heel mooi topic van Buzz hier op het forum met prachtige routes.
Less is bore
Veenendaal, het Utrechts Venetië. Met mooie uitstapjes naar de Utrechtse Heuvelrug, de Gelderse Vallei, de Veluwe, de Betuwe en je bent in no-time bij Kleef de grens over voor een paar mooie rondes door Duitsland.
Laatst gewijzigd door BertL op 16 nov 2024 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
hun fietsen.
-
- Forum-lid
Luxemburg! Goeie . Ik ben vorig jaar met kerst in Monschau geweest, inderdaad leuk stadje, maar had niet het gevoel dat er in de avond leuke kroegjes waren? Vogezen is te ver, had anders indd zeker een optie geweest.ColumsbusMJ schreef: ↑16 nov 2024 17:26 - In Zuid-Limburg heb je Maastricht.
Reichswald is wel nog even 50 km fietsen? Stad Arnhem lijkt me overigens wel heel leuk!
Veenendaal naar Duitsland zou de dan alsnog met de auto heen moeten gaan?
Thanks! Hoe is het avondleven en overige activiteiten daar? Ik ben er vorig jaar met kerst geweest, en had het idee dat het in de avond wat minder actief is?daniel1975 schreef: ↑16 nov 2024 18:14 Monchau! Staat heel mooi topic van Buzz hier op het forum met prachtige routes.
Thanks! Dan even de Canyon fabriek bezoeken! Hoe is het avondleven daar?
Spa natuurlijk Je kan verblijven in hotels in het centrum of in een B&B in een van de omliggende dorpen (Stoumont, Francorchamps...). Spa is vrij toeristisch en heeft zijn bekende publieke spa faciliteiten. Fietsen is de max met bekende côtes maar evengoed verborgen en verlaten pareltjes. Moest je routes nodig hebben, ben ik je man - ik heb een huis in Francorchamps dus ken de buurt redelijk goed.
-
- Forum-lid
Veel dank!raven14 schreef: ↑17 nov 2024 08:28 Spa natuurlijk Je kan verblijven in hotels in het centrum of in een B&B in een van de omliggende dorpen (Stoumont, Francorchamps...). Spa is vrij toeristisch en heeft zijn bekende publieke spa faciliteiten. Fietsen is de max met bekende côtes maar evengoed verborgen en verlaten pareltjes. Moest je routes nodig hebben, ben ik je man - ik heb een huis in Francorchamps dus ken de buurt redelijk goed.