Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Direct drive, maar welke?

Knalbeer
Forum-lid

Knalbeer 17 nov 2024 12:03

Dag,
Mijn oude Tacx buschido t1982 heeft de geest gegeven en nu ben ik aan het kijken voor een direct drive trainer.
Wat ik echter fijn vond aan deze rollen was het bijhorende kasje wat je kon programmeren om bv blokkentraining te doen.
Ik ben op zoek naar simpele rollen die niet met swift gekoppeld hoeven te worden maar waar ik bv via mijn telefoon een training kan afhalen of zelf programmeren.

Zelf ben ik niet thuis ik deze materie, ik ben du op zoek naar een direct drive trainer die betaalbaar is en simpel in gebruik zonder gebruik van bv swift.
Iemand tips?

pino
Forum-lid HC

pino 17 nov 2024 12:29

Ik meen dat je in de Tacx-app trainingen kunt maken (maar heb er een paar jaar niet naar gekeken).
Niet zijken maar reiden !

Fietser_1971
Forum-lid

Fietser_1971 18 nov 2024 18:33

Decathlon heeft een DD trainer tegen een zacht prijsje (al is dat relatief). De specs zijn bescheiden maar zullen ws niet onder doen voor de Bushido. Qua software weet ik niet of er een app is van Decathlon die de trainer kan bedienen.

Persoonlijk zou ik meer spenderen (indien mogelijk uiteraard) en voor een betere trainer gaan. Ik heb zelf een Kickr Core waar ik ontzettend tevreden over ben.
Wahoo heeft een gratis app waarmee de trainer on the fly bediend kan worden (plussen en minnen), ik heb dit zelf ook een tijd gebruikt omdat ik wel wist welke blokken ik wilde doen en veranderde daarvoor handmatig de weerstand (kan op basis van vermogen en weerstand). De Core kost nu ca 500 euro. Een smak geld, maar hij is flink in prijs gedaald de laatste tijd. Misschien dat er een Black friday aanbieding oppopt ergens.

Als je echt een set trainingsblokken wilt programmeren en automatisch de trainer laten aansturen zijn er apps die dat kunnen, daar heb je geen Zwift voor nodig. Maar vaak zijn dit wel betaalde apps, ik heb lang gezocht maar er geen gevonden die gratis is.
Momenteel gebruik Join, nu heb ik aangepaste gestructureerde trainingen en kan meteen met de Join app de trainer aansturen.

0475
Forum-lid

0475 18 nov 2024 19:31

Eigenaren van Garmin Edge (5xx, 8xx, 10xx) fietscomputers kunnen in Garmin Connect workouts maken en naar de Edge synchroniseren die dan de trainer bestuurd (in ERG mode). Als verder geen abbo op andere software gewenst is.

Knalbeer
Forum-lid

Knalbeer 19 nov 2024 05:52

Na wat opzoekwerk neig ik toch meer en meer naar de wahoo kickr. Als ik deze met de garmin Connect app zou kunnen gebruiken voor trainingen te maken zou ideaal zijn.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 19 nov 2024 09:46

Ook mijn Elite Suito kan dat.
Maar bedenk wel dat een programma als Rouvy of Zwift extra motivatie brengt. Dat zou ik niet onderschatten. En bij Rouvy kan je zelfs een groep aanmaken, waardoor je met een aantal fietsvrienden zeer goedkoop gebruik kan maken van het programma.

0475
Forum-lid

0475 19 nov 2024 10:26

scottwilko schreef: 19 nov 2024 09:46 Ook mijn Elite Suito kan dat.
Maar bedenk wel dat een programma als Rouvy of Zwift extra motivatie brengt. Dat zou ik niet onderschatten. En bij Rouvy kan je zelfs een groep aanmaken, waardoor je met een aantal fietsvrienden zeer goedkoop gebruik kan maken van het programma.
Dat kan ik onderschrijven, vorige winter workouts in Connect gemaakt en mijn Edge de trainer laten aansturen. Met een oog op de Edge om het schema in de gaten te houden en met het andere wat naar buiten staren. TV aanzetten en naar iets kijken dan verslapte de aandacht voor het schema of kreeg ik toch niet mee wat op TV te zien was (holle blik). Met Rouvy fiets je tijdens een workout een route na en in het zelfde beeld zie je ook het schema van de workout. Naar de beelden van de route kijken vraagt geen concentratie maar maakt de workout afwerken wel fijner.

Plaats reactie