Hallo allemaal,
Ik heb een fietskoffer (aka doos) van een fietsenmaker gekregen om mijn fiets te vervoeren met het vliegtuig. De luchtmaatschappij geeft een MAX lengte op van 300cm (lengte + breedte + hoogte).
Nu meet ik de doos op, en die komt op 332 cm uit. Komt dit zo nauw? Naar ik weet kan ik niet grotere maat selecteren bij de luchtmaatschappij....
Gr,
Lengte fietskoffer totaal is 332cm. Max is 300cm. Probleem?
-
- Forum-lid
Nee. Opmeten doen ze nooit, wegen soms maar ook lang niet altijd.
-
- Forum-lid
Wel een erg grote doos om je fiets in te vervoeren. Misschien is de lengte geen probleem bij inchecken, maar om zo’n doos netjes in het ruim te krijgen wordt nog een klus. Lees wordt duwen en proppen.AfloatCyclist schreef: ↑07 dec 2024 11:19 Hallo allemaal,
Ik heb een fietskoffer (aka doos) van een fietsenmaker gekregen om mijn fiets te vervoeren met het vliegtuig. De luchtmaatschappij geeft een MAX lengte op van 300cm (lengte + breedte + hoogte).
Nu meet ik de doos op, en die komt op 332 cm uit. Komt dit zo nauw? Naar ik weet kan ik niet grotere maat selecteren bij de luchtmaatschappij....
Gr,
Zou dus voor een kleinere doos gaan of doos kleiner maken.
Als het een kartonnen doos is en je hebt nog wat lengte over, dan kun je 'm wellicht zelf wat kleiner maken?
Recent zelf met een hardcase fietskoffer retourtje Schiphol - Marrakech via Transavia gevlogen. Afmetingen zijn niet opgemeten, koffer werd alleen op de terugweg gewogen en 27 kg was geen probleem (terwijl Transavia zelf max 23 kg opgeeft).
Recent zelf met een hardcase fietskoffer retourtje Schiphol - Marrakech via Transavia gevlogen. Afmetingen zijn niet opgemeten, koffer werd alleen op de terugweg gewogen en 27 kg was geen probleem (terwijl Transavia zelf max 23 kg opgeeft).
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
-
- Forum-lid
Ja de fietsenmaker zei dat de fiets er dan in ze geheel in past, dat gaat ook inderdaad. Maar wel veel ruimte over... korter maken van de doos lijkt me wel wat lastiger, dan liever een andere.walters schreef: ↑07 dec 2024 13:03Wel een erg grote doos om je fiets in te vervoeren. Misschien is de lengte geen probleem bij inchecken, maar om zo’n doos netjes in het ruim te krijgen wordt nog een klus. Lees wordt duwen en proppen.AfloatCyclist schreef: ↑07 dec 2024 11:19 Hallo allemaal,
Gr,
Zou dus voor een kleinere doos gaan of doos kleiner maken.
Maar als ze toch niet meten...
-
- Forum-lid
Dank. Dan laat ik het zoChefske schreef: ↑07 dec 2024 15:28 Als het een kartonnen doos is en je hebt nog wat lengte over, dan kun je 'm wellicht zelf wat kleiner maken?