Helaas, de ketting buiten het blad gevallen bij een nieuwe Shimano Dura Ace 12s crank.
Allemaal kleine krasjes. Is er een manier om dit bij te werken?
Dura Ace crank lakschade
-
- Forum-lid
Lakschade? Dura Ace cranks zijn niet gelakt, maar geannodiseerd.
Is maar deels waar, dura ace is mat zwart geanodiseerd maar de glanzende toplaag is gelakt (blanke laklaas). De enige oplossing is crank (deels) zwart wrappen of als alternatief voorzien van een laag 2k zwarte lak. De Dura Ace letters ben je dan kwijt maar de beschadigingen ook (al meerdere gedaan). Als het niet al te erg is zou ik het gewoon laten zitten.
Altijd vervelend zo'n eerste beschadiging, maar uiteindelijk loop je altijd wel wat beschadigingen op.
Een fiets is gewoon een gebruiksartikel, dus krasjes en dergelijke zijn niet te vermijden.
Zit je er erg mee dan zou ik de tip van Sharkman volgen
Een fiets is gewoon een gebruiksartikel, dus krasjes en dergelijke zijn niet te vermijden.
Zit je er erg mee dan zou ik de tip van Sharkman volgen
Courir c'est mourir un peu
Accepteren, wrappen (https://wrapmybike.eu/crankstel-bescher ... crankstel/), spuiten bij een pro of vervangen. De budgetpijn loopt in dezelfde volgorde op denk ik.
Zelf spuiten zou ik niet doen, ik denk dat het heel moeilijk wordt om het netjes te doen.
Zelf spuiten zou ik niet doen, ik denk dat het heel moeilijk wordt om het netjes te doen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling