Dag iedereen,
Heb het wielrenvirus aardig te pakken en zou graag een nieuwe fiets willen aanschaffen. Ben nu in bezit van een LaPierre Sensium 3.0 disc in M.
Mijn oog viel op de Scott Foil rc 30 grotendeels door de aero zit en de in mijn ogen prachtige afwerking van de buizen. Qua juiste maat val ik precies tussen twee maten in; S en M. Scott's frame calculator idemdito.
Zie zelf door de bomen het bos niet meer wat het meest passend zou zijn, wat denken jullie?
Zie link de geometrie afmetingen Lapierre en Scott.
Lengte; 175
BBL; 80
https://geometrygeeks.bike/compare/lapi ... -2023-m54/
Scott Foil rc 30 S of M?
-
- Forum-lid
de basis is, of je op jouw Lapierre goed zit. als dat zo is, dan is de volgende vraag hoeveel spacers je nu onder je stuur hebt zitten. heb je geen spacers tot 2cm spacers, dan kies je de S, heb je meer spacers, dan is naar verwachting de M de betere keuze. Je zou, wanneer je meer dan 2cm spacers bij de Lapierre hebt, ook nog kunnen proberen er spacers onder uit te halen, een lange rit maken en kijken hoe dat bevalt.
dan is er nog stuurpenlengte. de Lapierre is 4 mm korter op het frame. De stuurpenlengte heb je niet vermeld, evenals de reach van het stuur. het totaal van frame, stuurpen en reach van het stuur bepaalt je lengte. dat zou je nog uit moeten zoeken.
dan is er nog stuurpenlengte. de Lapierre is 4 mm korter op het frame. De stuurpenlengte heb je niet vermeld, evenals de reach van het stuur. het totaal van frame, stuurpen en reach van het stuur bepaalt je lengte. dat zou je nog uit moeten zoeken.
Als je wel aero wilt zitten ( gestrekt ) en niet zo diep dan zou ik voor de M gaan. Wat ik wel gek vind is dat de stack van de Lapierre 18mm lager is dan de Foil Medium, maar wél een balhoofdbuis ( headtube ) die 24mm langer is.
Wellicht zijn daar spacers meegerekend !? Maar dat kan je zelf nameten. Zelf heb ik met mijn 178-179 en binnenbeen lengte altijd maat Medium of 54 gereden van Scott. Wel het oudere model wat ik reed.
Wellicht zijn daar spacers meegerekend !? Maar dat kan je zelf nameten. Zelf heb ik met mijn 178-179 en binnenbeen lengte altijd maat Medium of 54 gereden van Scott. Wel het oudere model wat ik reed.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

-
- Forum-lid
Hoi! Heb de 2cm spacers eronderuit gehaald en een tocht van 100km gemaakt. Dit voelde hartstikke prima.
Ik denk dat ik de S en M beide passend kan maken, maar voor de diepere zit kies ik voor de S. Moet lukken!
Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik de S en M beide passend kan maken, maar voor de diepere zit kies ik voor de S. Moet lukken!
Bedankt voor jullie reacties!
-
- Forum-lid HC
Ik vind persoonlijk een S bizar bij 175. Een M zou de passende maat moeten zijn.
Nu kan als je echt diep wilt zitten best een S nemen zo bedoel ik het niet. Ik heb een XL met 185 en als je ziet hoe die erbij staat vragen mensen vaak nog waarom ik niet een maat groter heb genomen.
Neem ook mee dat het stuur(pen) -10 is ipv meestal -6 dat scheelt ook een halve centimeter
Nu kan als je echt diep wilt zitten best een S nemen zo bedoel ik het niet. Ik heb een XL met 185 en als je ziet hoe die erbij staat vragen mensen vaak nog waarom ik niet een maat groter heb genomen.
Neem ook mee dat het stuur(pen) -10 is ipv meestal -6 dat scheelt ook een halve centimeter
-
- Forum-lid
TS zit met zijn lengte precies op de grens van S en M, dus ik kan zijn keuze wel begrijpen.
Temeer omdat de nieuwe Foil tov de oude Foil weer een halve cm langere bovenbuis heeft en een stuurnok van 100mm, dat de stack wat lager is dan van zijn Lapierre los je op met een paar spacers en dat ziet er bij de nieuwe Foil ook gewoon goed uit!
Ik heb de oude Foil in mt S en die kwam al met een stuurnok van 100mm, die ik vervangen heb voor een 80mm met mijn lengte van 1.70m.
Temeer omdat de nieuwe Foil tov de oude Foil weer een halve cm langere bovenbuis heeft en een stuurnok van 100mm, dat de stack wat lager is dan van zijn Lapierre los je op met een paar spacers en dat ziet er bij de nieuwe Foil ook gewoon goed uit!
Ik heb de oude Foil in mt S en die kwam al met een stuurnok van 100mm, die ik vervangen heb voor een 80mm met mijn lengte van 1.70m.
-
- Forum-lid HC
Als je diep kan zitten is het ook niet verkeerd.
Ze schieten met de geo wel de verkeerde kant op, heel vreemd
Zet die zadelbuis nou eens een paar graden rechter zeker bij de grotere maten.
Iets luiere balhoofdhoek en dan een langere stuurpen en kortere reach op het stuur.
Dat gaan heel veel mensen heel fijn vinden.
Iets luiere balhoofdhoek en dan een langere stuurpen en kortere reach op het stuur.
Niet eens. Dit leidt tot meer hangen op het stuur en daarmee meer nek en handklachten door meer druk.wasbeer2006 schreef: ↑27 feb 2025 08:15 Als je diep kan zitten is het ook niet verkeerd.
KOPS is zeker niet zaligmakend maar een aardig beginpunt om lekker te zitten.
Niet zijken maar reiden !