Suggesties gezocht voor (volledige) powermeter Shimano GRX820
-
- Forum-lid
Hoi, ik zoek alternatieven voor (liefst volledige) powermeting op mn gravelfiets met Shimano GRX820 12-speed.
Het eerste en enige waar ik aan denk, zijn dubbelzijdige pedalen zoals van Garmin of Favero Asioma. Wellicht ook het eenvoudigste.
Maar mocht iemand nog een brilliant alternatief willen delen, hoor ik het graag.
Het eerste en enige waar ik aan denk, zijn dubbelzijdige pedalen zoals van Garmin of Favero Asioma. Wellicht ook het eenvoudigste.
Maar mocht iemand nog een brilliant alternatief willen delen, hoor ik het graag.
Pedalen is het meest logisch. Assioma of Garmin Rally.
Ik neem aan dat je met SPD fietst op jouw gravel fiets? Dan is de Favero Pro MX-2 een logischere keuze dan de Assioma's. Favero is vaak de benchmark onder de (pedaal)PM's en ook nog eens vaak (iets) goedkoper dan Garmin (in dit geval de XC200).
Pedalen is altijd de logische keuze. Maar soms kan je voor gravel naar wegpedalen overschakelen als het volledig droog ligt en je de voorkeur daaraan geeft. Wordt ook wel van gezegd dat de powertransfer beter is door groter 'contactvlak'. Kijk maar hoeveel er op wk gravel met koerspedalen reden.
(volledige) staat tussenhaakjes. Dus links kan ook, dan is er niets makkelijker als de 4iii linkercrank powermeter. Betrouwbaar, goeie batterij duur, en +-350 euro.
(volledige) staat tussenhaakjes. Dus links kan ook, dan is er niets makkelijker als de 4iii linkercrank powermeter. Betrouwbaar, goeie batterij duur, en +-350 euro.
Die bedoelde ik ook. Ik haal merk en type door elkaar.
Ik zou persoonlijk nooit voor pedalen kiezen ivm slijtage/kans dat je pedalen de grond raken met stenen oid.
Ik heb op mijn gravelbike een quarq spider.
Spd -> spd-sl wat misschien beter zou zijn zit denk ik vooral in je hoofd.
Ik heb ook het idee dat ik met spd-sl vaster zit maar uiteindelijk zie ik niet echt verschil in power waardes. (ook niet als ik op de weg fiets)
Ik heb op mijn gravelbike een quarq spider.
Spd -> spd-sl wat misschien beter zou zijn zit denk ik vooral in je hoofd.
Ik heb ook het idee dat ik met spd-sl vaster zit maar uiteindelijk zie ik niet echt verschil in power waardes. (ook niet als ik op de weg fiets)
-
- Forum-lid HC
Waarom volledige meting op een gravelbike?
Met de wisselende omstandigheden bij verschillende soorten wegdek is de meerwaarde naar mijn mening nul. Dat terwijl je wel meer geld kwijt bent.
Met de wisselende omstandigheden bij verschillende soorten wegdek is de meerwaarde naar mijn mening nul. Dat terwijl je wel meer geld kwijt bent.
-
- Forum-lid
Dank allen. Ik geloof dat pedalen de beste en makkelijkste optie gaan zijn. Een spider heb ik niet snel kunnen vinden voor grx, tenzij je cranks en bb wijzigt.
Voor de volledigheid: ik rij de gravelfiets ook veel op de weg en ik rij met spd met behoorlijk stijve zolen. Gaat prima.
Voor de volledigheid: ik rij de gravelfiets ook veel op de weg en ik rij met spd met behoorlijk stijve zolen. Gaat prima.
Ik heb ervaring met de Garmin Vector pedalen. Accurate meting, makkelijk in te bouwen. Zeer korte levensduur.
Na 20.000km was het pedaal zelf compleet versleten. Body was op veel plekken weggesleten. Garmin: "koop maar 2x nieuwe body" dat kost net zoveel als een enkelzijdige crank Powermeter......
Na 20.000km was het pedaal zelf compleet versleten. Body was op veel plekken weggesleten. Garmin: "koop maar 2x nieuwe body" dat kost net zoveel als een enkelzijdige crank Powermeter......
Dogma F