Afstellen Shimano 105 Di2
-
- Forum-lid
Ik ervaar dat mijn voorderailleur van de Shimano 105 Di2 12 speed schakelgroep niet lekker schakelt naar het buitenblad. Wanneer ik van het binnenblad naar buitenblad wil schakelen dan gaat dit vaak niet. Pas wanneer ik achter naar groter (lichter) blad schakel dan springt hij van voren over naar het buitenblad. Als ik achterin in het midden zit van de tandwielen (6 t/m 8) dan lukt schakelen naar buitenblad van voren niet. Heb alles al opnieuw afgesteld: eerst met stelschroef als het geheel op z'n zwaarst staat en daarna via de Etube app als het geheel op z'n lichtst staat. Dan via de plus en min knoppen in de app kun je de voorderailleur afstellen. Maar het probleem krijg ik niet goed opgelost. Heeft iemand de gouden tip?
Laatst gewijzigd door lreijnhoudt op 28 mar 2025 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
En toch geeft Lcsmet je een verstandig advies. Kijk eens naar de ophanging van je voorderailleur. Staat die wel goed? Als dat niet goed staat, kun je afstellen tot je een ons weegt.lreijnhoudt schreef: ↑28 mar 2025 18:43Dat lijkt dus het probleem te zijn en al van alles geprobeerd om dit juist af te stellen, zie mijn bericht.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je moet eens nazien of de positie van de voorderailleur op je frame wel goed is.lreijnhoudt schreef: ↑28 mar 2025 18:43Dat lijkt dus het probleem te zijn en al van alles geprobeerd om dit juist af te stellen, zie mijn bericht.
Als deze net iets te schuin staat dan mag je afstellen wat je wil, dan komt het nooit goed.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend