Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

[FietsX] Kilometerstand FAQ

corniel
Forum-lid HC

corniel 30 apr 2010 13:15

Op dit forum wordt door mensen hun kilometrage bijgehouden. In ieder geval sinds 2005 wordt dit bijgehouden in een kilometerstand-klassement. Omdat een forum-structuur zijn beperkingen heeft, is op FietsX een extensie opgenomen, om deze kilometerstanden fraaier te tonen, op de kilometerstand-pagina. Aangezien er zo af en toe toch vragen mijn kant op komen (o.a. via PM) leek het mij nuttig om een en ander in een FAQ samen te vatten.

Mochten er onverhoopt toch nog vragen zijn, stel ze dan gerust in dit topic.

Veel gestelde vragen
Hieronder een overzicht van de veel gestelde vragen (FAQ).

1. Hoe voer ik mijn kilometrage in?
Er zijn meerdere manieren om je kilometerstand in te voeren, de meest gebruikte is de volgende:
- Je surft naar het kilometerstand topic van het huidige jaar
- Je kopieert de inhoud van de laatste post (met kilometerstanden) (of je haalt de input uit FietsX op: http://www.corniel.nl/fietsx/?page=km&view=foruminput)
- Je plakt de inhoud van die post in je reactie, en past je eigen kilometrage (en positie) aan (of toe)

Je mag ook de QUOTE-knop gebruiken, vergeet dan echter niet op de [quote]-blokken aan het begin en aan het einde van je reatie weg te halen.

Als je jouw kilometers bijhoudt op www.bikeplanner.com, volstaat het om mij te laten weten welk account je dan hebt. Deze accounts kan ik (Met dank aan HenkV) automatisch inlezen.

2. Welk formaat moet mijn reactie hebben?
Je geeft zowel je naam, als je kilometrage (in hele kilometers) op. De tussenruimte vul je op met tenminste twee underscores ('_').

Voorbeeld:
HenkV________________5057km
3. Wat mag ik meetellen?
Uiteindelijk bepaal je dat zelf. De meeste mensen voeren hun kilometrages van het MTB-en en racen gezamenlijk op. Een deel voert hun Tacx-uren ook op (op basis van een fictief gemiddelde). Het mag allebei, net waar jij je het beste bij voelt.

4. Waar vind ik de stand?
Op deze pagina: kilometerstand.

5. Hoe verwijs is ik door naar een gedetailleerd overzicht?
Bij sommige mensen zie je een [i]-blokje staan. Dat is een link. Die kan je invoeren door achter je kilometrage een link in te voeren, waarbij je de tussenruimte opvult met tenminste twee underscores ('_').

Voorbeeld:
HenkV____________5057km__[url=http://www.bikeplanner.com/henkV](details)[/url]
Aangezien veel mensen de kopieer-methode gebruiken (zie FAQ 1) blijven die linkjes helaas niet altijd lang in leven.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 02 jan 2011 20:49

Mogen hierin ook de kilometers (tjes) woon-/werkverkeer (niet op de racefiets) in meegenomen worden?
Deed ik eigenlijk nooit, maar ja je fietst ze wel.

corniel
Forum-lid HC

corniel 02 jan 2011 21:07

@Stephan68: Zie punt 3. ;)

corniel
Forum-lid HC

corniel 02 jan 2011 21:15

[quote="PM"]Hallo Corniel!

Allereerst, de beste wensen voor 2011 (..) Kan het zijn dat je de kilometerstand voor 2011 nog moet maken?[/quote]
Sommige mensen zijn gewoon té snel. Ik was onderweg. ;)

Plaats reactie