Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden? Rubino pro bijv. of?

warrior4jah
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 apr 2008 00:12

warrior4jah 29 apr 2010 01:22

Ik heb op mijn racefiets Vittoria Rubino banden, mijn achterband is helaas vierkant.
Dus heb ik besloten om nieuwe banden te kopen en meteen ook de voorband te vervangen. Nu wil ik het volgende: Ik wil niet (zo min mogelijk dus) lek rijden, zo min mogelijk rolweerstand en lichte banden. Ze mogen ook niet veel te snel doorgesleten zijn.

Na een tijdje zoeken, kwam ik uit op de Schwalbe Ultremo R1 en de Continental 4000s grandprix. Maar mogelijk doe ik niet lang genoeg met de 1e banden (en ze hebben nogal de reputatie tegen) want racegeorienteerd en de laatste schijnt zwakke zijwanden te hebben waardoor ze uiteindelijk toch niet lang meegaan.
Of kan ik beter voor de duurdere en nieuwere uitvoering gaan van de Vittoria Rubino; namelijk de Vittoria Rubino pro 150tpi? Geen idee hoe deze band zich verhoud tot de bovenste twee. Ik denk dat deze lang meegaat alhoewel ik wel op fora en internet lees dat de Rubino banden en water een minder geslaagde combinatie is.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 29 apr 2010 06:25

Bijna alle vouwbanden banden rijden beter als de Rubino Pro, deze zijn trouwens wel heel degelijk. (er is op dit forum heel veel over te vinden)

- Ben je stuntman en neem je graag onverantwoorde risico's: neem dan de Schwalbe Ultremo
- Wil je goed rijden en moeten de banden toch redelijk lang meegaan: Conti 4000s maar ook Michelin Pro3Race zal duidelijk beter rijden als je Rubino's
- Wil je Super rijden: ga dan voor Open tubulars zoals de Vittoria Open Corsa EVO CXII of de Veloflex black.
Afbeelding

isaac52
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 sep 2008 20:01

isaac52 29 apr 2010 08:13

Kijk ook eens naar de Vittoria's Diamant Pro, zonder problemen enkele duizenden kilometers gereden, ook onder natte omstandigheden

Duurzaamheid is behoorlijk (niet perse minder dan een 4000s waar ik hiervoor altijd mee reed), lopen licht en nog niet lek gereden. Een soepel, licht bandje!

Mocht je iets anders willen proberen dan een Pro3Race of 4000s, dan kan dit ook een leuk alternatief zijn voor de Rubino's.

markd
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 mei 2009 01:31

markd 29 apr 2010 09:34

De eisen die je stelt zijn eigenlijk niet te vangen in 1 band, want sommige spreken elkaar wat tegen.

Er zijn al goede banden genoemd in dit topic. Ieder heeft zo zijn voorkeuren, bij mij is dat Vredestein Fortezza TriComp. Grip, "lopen" lekker, mogen behoorlijk hard opgepompt worden en goede eigenschappen bij nat. In Duitsland ook net goedkoper te krijgen dan in NL: http://www.bike-discount.de/shop/misear ... y=fortezza

Van de Ultremo is ondertussen een nieuwe versie uit, de R1

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 29 apr 2010 10:12

ericpeters schreef:Bijna alle vouwbanden banden rijden beter als de Rubino Pro, deze zijn trouwens wel heel degelijk. (er is op dit forum heel veel over te vinden)

- Ben je stuntman en neem je graag onverantwoorde risico's: neem dan de Schwalbe Ultremo
- Wil je goed rijden en moeten de banden toch redelijk lang meegaan: Conti 4000s maar ook Michelin Pro3Race zal duidelijk beter rijden als je Rubino's
- Wil je Super rijden: ga dan voor Open tubulars zoals de Vittoria Open Corsa EVO CXII of de Veloflex black.


Voor mj onbegrijpelijk dat je zo praat over de Rubino, ik heb alleen maar goede ervaringen, zelden rij ik er mee lek, ik heb laatst een setje grandprix 4000s gehad, die staan als zeer goed om schreven, nou werkelijk waar ik was vrijwel elke training aan de beurt met lekke banden, daarna de Rubino weer er om heen gelegt en nooit meer lekke banden.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 29 apr 2010 14:40

kalkko schreef:
ericpeters schreef:Bijna alle vouwbanden banden rijden beter als de Rubino Pro, deze zijn trouwens wel heel degelijk. (er is op dit forum heel veel over te vinden)

- Ben je stuntman en neem je graag onverantwoorde risico's: neem dan de Schwalbe Ultremo
- Wil je goed rijden en moeten de banden toch redelijk lang meegaan: Conti 4000s maar ook Michelin Pro3Race zal duidelijk beter rijden als je Rubino's
- Wil je Super rijden: ga dan voor Open tubulars zoals de Vittoria Open Corsa EVO CXII of de Veloflex black.


Voor mj onbegrijpelijk dat je zo praat over de Rubino, ik heb alleen maar goede ervaringen, zelden rij ik er mee lek, ik heb laatst een setje grandprix 4000s gehad, die staan als zeer goed om schreven, nou werkelijk waar ik was vrijwel elke training aan de beurt met lekke banden, daarna de Rubino weer er om heen gelegt en nooit meer lekke banden.



Wat ik ook al een paar keer zei: ik weet niet wat er zo goed is aan die GP's. Ze rijden soepel en licht zonder twijfel maar zijn gewoon te teer.

Perfect compromis tussen prijs, rolweerstand, lekbestendigheid en duurzaamheid is de Fortezza Tricomp. Die maakt volgens mij alles waar wat ze aan de GP's toedichten.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

nicovandijk
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:02
Locatie: Mierlo

nicovandijk 29 apr 2010 14:53

ericpeters schreef:- Ben je stuntman en neem je graag onverantwoorde risico's: neem dan de Schwalbe Ultremo


Wat een onzin! Ik heb inmiddels 1600km met de Ultremo R.1 erop zitten en nog geen één keer lek. In tegenstelling tot mijn fietsvrienden afgelopen zondag tijdens KBK. De ProRace en GP4000S reden wel lek op de schitterende Belgische wegen...
Mijn keuze staat al vele jaren vast Schwalbe Ultremo. Voorheen had ik de bijnaam "lekke tuub" daar ben ik nu wel vanaf.

Succes.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 29 apr 2010 14:58

nicovandijk schreef:
ericpeters schreef:- Ben je stuntman en neem je graag onverantwoorde risico's: neem dan de Schwalbe Ultremo


Wat een onzin! Ik heb inmiddels 1600km met de Ultremo R.1 erop zitten en nog geen één keer lek. In tegenstelling tot mijn fietsvrienden afgelopen zondag tijdens KBK. De ProRace en GP4000S reden wel lek op de schitterende Belgische wegen...
Mijn keuze staat al vele jaren vast Schwalbe Ultremo. Voorheen had ik de bijnaam "lekke tuub" daar ben ik nu wel vanaf.

Succes.


Bij mij in de ploeg rijden er ook een paar met die Ultremo's zelden rijden ze lek, volgens mij hele goede banden. Toch moet ik zien hoe de ervaringen zijn met mensen die boven de 100 kg zijn en op die ultremo's rijden, daar ben ik wel benieuwd naar.

nicovandijk
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:02
Locatie: Mierlo

nicovandijk 29 apr 2010 15:17

kalkko schreef: Bij mij in de ploeg rijden er ook een paar met die Ultremo's zelden rijden ze lek, volgens mij hele goede banden. Toch moet ik zien hoe de ervaringen zijn met mensen die boven de 100 kg zijn en op die ultremo's rijden, daar ben ik wel benieuwd naar.


Tja, daar kan ik je niet mee helpen...
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

wtosser
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 apr 2010 12:59

wtosser 29 apr 2010 16:22

Hier ook enkel goede ervaringen met Ultremo (heb nooit met de r1 gereden). Ik vind de Ultremo op alle fronten net wat beter dan de Fortezza Tricomp, maar het prijskaartje is daar dan ook naar. Beide bandensets die zeer goed gebalanceerd en hun geld waard zijn.

En Rubino pros vond ik heerlijke rolweerstand-en-grip-doen-er-niet-zo-toe trainingbanden, zelden lek gereden.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 29 apr 2010 16:31

Lekker bij Vittoria blijven. Maar dan de Evo CX 320TPI.
Licht, heel weinig rolweerstand en ze houden het nog best lang uit. Nog niet lek mee gereden.

warrior4jah
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 apr 2008 00:12

warrior4jah 30 apr 2010 00:00

Dank voor de reacties allemaal! Alle goede eigenschappen in een band word inderdaad lastig.
Ik heb besloten om toch eerst de Evo CX 320TPI te proberen, hierna kan ik nog eens switchen naar Ultremo R1 of andere banden proberen. :)

Plaats reactie