Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Accomodaties rond Col de la Madeleine

pietpelle
Forum-lid

pietpelle 28 apr 2010 11:06

Hallo,

Ik zou graag van 't zomer de tour etappe over de Col de la Madeleine gaan kijken en zelf fietsen uiteraard. Heeft iemand nog tips voor goedie accomodies, leuke dorpjes in in de buurt? Het liefst aan de noord kant zodat we vanuit ons verblijf de klim op kunnen.

Groeten,

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 28 apr 2010 12:56

Piet Pelle schreef:Hallo,

Ik zou graag van 't zomer de tour etappe over de Col de la Madeleine gaan kijken en zelf fietsen uiteraard. Heeft iemand nog tips voor goedie accomodies, leuke dorpjes in in de buurt? Het liefst aan de noord kant zodat we vanuit ons verblijf de klim op kunnen.

Groeten,

Vorig jaar heb ik op camping Le Bois Joli gezeten.
Relatief eenvoudige camping, maar voor een fietser voldoende (je bent toch de hele dag op pad). Ligt een kilometer ofzo op de Madeleine aan de kant van La Chambre.
Je kunt vanaf daar genoeg leuke bergjes beklimmen. Voor een dag zonder fiets kun je bijvoorbeeld naar St. Jean de Maurienne gaan. (hebben ze lekker schepijs)

peppie
Forum-lid

peppie 01 mei 2010 00:49

Wij hebben al meerdere malen op camping Eliana gestaan in Aigueblanche. Dit is een kleine goedkope (goed verzorgde) camping met 39 plaatsen. Zitten voornamelijk ouderen die de terminale baden in La Lecherie bezoeken, dus lekker rustig. Camping ligt op ongeveer 2 kilometer van de voet van de klim van de Madeleine (zijde Albertville/noordkant).

Laatste keer werden we uitgenodigd voor een eet en drink festijn omdat een vaste bezoeker weer naar huis ging. Het jaar ervoor hebben we de eigenaresse van de camping ook al eens op een wijn proefavondje zien dansen. Hiervoor werd speciaal een zeiltje uitgerold als dansvloer.

Vanaf de camping kan er ook geklommen worden naar Val Thorens (Meribel/courchevel) en La plagne. Iets verder ligt de Iseran en de petit St Bernhard. Moutiers ligt in de buurt en op 1 km is er een grote supermarkt voor het brood.

Sinds het engels sprekende nichtje van de eigenaresse de scepter zwaait, staat de camping ook op internet (www.campingeliana.com)
Dit is mijn lot: hard fietsen en dan kapot.

Plaats reactie