Veloflex pavé
Sinds ik een groot voorstander ben van trainen op je wedstrijdbanden rij ik altijd, weer en wind, met mijn mooie Veloflexjes.
Nu is het vandaag de tweede keer dat er door een klein kutsteentje een enorm gat in mijn bandje komt.
Ben ik de enige pechvogel? Zijn ze echt te kwetsbaar?
Signed, een voorheen zeer tevreden Ultremo R berijder.
Ps. iemand een suggestie voor andere high end bandjes mét beige flanken?
Nu is het vandaag de tweede keer dat er door een klein kutsteentje een enorm gat in mijn bandje komt.
Ik kan het je nog niet vertellen, ik ben benieuwd hoe ze mij gaan bevallen. Word je niet helemaal gek van het vervangen van een binnenbandje? Die Veloflexen zijn zo krap als wat...
Volgens mij had Vittoria nog een alternatief, maar die zijn bijna niet meer te vinden.
Volgens mij had Vittoria nog een alternatief, maar die zijn bijna niet meer te vinden.
Veloflex en Campa is gewoon regelrechte oorlog.
Je kunt ze het best halen bij jedi-sports.de of bij bikepalast.de. Of heb jij toevallig een goedkoper adres
Je kunt ze het best halen bij jedi-sports.de of bij bikepalast.de. Of heb jij toevallig een goedkoper adres
Hoi,
De zijwangen (als het daar is waar het gat zit) zijn bij alle Veloflex banden of tubes vrij kwetsbaar.
Je kan twee dingen doen: preventief een extra laagje vloiebaar latex opborstelen of je bandje herstellen met naald en draad aan de binnenzijde je naaiwerk bedekken met een stukje butyl dat je vastlijmt met tubelijm.
Ik weet het, ik had beter voor chirurg gestudeerd maar... het werkt wel.
Ciao,
Anaszi2.0 schreef:Sinds ik een groot voorstander ben van trainen op je wedstrijdbanden rij ik altijd, weer en wind, met mijn mooie Veloflexjes.
De zijwangen (als het daar is waar het gat zit) zijn bij alle Veloflex banden of tubes vrij kwetsbaar.
Je kan twee dingen doen: preventief een extra laagje vloiebaar latex opborstelen of je bandje herstellen met naald en draad aan de binnenzijde je naaiwerk bedekken met een stukje butyl dat je vastlijmt met tubelijm.
Ik weet het, ik had beter voor chirurg gestudeerd maar... het werkt wel.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Thanks voor de tip, ga ik ook zeker proberen, maar dat was mijn punt niet zo.
Dit was echt een scheur van jewelste, binnen een paar seconde was de band leeg. Nu was het in dit geval mazzel dat ik net een bocht uit kwam en hem recht kon houden, maar 2 keer zo snel in een bocht in een afdaling wil ik echt niet aan denken.. (of met een paar man achter me, for that matter)
Dit was echt een scheur van jewelste, binnen een paar seconde was de band leeg. Nu was het in dit geval mazzel dat ik net een bocht uit kwam en hem recht kon houden, maar 2 keer zo snel in een bocht in een afdaling wil ik echt niet aan denken.. (of met een paar man achter me, for that matter)
Hoi,
Als het een gerustelling mag zijn, ik heb op een tiental jaren dat ik met Veloflex rij dit tweemaal meegemaakt.
Een keer met een Veloflex Carbon tube en een flink stuk kei, het soort waarmee het het wegdek wordt gefundeerd en een tweede maal met een Veloflex Corsa bandje dat werd opengereten ddor een flink stuk glas dat deels onder hetr zand verdoken stak.
Zijn er echt alternatieven voor Veloflex bandjes? Ik denk het niet.
Ciao,
Als het een gerustelling mag zijn, ik heb op een tiental jaren dat ik met Veloflex rij dit tweemaal meegemaakt.
Een keer met een Veloflex Carbon tube en een flink stuk kei, het soort waarmee het het wegdek wordt gefundeerd en een tweede maal met een Veloflex Corsa bandje dat werd opengereten ddor een flink stuk glas dat deels onder hetr zand verdoken stak.
Zijn er echt alternatieven voor Veloflex bandjes? Ik denk het niet.
Ciao,
Hoi,
Voor zover ik weet worden de Deda Tre banden ook door Veloflex gemaakt.
Het kan een oplossing bieden voor een probleem dat zich volgens mijn ervaring in se met elke soepele band van die gewichtsklasse wel al eens voordoet.
Ciao,
Voor zover ik weet worden de Deda Tre banden ook door Veloflex gemaakt.
Het kan een oplossing bieden voor een probleem dat zich volgens mijn ervaring in se met elke soepele band van die gewichtsklasse wel al eens voordoet.
Ciao,
Vittorio Open Corsa CX classic voor € 13,95
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3212
high-end genoeg voor deze prijs?
carlos schreef:Vittorio Open Corsa CX classic voor 13,95
Thanks voor de suggestie, lekker prijsje ook, maar gele banden? Na-ah