Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Trek 2.1 of 2.3 bij FM

infern0
Forum-lid

infern0 27 apr 2010 18:14

Ik zit een beetje in dubio. Bij mijn FM waar ik een goed gevoel bij heb na veel overleg gekozen voor een Trek 2.1 met een triple en 105 remmen ipv tiagra (ben een beginner).

Nu komt echter het probleem dat mijn framemaat 60 niet meer leverbaar is. Enige alternatief wat ik bij mijn eigen FM heb is om de Trek 2.3 te nemen voor 130 euro duurder. Wat eigenlijk boven mijn budget gaat, want de 2.1 zat al aan de bovenkant.

Nu heb ik aantal zaken gebeld en niemand kan de 2.1 leveren behalve 12gotrading die hebben hem op voorraad. Nu is de keuze of 130 euro extra uitgeven voor de 2.3 of die 130 euro gebruiken voor schoenen, kleding en dergelijke.

De Trek 2.1 bij 12gotrading is iets goedkoper dan bij mijn FM, dus daar win ik ook iets op en ik kan aankomend weekend al fietsen. De 2.3 zou ik pas 6 Mei krijgen.

Als 12gotrading nu een zeer goede reputatie had, dan was de keuze niet zo moeilijk, maar zoals ik het lees zijn het gewoon dozen schuivers.

Wie helpt me uit deze keuze?

eddyfever
Forum-lid

eddyfever 27 apr 2010 18:47

Als je al precies weet wat je wilt hebben is het natuurlijk goed mogelijk om hem bij 12gotrading te halen, scheelt toch weer. (Let wel op beschadigingen, bij showroom modellen) Maar of je daar een goede band met je FM mee opbouwt is een ander verhaal ;)

prjz
Forum-lid

prjz 27 apr 2010 19:09

Je hebt een goed gevoel bij je fm, dan moet je daar van uitgaan. Kun je geen delal met hem maken, bijv. verschil samen delen?
En 12Go is inderdaad een dozenschuiver. Of heb je iemand in de kenniskring die kan controleren of alles goed gemonteerd is?
prj

stinus
Forum-lid

stinus 27 apr 2010 20:26

6 mei is volgende week al......

Heb je 12gotrading daadwerkelijk gebeld of ze hem hebben want van hun site klopt geen flikker!

Ik zou proberen een deal te sluiten met je FM als je beginner bent en nog eens aan wil kloppen voor service!

gijs01
Forum-lid

gijs01 27 apr 2010 21:45

Infern0 schreef:Ik zit een beetje in dubio. Bij mijn FM waar ik een goed gevoel bij heb na veel overleg gekozen voor een Trek 2.1 met een triple en 105 remmen ipv tiagra (ben een beginner).

Nu komt echter het probleem dat mijn framemaat 60 niet meer leverbaar is. Enige alternatief wat ik bij mijn eigen FM heb is om de Trek 2.3 te nemen voor 130 euro duurder. Wat eigenlijk boven mijn budget gaat, want de 2.1 zat al aan de bovenkant.

Nu heb ik aantal zaken gebeld en niemand kan de 2.1 leveren behalve 12gotrading die hebben hem op voorraad. Nu is de keuze of 130 euro extra uitgeven voor de 2.3 of die 130 euro gebruiken voor schoenen, kleding en dergelijke.

De Trek 2.1 bij 12gotrading is iets goedkoper dan bij mijn FM, dus daar win ik ook iets op en ik kan aankomend weekend al fietsen. De 2.3 zou ik pas 6 Mei krijgen.

Als 12gotrading nu een zeer goede reputatie had, dan was de keuze niet zo moeilijk, maar zoals ik het lees zijn het gewoon dozen schuivers.

Wie helpt me uit deze keuze?

Dealen met je FM. Ik zou zeggen, deel het verschil
Camerig is prachtig!

infern0
Forum-lid

infern0 27 apr 2010 22:02

Ik heb 12gotrading echt gebeld, dus ga er vanuit dat ze hem ook echt hebben. Zal eens proberen een deal te sluiten want ik heb ook nog nieuwe helm plus kleren nodig.

nagtie
Forum-lid

nagtie 27 apr 2010 22:33

jah ik zou met hem in gesprek gaan over set prijsje..
Ik wilde ook wat korting op mijn fiets dat was lastig, maar kon wel voor ca 50 euro aan spullen er op krijgen.

Dus zo iets zou ik regelen.. dat je korting krijgt op je helm en kleding of zo. Al dat denk ik dat de kleine FM's echt minder ruimte hebben om wat te onderhandelen. Vooral ook omdat die fietsen vast zitten aan een advies prijs.
nadeel is wel dat ik behalve de wielen weinig verschil zie tussen beide fietsen end an is 130 euro best veel geld.

martijn78
Forum-lid

martijn78 27 apr 2010 22:34

Als je weet wat je wilt hebben is 12gotrading geen slechte zaak,
prijs is scherp en hebben veel staan.

Heb er vorige week voor mn vriendin een fiets gekocht en die is zeer tevreden.
Je moet echter wel heel goed weten welke maat je wilt en hoe je de verdere afstelling van de fiets wilt.

Ik vermoed overigens dat je locale FM er nog een gratis beurt bij geeft, die krijg je bij 12gotrading niet (mijn vriendin altans niet).
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

rijden_
Forum-lid

rijden_ 27 apr 2010 22:36

Inferno, ik zal je op weg helpen naar je FM: ik heb nog wel een shirt en een broek voor! Tenminste, als je maat L ( cq 4) past...
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

infern0
Forum-lid

infern0 28 apr 2010 01:51

rijden! schreef:Inferno, ik zal je op weg helpen naar je FM: ik heb nog wel een shirt en een broek voor! Tenminste, als je maat L ( cq 4) past...

Ik denk dat maat L net even te krap zit :)

Maar ik ga morgen even bellen met de FM en vragen wat er mogelijk is. Als we het verschil kunnen delen in de vorm van helm of kleding dan ben ik wel om.

Ik heb wel mensen in de omgeving die weten hoe ze ongeveer een fiets af moeten stellen, maar hebben niet de ervaring van een FM.

Tot zover erg bedankt voor jullie input!

stinus
Forum-lid

stinus 28 apr 2010 11:46

je moet niet bellen maar gewoon ff langs gaan en die man aankijken. Ik zou over de telefoon ook zeggen dat er niks te doen is, terwijl als je de moeite neemt om gewoon even langs te gaan dan krijgt de FM ook meer het idee dat je graag bij hem wel kopen!

jell-ee
Forum-lid

jell-ee 28 apr 2010 12:04

prjz schreef: En 12Go is inderdaad een dozenschuiver. Of heb je iemand in de kenniskring die kan controleren of alles goed gemonteerd is?

Ik denk niet dat je al eens in de winkel geweest bent, of iig niet recent.

Ik rijd nu al weer een tijdje op een Gazelle V5 2009 maar heb niks op of aan te merken over de afstelling, perfect. Ik heb ook om een beurtje gevraagt omdat ik toch in de buurt woon. Maar dat zat er volgens de verkoper niet bij omdat veel mensen van ver kwamen en dus liever de laagste prijs hebben, een beurtje is 25 euro trouwens.

Maarja, 20% korting op je nieuwe trek, daar kan je wel weer wat beurtjes van krijgen. ik heb totaal niet het gevoel gehad dat ik bij een dozenschuiver was. En er staat veel, dus dat is wel prettig. Ik ben goed geadviseerd dus ik heb er gewoon een goed gevoel over!

Plaats reactie