Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Fietsenwinkel in of rond Antwerpen

depiespaal
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jul 2009 22:36

depiespaal 27 apr 2010 18:09

Hallo,

Mijn vraag is heel simpel, ik zoek een degelijke fietsenwinkel (met verstand van koersfietsen en carbon e.d) in of rond Antwerpen.

De fiets is een Canyon, dus via internet aangekocht wat mss ook wel een heikel punt is voor sommige FM's. Ik ben vandaag al bij Smout in Boechout geweest, maar daar moest ik een afspraak maken en wachten tot 18 mei (!!!) om mijn fiets te laten herstellen. En volgens mij lachten ze me daar uit omdat ik met een Canyon aankwam stormen.

Thx

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 27 apr 2010 18:11

Wat scheelt eraan. Misschien kan hier iemand helpen?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

depiespaal
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jul 2009 22:36

depiespaal 27 apr 2010 18:14

Niet zo gek veel, ik heb wel verstand van fietsen maar twee linkerhanden.

Een spaak in mijn achterwiel (Mavic Ksyrium) tikt als je er aan trekt (en dus ook als je optrekt of bruuske manouvres maakt). Irriterend dus... De fiets is nu al binnen, maar die fietsenmaker ging al een spaak bij bestellen enzoverder (dus gek veel vertrouwen heb ik er al niet in).

Ook voor verder problemen zou ik graag één vast adres hebben, waar ik een goed gevoel bij heb. Met een redelijk snelle en correcte service dus.

wallym
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 mar 2009 15:36

wallym 28 apr 2010 10:07

Tja, dat punt van die service had je beter eerst goed kunnen overwegen bij de keuze van je fiets.
Hier (ten Noorden van Antwerpen) zijn voldoende goede fietsenmakers met hele goede service maar die zien je inderdaad al aankomen met zo'n internet fiets...

depiespaal
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jul 2009 22:36

depiespaal 28 apr 2010 20:55

Ten eerste begrijp ik zoiets niet... ik vraag toch geen gratis service? Ik begrijp hun standpunt ergens wel een klein beetje, maar in mijn ogen is een euro nog altijd een euro. Elke euro extra voor hen is een euro extra inkomen. Daarenboven als ik meer tevreden ben van hun service, ben ik bij mijn volgende aankoop mss wel bereid om die meerwaarde te betalen.

Als ik morgen een zaak opstart in om het even wat en een klant komt met een product dat hij elders kocht en ik kan daarop winst maken, dan zal ik die klant zeker en vast verder helpen.

Daarenboven heb ik daar over nagedacht want uit mijn verleden wist ik dat zo'n mentaliteit bestond. Ik vind die houding lichtjes onprofessioneel en landelijk, dat is hun manier om de concurrentie aan te gaan met de grote ketens. Dat is mijn ogen niet de juiste houding. Spijtig.

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 28 apr 2010 21:16

Dus ge vindt dit niet kunnen, vraag eens of Canyon uwe fiets wilt herstellen. Als zij het niet kunnen of willen, dat vind ik niet kunnen. Ik kan die fietshandelaars perfect begrijpen.

depiespaal
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jul 2009 22:36

depiespaal 28 apr 2010 21:41

Leg me dan uw motivatie is uit en uw redenering. Ik zeg dat ik ze ergens kan begrijpen, maar ik denk dat mijn redenering/motivatie niet onlogisch is.

vdbisterug
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2008 10:35

vdbisterug 28 apr 2010 23:35

Ik weet er ene die alles maakt, en met verstand!!!

In Loenhout is er vorig jaar ene begonnen met een fietsenwinkeltje in zijn garage, moet zijn klandizie nog opbouwen en kan het dus niet maken slechte herstellingen af te leveren. Ik ken verschillende mensen die er al een fiets laten herstellen hebben, steeds alles dik in orde. Fietsenhandel Mariën!!
Marco

Plaats reactie