Racefiets voor iemand van 216cm
-
- Forum-lid
Ik zit erover te denken een racefiets te kopen. Nu zit ik echter met het probleem van mijn lengte, die is 216cm met tevens een gewicht van 115kg aan de haak. Gisteren bij een fietsenmaker geweest met erg veel racefietsen en die heeft ook mijn maat opgenomen: 68. Hij gaf aan dat hij alleen een Ridley icarus SLT in maat 66 kon leveren en dat dat waarschijnlijk wel ging passen.
Aangezien deze fiets toch misschien aan de prijzige kant is, vroeg ik mij af of er nog meer merken zijn die maat 66 of hoger leveren? Ik had iig al Koga gevonden adhv een topic hier op het forum, en ik las ook in dat topic dat Jan Janssen een 66 had maar die zie ik niet meer op de site staan.
In hoeverre maakt het uit of je gaat voor een 66 of een 64? Het aanbod scheelt namelijk aanzienlijk... (66 weinig volgens mij, en 64 nog wel redelijk veel verkrijgbaar).
Ik ben trouwens beginner dus de fiets hoeft absoluut niet hightech te zijn.
Mochten jullie suggesties weten dan hoor ik het graag
Aangezien deze fiets toch misschien aan de prijzige kant is, vroeg ik mij af of er nog meer merken zijn die maat 66 of hoger leveren? Ik had iig al Koga gevonden adhv een topic hier op het forum, en ik las ook in dat topic dat Jan Janssen een 66 had maar die zie ik niet meer op de site staan.
In hoeverre maakt het uit of je gaat voor een 66 of een 64? Het aanbod scheelt namelijk aanzienlijk... (66 weinig volgens mij, en 64 nog wel redelijk veel verkrijgbaar).
Ik ben trouwens beginner dus de fiets hoeft absoluut niet hightech te zijn.
Mochten jullie suggesties weten dan hoor ik het graag
Is custom een overweging? Duell of zo?
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid