Racefiets voor iemand van 216cm
-
- Forum-lid
Ik zit erover te denken een racefiets te kopen. Nu zit ik echter met het probleem van mijn lengte, die is 216cm met tevens een gewicht van 115kg aan de haak. Gisteren bij een fietsenmaker geweest met erg veel racefietsen en die heeft ook mijn maat opgenomen: 68. Hij gaf aan dat hij alleen een Ridley icarus SLT in maat 66 kon leveren en dat dat waarschijnlijk wel ging passen.
Aangezien deze fiets toch misschien aan de prijzige kant is, vroeg ik mij af of er nog meer merken zijn die maat 66 of hoger leveren? Ik had iig al Koga gevonden adhv een topic hier op het forum, en ik las ook in dat topic dat Jan Janssen een 66 had maar die zie ik niet meer op de site staan.
In hoeverre maakt het uit of je gaat voor een 66 of een 64? Het aanbod scheelt namelijk aanzienlijk... (66 weinig volgens mij, en 64 nog wel redelijk veel verkrijgbaar).
Ik ben trouwens beginner dus de fiets hoeft absoluut niet hightech te zijn.
Mochten jullie suggesties weten dan hoor ik het graag
Aangezien deze fiets toch misschien aan de prijzige kant is, vroeg ik mij af of er nog meer merken zijn die maat 66 of hoger leveren? Ik had iig al Koga gevonden adhv een topic hier op het forum, en ik las ook in dat topic dat Jan Janssen een 66 had maar die zie ik niet meer op de site staan.
In hoeverre maakt het uit of je gaat voor een 66 of een 64? Het aanbod scheelt namelijk aanzienlijk... (66 weinig volgens mij, en 64 nog wel redelijk veel verkrijgbaar).
Ik ben trouwens beginner dus de fiets hoeft absoluut niet hightech te zijn.
Mochten jullie suggesties weten dan hoor ik het graag
Is custom een overweging? Duell of zo?
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Dank voor de reactie. Canyon ziet er goed uit, en inderdaad maat 66 voor een heel schappelijke prijs. die houd ik even in gedachten, want ik geef wel de voorkeur aan een fiets die ik eerst even kan proberen voor ik 'm koop en die mogelijkheid is er niet als ik het zo even snel zie.
@sirbas: dank voor je suggestie, maar dat vind ik net iets te gortig. op die site van duell zie ik prijzen staan van 1800 voor een frame alleen, en ik moet zeggen dat ik dat al te veel vind voor een hele fiets...
@sirbas: dank voor je suggestie, maar dat vind ik net iets te gortig. op die site van duell zie ik prijzen staan van 1800 voor een frame alleen, en ik moet zeggen dat ik dat al te veel vind voor een hele fiets...
[img=http://cultuur.brugge.be/bruggebe/uitleen/dranghek1.jpg]
Op marktplaats staat zo af en toe ook wel een erg grote fiets. Als je begint met fietsen is het inderdaad niet handig er meteen enorme bedragen tegenaan te gooien. Zeker omdat je zo'n grote fiets ook weer moeilijker van de hand doet.
Op marktplaats staat zo af en toe ook wel een erg grote fiets. Als je begint met fietsen is het inderdaad niet handig er meteen enorme bedragen tegenaan te gooien. Zeker omdat je zo'n grote fiets ook weer moeilijker van de hand doet.
-
- Forum-lid
@Gast: Koga had ik al gevonden, maar toch tnx. ik ga vanmiddag sowieso eens kijken bij een deaeler in de buurt die ze zou verkopen.
Wat versta je trouwens onder ' upgraden' van de wielen? slechte kwaliteit?
Wat versta je trouwens onder ' upgraden' van de wielen? slechte kwaliteit?
Met jouw lengte gaat het lastig worden om een 'standaard' fiets te vinden. Zelf samenstellen lijkt me de beste optie. Dat hoeft niet duurder te zijn dan een complete fiets kopen (als je weet waar je moet zoeken). Je moet alleen wel een beetje handig zijn en de juiste gereedschappen hebben. Een paar tips vor als je hiervoor gaat:
- Koop het allergrootste frame dat je kunt vinden. Met name de lengte van de bovenbuis zal wel eens lastig kunnen worden, let hier op.
- Investeer in een setje stevige wielen (handgespaakt is een goede optie)
- Neem je lichaamsmaten op. Er zitten hier op het forum genoeg mensen die je aan de hand daarvan kunnen adviseren over zaken als stuurpenlengte e.d.
- Koop het allergrootste frame dat je kunt vinden. Met name de lengte van de bovenbuis zal wel eens lastig kunnen worden, let hier op.
- Investeer in een setje stevige wielen (handgespaakt is een goede optie)
- Neem je lichaamsmaten op. Er zitten hier op het forum genoeg mensen die je aan de hand daarvan kunnen adviseren over zaken als stuurpenlengte e.d.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Jan Janssen Tour de France is 66cm CT
http://janjanssen.nl/index.php?lnk=6&modId=2
Duell gaat niet zo hoog. 64 max
http://janjanssen.nl/index.php?lnk=6&modId=2
Duell gaat niet zo hoog. 64 max
-
- Forum-lid
Canyon kun je testen in hun testcenter in Heerlen. Weet niet of ze daar een 66 op voorraad hebben, maar je kunt ze wel bellen of mailen. Info op de canyon site.
Succes met zoeken.
Succes met zoeken.
Theory may inform, but practice convinces...
-
- Forum-lid
Dank voor de reacties. Canyon ga ik binnenkort eens benaderen.