Heb vroeger toen ik klein was aardig wat gefietst. nu sinds 1 jaar weer bezig en in 2010 al aardig wat gefietst. tochten van 100 km zijn geen probleem.
Nu wil ik een nieuwe fiets kopen. Met een budget tussen de 1000 - 1200 euro.
Nu viel mijn oog op de volgende 2 fietsen:
1 Sensa toscana special 2009
frame en voorvork volledig carbon
volledig shimano 105 afgemonteerd (triple)
Mavic Aksium wielen
http://www.12gotrading.nl/racefietsen/a ... ecial_2009
2 Trek 2.3 2010
frame: Alpha Black aluminium
voorvork: bontrager race carbon speedtrap compatible
shimano 105 afgemonteerd met STI 10-speed shifters
remmen shimano 105 w/STI levelers
http://www.12gotrading.nl/racefietsen/a ... fiets_2010
Nu weet ik dat trek een goed merk is dus dat geeft mij wel veel vetrouwen.
Maar de Sensa heeft een carbon frame dat ook wel lekker is. Maar misschien in deze prijsklasse een carbon is van een lagere kwaliteit en het alluminium van de trek van hoge kwaliteit is.
Ik fiets best fanatiek. ik wil met vrienden mee gaan fietsen die vrijwel allemaal carbon rijden (jan janssen quadra). Nu dacht ik om niet achteraan en onderaan te rijden tov hun qua kwaliteit meteriaal ook aan carbon, de Sensa.
Wat is een goede keuze volgens jullie?
trek 2.3 2010 of sensa toscana special 2009
Ik zou sensa toscane eens via de zoek functie zoeken, dan krijg je een goed beeld van de kwaliteit vd fiets.
Tevens op de site van intersens vind je ook de stijfheids uitlagen die door fiets zijn gemeten.
Het is een goede kwaliteit fiets, zeker prijs kwaliteits verhouding.
Tevens op de site van intersens vind je ook de stijfheids uitlagen die door fiets zijn gemeten.
Het is een goede kwaliteit fiets, zeker prijs kwaliteits verhouding.
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt, maar los van een Sensa of Trek, is de vraag wat wil je eigenlijk, Ik rijdt al weer een tijdje met een Trek 2.3, rij met jongens die op carbon koersen, (snelle jongens) maar kan nu niet zeggen dat ik niet mee kan komen op allu. Ik bespaar ook nog eens wat geld uit omdat de carbon zeker duurder is aan prijs. En de allu is echt niet veel minder.
Goed de carbon frame ziet er prachtig uit, maar waar gaat het om? Hoe belangrijk is het voor jou?
Goed de carbon frame ziet er prachtig uit, maar waar gaat het om? Hoe belangrijk is het voor jou?
Sensa heeft een (erg) goede prijs kwaliteits verhouding. Trek heeft weer een hogere restwaarde. Iets waar je in eerste instantie niet bij nadenkt, maar waarschijnlijk komt er een keer dat hij weer weg gaat... Zo niet, waarom carbon? Carbon heeft wel voordelen tov alu, maar of dat voor deze frames ook geldt weet ik niet. Vriend van me rijdt ook op een 2.3 en ik moet zeggen dat ik hem er wel geslaagd uit vind zien. Zeker ook een mooie fiets om te zien die zeker niet onder doet voor carbon geweld.
En dan zijn er natuurlijk andere punten: Wat is bijvoorbeeld het gewicht van beiden (als je dat al intresseert). Wat voor wielen zitten er onder bijvoorbeeld. Zijn vast wel mensen die ervaring met de aksium c.q. bontrager wielen hebben. Past de geometrie bij je?
Maar even wat anders. Wil je niet afschrikken, maar zoek eens op 12gotrading op dit forum. Volgens mij zijn er vrij veel problemen (geweest) met 12gotrading. Maar het kan ook zijn dat ik nu een goed bedrijf minder doe, maar is natuurlijk altijd het kijken/zoeken waard.
En dan zijn er natuurlijk andere punten: Wat is bijvoorbeeld het gewicht van beiden (als je dat al intresseert). Wat voor wielen zitten er onder bijvoorbeeld. Zijn vast wel mensen die ervaring met de aksium c.q. bontrager wielen hebben. Past de geometrie bij je?
Maar even wat anders. Wil je niet afschrikken, maar zoek eens op 12gotrading op dit forum. Volgens mij zijn er vrij veel problemen (geweest) met 12gotrading. Maar het kan ook zijn dat ik nu een goed bedrijf minder doe, maar is natuurlijk altijd het kijken/zoeken waard.
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier
-
- Forum-lid
Hoe lang blijft de restwaarde van de sensa fietsen nog zo laag is natuurlijk ook een vraag die je jezelf moet stellen. Ze zijn volgens mij op dit moment aardig bezig om een goede naam neer te zetten dus met beetje geluk zullen de 2e hands prijzen ook gaan stijgen lijkt mij.
Ja dat is natuurlijk wel waar. Maar bedenk dan wel dat je hem op dit moment koopt en niet als de restwaarde hoger is. Met andere woorden, als je hem verkoopt is het al een oudere fiets. Dan kan de restwaarde wel meer worden, maar dat geldt dan niet voor een oudere sensa. Dat neemt natuurlijk niet weg dat de prijs kwaliteit verhouding gewoon erg goed is. Me pa rijdt ook op een sensa (woon-werk en tourtochten) en is er zeer over te spreken. Is dan wel geen Toscana maar wel een sensa
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier