Pagina 1 van 2
Factor 001 - fiets ontworpen door F1 ingineurs
Geplaatst: 24 apr 2010 10:27
door wasbeer2006
Mooi bike onder de zeven kilo en eindelijk schijven, het staat toch vele malen beter! dan dus suffe remhoeven en het bied legio andere voordelen
http://www.factor001.com/
Geplaatst: 24 apr 2010 10:51
door superrose
Ja ik zag de site al eerder deze week en ja best cool met je fietscomputer in het stuur verwerkt, maar zou ik m willen hebben, nee niet echt, ik vind bijvoorbeeld die suffe remhoeven tien keer cooler dan schijfremmen en de lijnen in het frame vin ik ook niet mooi. Het is heel gaaf dat het gemaakt wordt en heel geschikt voor mensen met echt veel te veel geld, vind ik.
En die voorvoork, hoe dat loopt bij het balhoofd, dat snap ik niet.
Geplaatst: 24 apr 2010 10:55
door farelli
Die voorvork ziet er toch wel erg star uit zo. Lijkt me behoorlijke klappen geven op bijvoorbeeld klinkerwegen. Moet er nog efkes aan wennen, maar dat zal wel goed komen.
Wat vind jij legio andere voordelen van schijven tov hoeven bij een racefiets?
Geplaatst: 24 apr 2010 10:57
door farelli
Oh, Superrose was ook aan het antwoorden. ik stel de vraag aan Wasbeer.
Geplaatst: 24 apr 2010 11:12
door boerbas
Ziet er onwijs strak uit maar die schijfremmen en die ENORME computer vind ik echt niks, krijg er een beetje een hometrainer idee bij.
Het lijkt alsof de voorvork direct bij het stuur begint en op 2 punten vast zit in het frame, dat vind ik er dan wel weer cool uitzien.
Geplaatst: 24 apr 2010 11:26
door .jeroen.
Farelli schreef:Die voorvork ziet er toch wel erg star uit zo. Lijkt me behoorlijke klappen geven op bijvoorbeeld klinkerwegen. Moet er nog efkes aan wennen, maar dat zal wel goed komen.
Wat vind jij legio andere voordelen van schijven tov hoeven bij een racefiets?
Ooit eens met schijven gereden? Het remt super, en je velgen slijten niet.
Geplaatst: 24 apr 2010 12:00
door campasuper
.Jeroen. schreef:
Ooit eens met schijven gereden? Het remt super, en je velgen slijten niet.
Ja, er komen wel veel meer krachten op de voorvork terecht die dan NOG stijver dient te zijn.
Het wordt dan meer een vaste MTB vork maar dan met 22mm bandjes.
Rijdt niet echt lekker comfortabel.
Geplaatst: 24 apr 2010 12:32
door twofourtwo
waar kan ik een nier verkopen? zo snel mogelijk? ik ben helemaal klaar voor dat velooke
Geplaatst: 24 apr 2010 12:51
door skimons
leuke fotosoep.
ik weet niet welke ingenieur dit bedacht heeft, maar aero is het in elk geval niet. en als ik lees dat de naven zo smal mogelijk zijn gemaakt, lijken de wielen me ook geen wonder van stijfheid te gaan worden.
pluspunt is dat de fiets als geheel is bekeken en "geoptimaliseerd", ipv alle componenten los. dat is denk ik wel de juiste richting om in te slaan voor echte verbeteringen
Geplaatst: 24 apr 2010 13:11
door nespresso
Leuk verzonnen, maar typisch een "laboratoriumfiets", door ingenieurs die zelf niet weten wat fietsen is. Laat ze eerst maar eens trainen en dan L-B-L, de Marmotte en een paar criteriums rijden op hun eigen fiets en op die van de gevestigde orde. En dan mogen ze 'm opnieuw ontwerpen
Geplaatst: 24 apr 2010 14:50
door farelli
.Jeroen. schreef:
Ooit eens met schijven gereden? Het remt super, en je velgen slijten niet.
Jazeker. En ik ben het met bovenstaande helemaal eens. Maar ik was benieuwd of je nog meer voordelen in gedachten had.
campa=super schreef:
Ja, er komen wel veel meer krachten op de voorvork terecht die dan NOG stijver dient te zijn.
Het wordt dan meer een vaste MTB vork maar dan met 22mm bandjes.
Rijdt niet echt lekker comfortabel.
Dat lijkt mij dus ook.
Geplaatst: 24 apr 2010 15:11
door gugi100
.Jeroen. schreef:Farelli schreef:Die voorvork ziet er toch wel erg star uit zo. Lijkt me behoorlijke klappen geven op bijvoorbeeld klinkerwegen. Moet er nog efkes aan wennen, maar dat zal wel goed komen.
Wat vind jij legio andere voordelen van schijven tov hoeven bij een racefiets?
Ooit eens met schijven gereden? Het remt super, en je velgen slijten niet.
Schijremmen zijn volgens mij inderdaad veel comfortabeler en veiliger dan de huidige piep knijp velgremmetjes.
Groet GJ