Fietscomputer zonder permanent zichtbare snelheid
Ik heb (eindelijk) een nieuwe racefiets besteld, nadat het fietsen jarenlang op een laag pitje heeft gestaan. Om de zaak helemaal af te maken wil ik er ook een fietscomputertje opzetten. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een computertje die niet permanent de snelheid laat zien. Ik heb namelijk gemerkt dat je er vaak onwillekeurig toch 'op gaat rijden', en dat wil ik nou juist voorkomen. Weet iemand een computertje waarbij je ervoor kan kiezen om de snelheid niet permanent te laten zien?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan kom je echt in het duurdere segment. De duurdere Polars bijv kun je zo instellen.
Een stukje zelfdiscipline is goedkoper zou ik zeggen
En anders deze er overheen:

Een stukje zelfdiscipline is goedkoper zou ik zeggen

En anders deze er overheen:

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Ik heb een Polar CS400. Hierop heb je verschillende schermen die je zelf kunt indelen. Volgens mij is het ook mogelijk géén snelheid te laten zien maar wel afstand, hartslag, etc.
edit: Daniel was me net voor
edit: Daniel was me net voor

"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
- superrose
- Forum-lid
- Contact
De polar cs300 is wat goedkoper en daar kan je ook een scherm kiezen
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
[quote="danny1407"][quote="gugi100"]
(het wachten is op de waterdichte smartphone met ANT+ sensor...)
[/quote]
Ik wacht juist op de eerste bluetooth sensors......
[/quote]
bluetooth trekt anders wel snel je accu leeg dus ben benieuwd wat er dan nog van de accu duur over blijft.
De edge 500 van Garmin kan dit overigens ook wel en is weer een stukkie goedkoper dan de 705
[/quote]
[/quote]
bluetooth trekt anders wel snel je accu leeg dus ben benieuwd wat er dan nog van de accu duur over blijft.
De edge 500 van Garmin kan dit overigens ook wel en is weer een stukkie goedkoper dan de 705
-
- Forum-lid HC
Polar cs200 ook, voor de cs100 weet ik het niet zeker maar lijkt mij zelfs ook al. en die laatste is niet echt duur meer
[quote="danny1407"][quote="gugi100"]
[/quote]
Nog even.....
[/quote]
Toch jammmer van een SRM meter (en ook powertap). Op dit moment zijn de meeste sportsensoren ANT+. Hoeveel moeite zou het kosten een ANT+ sensor in een Smartphone te zetten?
Maar ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben dat het toch Bluetooth gaat worden...
Greot Gert-Jan
[/quote]
Nog even.....
[/quote]
Toch jammmer van een SRM meter (en ook powertap). Op dit moment zijn de meeste sportsensoren ANT+. Hoeveel moeite zou het kosten een ANT+ sensor in een Smartphone te zetten?
Maar ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben dat het toch Bluetooth gaat worden...
Greot Gert-Jan
Redelijk snel fietsen is best grappig.
zoiets misschien: http://twitpic.com/1ich6f