Evans nieuwe stijl van rijden
Wat vinden jullie van Cadel's nieuwe aanpak, niet meer plakken en afwachten maar actiever rijden? Hij wint zojuist de Waalse Pijl op magnefieke wijze.
Ook buiten de race om lijkt hij veranderd van 'norse' negatieve persoon naar een 'relax'd' benaderbare persoon die open staat voor alle vragen.
Bij mij heeft hij i.i.g. veel respect afgedwongen het laatste jaar.
Ook buiten de race om lijkt hij veranderd van 'norse' negatieve persoon naar een 'relax'd' benaderbare persoon die open staat voor alle vragen.
-
- Forum-lid HC
Ik heb gehoord dat BMC hem zelfs op een cursus juichen wil gaan zetten, daar is hij namelijk nog niet zo heel goed in.
Ik was al een beetje fan van Evans en dat word ik nu alleen maar meer. En wat dat plakken betreft; dat is ook een beetje groter gemaakt dan het was. Alsof een renner als Mentsjov er lustig op los demarreert.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Otje 2 schreef:Wat vinden jullie van Cadel's nieuwe aanpak, niet meer plakken en afwachten maar actiever rijden? Hij wint zojuist de Waalse Pijl op magnefieke wijze.
Als je wat meer dan de Tour van 2008 had gekeken had je dit topic niet geopend...
Otje 2 schreef:Wat vinden jullie van Cadel's nieuwe aanpak, niet meer plakken en afwachten maar actiever rijden? Hij wint zojuist de Waalse Pijl op magnefieke wijze.
Rodion schreef:Mee eens. Hij was in de AGR ook al actief van voren en was nu niet te snel op kop zoals vorige keren. Weet Contador ook weer dat wielrennen niet gewoon hard fietsen is maar dat er meer bij komt kijken.
Volgens mij heeft Cadel anders vanmiddag de koers gewonnen door perfect te plakken en op de laatste meters de winst te pakken.
Maar als ik het van jullie begrijp... Is het ineens geen plakken meer wanneer je op de laatste heuvel in de laatste 10-20 meter van de koers pas op kop rijd?
Daarmee wil ik echter niet zeggen dat ik Evans geen goede renner vind!
-
- Forum-lid
Al die ' heisa' rond het ' plakken ' van evans is zo totaal verkeerd als het maar kan zijn.. Evans demarreert NIET minder dan andere renners, er wordt soms gewoon van hem verwacht dat hij demarreert wanneer zijn hartje 200 slagen per minuut doet.
Ik heb Evans niet zo aanvallend zien koersen vandaag. Kolobnev bijvoorbeeld, dat was aanvallend. Evans sprint "gewoon" de laatste 100m het beste.
Aantrekkelijk om te zien is het niet, maar tja, als je weet dat je als je bij kan blijven net dat beetje extra aankan in de sprint en dan kan winnen, waarom niet? Met mooi rijden win je ook niet alles.
Ben het trouwens wel helemaal met Eric eens, een cursus juichen kan geen kwaad.
Aantrekkelijk om te zien is het niet, maar tja, als je weet dat je als je bij kan blijven net dat beetje extra aankan in de sprint en dan kan winnen, waarom niet? Met mooi rijden win je ook niet alles.
Ben het trouwens wel helemaal met Eric eens, een cursus juichen kan geen kwaad.
-
- Forum-lid
Hij moet juist niet leren juichen!
De onhandige blijdschap van Evans vind ik persoonlijk mooier om te zien dan die ingestudeerde gebaartjes die andere renners soms maken. Evans juicht zoals hij is.
De onhandige blijdschap van Evans vind ik persoonlijk mooier om te zien dan die ingestudeerde gebaartjes die andere renners soms maken. Evans juicht zoals hij is.