Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Valt dit mee of tegen

pafdiver
Forum-lid

pafdiver 21 apr 2010 09:45

Aankomend weekend ben ik van plan om deze route te doen:

http://www.klimbijnijmegen.nl/02.html

Is dit voor een beginner een beetje te doen of is dit behoorlijk pittig.
Wij heeft met deze tocht ervaring?

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 21 apr 2010 10:00

Over de vraag of het mee of tegen valt, staat en valt met je conditie.

Iedereen die 50 km vlak fietsen kan ook wel 50 km fietsen met de nodige klimmetjes. 725 hm op 53 km is redelijk pittig. Gewoon doen. Het wordt zaterdag mooi weer, dus ga lekker fietsen en neem onderweg een terrasje mee.

veel plezier!
Live fast; die young. mijn blog

mooncrawler
Forum-lid

mooncrawler 21 apr 2010 11:23

Dat is een erg mooie route. De klimmetjes zijn niet zo lang, maar soms wel stijl. Even doorbijten dus en je bent vrij vlot boven. De meeste hoogte meters zitten namelijk in beek ubbergen. De rest van het landschap is glooiend. (hoewel,.. ik zie het plaatje nu van de route en daar lijken de hoogte meters redelijk verdeeld :S)

Je geeft aan beginner te zijn, dan is het raadzaam even goed voor je uit te kijken en voor de klimmetjes beginnen lekker licht te schakelen zodat je rustig door kan trappen.
Ik kom zelf ook uit de regio en als ik richting nijmegen fiets dan pakken we/ik vaak een of twee klimmetjes mee, erg goed en erg fijn om te doen!

En zoals rob hier boven al aangeeft,.. ben je moe,.. pak een terrasje om ff bij te komen.
Succes

ps: Dit is een rondje dat ik laatst nog fietste,. daar zit ook een stuk in van de nijmegen route klik hier voor kaarje

Plaats reactie