RE-UPDATE: ben net terug van de kiné en het was mijn lever die vergiftigd was en hierdoor ging deze niet makkelijk meer mee met het bewegen van het lichaam. Hierdoor moesten er blijkbaar enkele zenuwen ook niet meewillen en dus 'hing' mijn lichaam wat schuin. Dit was ook het resultaat op de fiets en daarom de ontstekingen.
Zo zie je maar dat het soms al zeer ver kan zitten, binnen 10 dagen ga ik nog eens weer.
UPDATE: nu komt er aan beide buitenkanten van mijn knieën een grote "bel" te staan. Ik kan ze induwen en dan voel ik een soort van gekraak. Het is precies ofdat er dan iets wordt weggeduwd. Iemand al enig idee?
Mijn broer ging enkele weken geleden bij de kine van rabobank en die had hier iets over gezegd. Ik zal deze morgen eens opbellen.
Zaterdag voor de start van een wedstrijd merkte ik al op dat ik pijn had in een pees in mijn linkerknieholte. Ik reed dan de hele wedstrijd (70km nieuwelingen) met deze knie. De dag erna heb ik wel wat kunnen uitrusten omdat het parijs-roubaix was maar heb ik toch een uurtje losgereden en voelde ik dat precies mijn twee benen misvormt waren. De maandag dan heb ik 85km getraind. Toen ik thuiskwam deden mijn achillespezen wat pijn. De volgende dag ging ik even losrijden en voelde dat weer mijn benen wat tegenwerkten, ook begonnen mijn knieën wat ambetant aan te voelen. Dan gisteren heb ik 2uur gereden met enkele bergjes. Toen ik een berg opreed met een tamelijk zwaar verzet schoot er plots iets in mijn rechterenkel. Ook begonnen mijn knieën zeer pijn te doen. Ze doen nu namelijk pijn linksonder mijn kniescheef voor mijn rechterbeen en rechtsonder voor mijn linkerbeen. Ook voel ik het soms wat snokken vlak boven mijn knieschijf.
Het is wel zo dat mijn voeten van nature naar binnen gedraaid staan en hierdoor sukkel ik al een tijdje met het afstellen van mijn klikplaatjes. Ik heb ze dan ook dinsdag en gisteren nog eens verandert van positie maar blijkbaar werd het allemaal nog erger.
Ligt de oorzaak nu echt aan mijn klikplaatjes of zijn mijn knieën overbelast.
Pijn in knie... RE-UPDATE
-
- Forum-lid
http://www.viktordebock.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Contact
[quote="Viktoooorr"]Ligt de oorzaak nu echt aan mijn klikplaatjes of zijn mijn knieën overbelast.[/quote]
Het één sluit het ander niet uit. Maar het lijkt me verstandig wanneer je na een paar dagen rust nog steeds last blijft houden eens een fysiotherapeut benadert. Zie overigens ook andere topics over kniepijn. Er zijn er genoeg, ook voor info over de schoenplaatjes, afstelling en bijbehorende klachten.
Het één sluit het ander niet uit. Maar het lijkt me verstandig wanneer je na een paar dagen rust nog steeds last blijft houden eens een fysiotherapeut benadert. Zie overigens ook andere topics over kniepijn. Er zijn er genoeg, ook voor info over de schoenplaatjes, afstelling en bijbehorende klachten.
Hallo Victor,
een goede sportarts lijkt me het beste, ik ben pas naar Edwin Achtenberg geweest (ploegarts skill shimano) en ben zeer te vrede en met een goede afstelling van mijn fiets naar huis gegaan.
hij geeft een complete anelise van je gestel en wat te doe met de "gebreke"
zie link.
http://www.edwinachterberg.nl/fiets-positie-meting
een leuke bijkomstigheid is dat deels vergoed wordt oor je zorgverzekeraar.
gr lits
een goede sportarts lijkt me het beste, ik ben pas naar Edwin Achtenberg geweest (ploegarts skill shimano) en ben zeer te vrede en met een goede afstelling van mijn fiets naar huis gegaan.
hij geeft een complete anelise van je gestel en wat te doe met de "gebreke"
zie link.
http://www.edwinachterberg.nl/fiets-positie-meting
een leuke bijkomstigheid is dat deels vergoed wordt oor je zorgverzekeraar.
gr lits
Je geeft aan dat je pijn hebt aan de onderkant van je knieen, ik heb het zelfde gehad,en ben er eigenlijk nog steeds niet vanaf, word elke week behandeld door een fysiotherapeut, knie problemen heb ik nu een jaar of twee, het is wel stukken beter geworden. Bij mij zijn het puur de aan hechtingen van pezen die gaan onsteken, de sportarts noemde het jumpers knieen.
Ook ben ik over gegaan op speedplay, door de vrijheid die je knieen hebben zal het snel ook een stuk beter moeten gaan.
Ook ben ik over gegaan op speedplay, door de vrijheid die je knieen hebben zal het snel ook een stuk beter moeten gaan.
Wat is een kine in vredesnaam. Ik dacht altijd een fysiotherapeut maar die houdt zich toch niet bezig met vergiftigde levers?
Da's meer het gezwets (ahum) van homeopaten.
Overigens doen wegdrukbare bobbels die knisperen(=crepiteren) me denken aan een Bakerse cyste en dat is vaak een uiting van een ander probleem in het gewricht.
Ik zou naar een sportarts of orthopaed gaan.
Overigens doen wegdrukbare bobbels die knisperen(=crepiteren) me denken aan een Bakerse cyste en dat is vaak een uiting van een ander probleem in het gewricht.
Ik zou naar een sportarts of orthopaed gaan.
[quote="rene1"]Wat is een kine in vredesnaam. Ik dacht altijd een fysiotherapeut maar die houdt zich toch niet bezig met vergiftigde levers?
Ik zou naar een sportarts of orthopaed gaan.[/quote]
Dat blijft altijd een welles nietus spelletje Rene, ook ik ben bij zo'n man geweest voor mijn knieen, ook bij mij lag het aan de lever of weet ik veel, op een gegeven moment zat hij met watte stokjes in mijn neus te pulken, de tranen liepe over mijn wang, dat werd me toch te gortig, want de knie problemen verdwenen niet, ben daar toen mee gestopt.
Toch zijn er ook mensen die er wel wat aan hebben en ook genezen, helaas voor mij niet, ook al ben ik nu op een ander manier een heel stuk heen.
Ik zou naar een sportarts of orthopaed gaan.[/quote]
Dat blijft altijd een welles nietus spelletje Rene, ook ik ben bij zo'n man geweest voor mijn knieen, ook bij mij lag het aan de lever of weet ik veel, op een gegeven moment zat hij met watte stokjes in mijn neus te pulken, de tranen liepe over mijn wang, dat werd me toch te gortig, want de knie problemen verdwenen niet, ben daar toen mee gestopt.
Toch zijn er ook mensen die er wel wat aan hebben en ook genezen, helaas voor mij niet, ook al ben ik nu op een ander manier een heel stuk heen.