Pagina 1 van 3

BMC Pro Machine vs Canyon Ultimate CF 8.0

Geplaatst: 04 apr 2010 21:35
door martijnb1
Ik ben me steeds concreter aan het orienteren op een nieuwe fiets. De in de topictitel genoemde fietsen ontlopen elkaar prijstechnisch niet heel veel. Beide full ulterga. De Canyon is alleen Ritchey WCS-afgemonteerd en komt met Ksyrium SL's. De BMC komt met Fulcrum Racing 7 wielen en Easton (waarschijnlijk EA-50) afmontage (bij de Vos).

De Canyon lijkt beter afgemonteerd maar is wel ietsjes duurder (EUR 100). Aan de andere kant zou het Pro Machine frame vanwege de nieuwe carbontechnologien heel goed zijn. Welke fiets heeft de voorkeur, mede als je wel wat groter bent (>2.00 cm en +/- 97 kg) en zoekt naar een comfortabele maar toch lichtere fiets?

Dank voor jullie mening.

Geplaatst: 04 apr 2010 21:50
door jaapieo
Ik reed zelf eerst met racing 7 wielen, nu met Ksyrium ES (nu SL) wielen.
En het is een wereld van verschil.
Dan kan je carbonnen frame nog zo stijf ed. zijn, met fulcrum racing 7 wielen haal je dit een behoorlijk stuk naar beneden in mijn optiek.

Moeilijke keuze!
Het frame van de BMC spreekt mij wel erg aan trouwens, maar ben zelf een verfand canyon gebruiker en dat bevalt gewoon erg goed.

Lastige keuze, maar ik denk dat de canyon mijn voorkeur zou hebben!
De frames zijn zeer stijf en de wielen bevallen mij zeer goed, ook vind ik de richey afmontage een pluspunt, erg mooi en licht.

Maar de keuze zal je toch zelf moeten maken!

Geplaatst: 04 apr 2010 21:51
door stokie
Ik heb de BMC pro machine en ik vind dit echt een heel fijne fiets. Lekker stijf, niet te zwaar en hij ziet er ook nog prima uit. Ik ben er tot nog toe erg tevreden over.

Met canyon heb ik weinig ervaring, daar kan ik je niets over vertellen

Geplaatst: 05 apr 2010 12:27
door martijnb1
Wat vinden jullie van het comfort van beide fietsen? Ik rijd nu op een "bikkelharde" Red Bull Pro-SL 3000. Zeer stijf aluminium frame. Zo stijf dat ik erg snel "zitproblemen" krijg.

Geplaatst: 05 apr 2010 12:33
door amclassic-fan
Dan moet je met 25 mm banden gaan rijden met minder druk erin en een zadel monteren dat wel goed zit. Een frame heeft veel minder effect.

Geplaatst: 05 apr 2010 22:32
door tweety14
Doe mij de BMC dan maar.

Geplaatst: 05 apr 2010 23:06
door janjmagic
Doe mij dan ook maar een BMC. De Canyon vind ik een dozenschuiversfiets.

Geplaatst: 05 apr 2010 23:17
door fransiscus40
+ 1 Ik zou ook voor de BMC gaan. En voor nog meer comfort inderdaad 25 mm banden monteren.(zie Amclassic-fan) Een weeeereld van verschil.

Geplaatst: 06 apr 2010 00:33
door lvgh
janjmagic schreef:Doe mij dan ook maar een BMC. De Canyon vind ik een dozenschuiversfiets.

En Vos is een dozenschuiver. Ik zou het risico op heel veel gezeur niet durven lopen, ook al vind ik de BMC de mooiere fiets. Lees ook deze ervaring bij Vos maar eens.

Geplaatst: 06 apr 2010 00:50
door foosho
Canyon is helemaal geen dozenschuiver, 't is gewoon een fabrikant.

Zowel de BMC als de Canyon kunnen je gewicht prima aan. Als je voor de BMC gaat zou ik er wel betere wielen in doen, beetje jammer anders.

edit: Ik vergis me met het model, deze BMC is niet zo stijf.

Geplaatst: 06 apr 2010 00:56
door gaisdergerman
MartijnB1 schreef:Wat vinden jullie van het comfort van beide fietsen? Ik rijd nu op een "bikkelharde" Red Bull Pro-SL 3000. Zeer stijf aluminium frame. Zo stijf dat ik erg snel "zitproblemen" krijg.


Ik heb momenteel een canyon CF en hiervoor reed ik een pro sl (model 2007). De canyon is zeker een stuk comfortabeler dan de rb.

De fietsen zijn niet echt met elkaar te vergelijken. Ik zou zelf voor de canyon gaan (deze fiets rij ik namelijk) omdat ik vind dat ze qua prijs/kwaliteit gewoon super zijn!

Geplaatst: 06 apr 2010 01:35
door fizik
Resumé:

Wil je comfort: bredere banden (25 ipv 23)
Wil je goede prijs/kwaliteit verhouding: Canyon
Wil je de lichtste fiets: Canyon
Wil je de mooiste fiets: Kies zelf
Wil je de beste afmontage: Canyon

Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Vos of Canyon? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het qua service beter geregeld is bij Canyon. Ik zou persoonlijk voor de Duitse dozenschuiver gaan.