Pagina 1 van 9

DRC de mol

Geplaatst: 21 apr 2011 23:04
door lunitic

Is er iemand actief op dit forum die ook trainingswedstrijden rijdt bij De Mol in Dordrecht?

Ik zou nml graag eens in contact komen met iemand die mij meer kan vertellen over het niveau van de wedstrijden bij de Mol en eventuele andere tips/adviezen kan geven.

Kan ook dmv PM.


Geplaatst: 21 apr 2011 23:05
door daniel1975
Rij er nu niet, maar wel vaak gereden. Wat wil je weten?

Geplaatst: 21 apr 2011 23:18
door japiecarbon
Ik rij er een paar keer in de week, sterker nog ik kom er net vandaan ;). Dus ik weet er ook wel wat van.

Misschien beter om in dit topic te antwoorden zodat andere er ook nog wat aan hebben.

Geplaatst: 21 apr 2011 23:31
door lunitic

Om te beginnen...

Ik heb op de website van De Mol gezien dat er een aantal verschillende competities zijn op verschillende dagen. Waarschijnlijk heeft elke competitie zijn eigen niveau. Maar aan wat voor snelheden moet je dan ongeveer denken?

En in welke klasse begin je normaal als je voor het eerst wedstrijdjes gaat rijden?

Ook vraag ik me af hoe dat het allemaal gaat wbt verzekering etc... als je geen licentie hebt. Ik heb al wel vernomen dat je een dagkaart kan kopen en dat dat incl verzekering is. Maar wat houdt dat precies in?




Geplaatst: 22 apr 2011 01:00
door japiecarbon
Er zijn op 3 dagen wedstrijden. Maandag, Dinsdag en Donderdag. Op maandag mag iedereen meedoen, behalve met een amateur Licentie en elite. Dinsdag en donderdag mag iedereen meedoen.

Maandag word er 60 min+3ronden gereden en de rest een half uur langer.

De snelheden liggen aardig gelijk en zijn tussen de 41 en 44 gemiddeld. Op Maandag is er een wat stabieler tempo, dinsdag en donderdag wisseld het wat meer en word er regelmatig stevig doorgetrokken.

Wanneer je voor het eerst mee gaat rijden lijkt maandag me de beste optie.

Tegenwoordig moet je geloof ik een basislidmaatschap hebben, maar dat weet ik niet zeker. Dan ben je meteen verzekerd. Ik vraag me alleen af waarvoor dat nodig is.
Kijk anders even op de site van de knwu.

Edit: Wanneer je geen basislidmaatschap heb betaal je eenmalig 15 euro

Geplaatst: 22 apr 2011 11:16
door daniel1975
Maandag is het idd goed te doen. Als je een beetje kunt fietsen en koersaspiraties hebt moet je dat gewoon bij kunnen houden. En anders laat je je lossen en pik je de volgende ronde weer aan. Kun je mooi 5-6 min herstellen en verder trainen.

Geplaatst: 22 apr 2011 11:20
door j0ost
Hoe verhoudt 'de koers' op De Mol zich tot Ahoy? Ik kom zelf van Ahoy maar het lijkt me leuk om ook ergens anders te rijden zo nu en dan. Is het niveau gewoon hetzelfde?

Geplaatst: 22 apr 2011 14:32
door lunitic
Bedankt.

Haha.. dat zijn aardige gemiddelde snelheden. Dat zal al lastig op zich worden. Maar goed...Maandag is dus de beste dag om het eens te proberen.
Wat voor wedstrijden zijn dat dan op zaterdag?

Maar wat houdt zo'n verzekering nu precies in? Hoe gaat het in zijn werking bij het rijden van schade bij jezelf of bij anderen? Ik wil natuurlijk niet uitgaan van het ergste maar je weet het niet. Gebeurt het trouwens wel eens dat er schade gereden wordt of valt dat wel mee?

En dan nog... Zijn er nog speciale eisen aan het materiaal? Of hebben jullie specifieke tips voor een beginner?


Geplaatst: 22 apr 2011 15:05
door japiecarbon
Zaterdag competitie is al afgelopen, die is in het voorjaar.
Opzich valt het gemiddelde wel mee hoor, in het peleton scheelt het best veel.
Wat voor trainingsritten rij je eigenlijk?
Wanneer je meedoet moet je er gewoon vanuit gaan dat je de eerste paar keer gelost word, kan t alleen meevallen.

Verzekering is meer voor lichamelijke schade. Wanneer je materiaal van jezelf of een ander stuk rijd heb je gewoon pech. Maar dat valt reuze mee hoor.

Geplaatst: 22 apr 2011 16:29
door daniel1975
[quote="J0ost"]Hoe verhoudt 'de koers' op De Mol zich tot Ahoy? Ik kom zelf van Ahoy maar het lijkt me leuk om ook ergens anders te rijden zo nu en dan. Is het niveau gewoon hetzelfde?[/quote]

Ik vind zelf Ahoy zwaarder. Die baan is meer keren en draaien (dus vaker vol aanzetten vanuit een lagere snelheid). De Mol loopt mooier qua vloeiende lijnen.

Geplaatst: 22 apr 2011 18:54
door lunitic
Ok.. maar zijn die zaterdagwedstrijden normaal gesproken wel te vergelijken wbt niveau?
Is nml misschien een optie voor volgend jaar.

Maar hoe wordt dat dan normaal gesproken geregeld bij materiale schade?

Ik fiets sinds 2009 na jaren op vrij hoog niveau aan teamsport te hebben gedaan. In 2010 en nu in 2011 ben ik echt actief gaan fietsen. Mijn trainingsritten bestaan voornamelijk uit woon-werk verkeer. 30km enkele reis. Dit doe ik gemiddeld zo 3x in de week heel het jaar door. Daarnaast fiets ik vrijwel elk weekend ook nog met een groep of alleen. Afstanden tussen de 60 en 125 km met af en toe een toertocht van 150km. (bijv: AGR, RVV) Echt gericht trainen doe ik niet. Het is meer kilometers maken en zo hard fietsen waar ik me op dat moment goed bij voel.

Geplaatst: 22 apr 2011 19:00
door j0ost
[quote="Daniel1975"][quote="J0ost"]Hoe verhoudt 'de koers' op De Mol zich tot Ahoy? Ik kom zelf van Ahoy maar het lijkt me leuk om ook ergens anders te rijden zo nu en dan. Is het niveau gewoon hetzelfde?[/quote]

Ik vind zelf Ahoy zwaarder. Die baan is meer keren en draaien (dus vaker vol aanzetten vanuit een lagere snelheid). De Mol loopt mooier qua vloeiende lijnen.[/quote]

Thanks! Ik had al wel het vermoeden dat Ahoy een goede baan heeft om het te leren i.v.m. de vele versnellingen.