Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Route Peize - Amsterdam

-eric-
Forum-lid

-eric- 04 apr 2010 02:17

Dag allemaal,

Binnenkort wil ik op de fiets van Peize (onder de rook van Groningen) naar Amsterdam (zuid-oost) fietsen. De route die ik ongeveer voor ogen heb is:
Peize
Oosterwolde
Wolvega
Kuinre
Emmeloord
Ketelbrug
Over de IJselmeerdijk naar Lelystad
Over de dijk langs de Oostvaardersplassen
IJmeerdijk
Hollandse Brug
Weesp
Adam Zuidoost

Tot de ketelbrug denk ik dat het allemaal fietspaden zijn. Maar de Ketelbrug, IJselmeerdijk, Oostvaardersdijk, IJmeerdijk en de Hollandse brug ken ik niet. Kun je daar overal fietsen?

Ook sta ik open voor suggesties voor andere routes.
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

riherm1
Forum-lid

riherm1 06 apr 2010 15:17

hoi,
je kan op www.gpsies.com een route plannen. Als je dan als kaart de OSM fietskaart gebruikt zie je welke wegen allemaal fietsbaar zijn, en waar uitgepijlde fietsroutes lopen.

mrangry
Forum-lid

mrangry 06 apr 2010 16:03

Vanaf Lelystad naar Amsterdam is het over de door jouw beschreven route uitstekend fietsen. Schitterend snelle fietspaden, mooie natuur (oostvaarders) en hopelijk het windje mee, want anders wil je dood ;)

Ik neem aan dat dit ten noorden van Lelystad niet ineens veranderd.

-eric-
Forum-lid

-eric- 06 apr 2010 16:07

Goed om te horen dat het mooie fietspaden zijn. Ik heb geen zin in schelpepaadjes... en dat is op de fietsrouteplanner (verder ideaal overigens) niet te zien.
En ik ga inderdaad op noord(oosten)wind wachten alvorens dit ritje ter hand te nemen. Zal wel ergens in de zomer worden...

Thx
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

100cols
Forum-lid

100cols 10 apr 2010 23:17

Ketelbrug kun je via de parallelweg fietsen, je zit dan wel aan de andere kant dan het ijsselmeer, dus of je dan nog naar die dijk kunt weet ik niet. Die weg komt uit bij Swifterbant, dacht ik.

Plaats reactie