Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
31 mar 2010 15:47
Er gaan wat geruchten dat Valverde op non-actief zou zijn gesteld door zijn werkgever Caisse d' Eparnge.
Gazet van Antwerpen schreef:Het is stil geworden rond Alejandro Valverde sinds Parijs-Nice twee weken geleden. Zo stil zelfs dat in de coulissen wordt gefluisterd dat Caisse d'Epargne de Vuelta-winnaar op non-actief heeft gezet.
De geruchten werden aangewakkerd toen de Spanjaard niet op het startblad van de Ronde van Catalonië - aanvankelijk voorzien op zijn programma - verscheen. Bovendien is ook zijn deelname aan de GP Miguel Indurain onzeker.
Een en ander kan te maken hebben met het feit dat het Internationaal Sporttribunaal (TAS) het beroep verwierp dat Valverde had ingediend tegen de schorsing van twee jaar voor wedstrijden op Italiaans grondgebied.
Omdat het UCI en het WADA bij datzelfde TAS een zaak aanhangig hebben gemaakt om de schorsing van Valverde ook wereldwijd uit te breiden, verkeert de ploeg van de renner naar verluidt in permanente staat van onzekerheid.
Wielerflits.nl schreef:Alejandro Valverde heeft op zijn blog de geruchten dat hij op non-actief zou gezet zijn door zijn ploeg, ontkracht. De Murciaan heeft namelijk laten weten dat hij zaterdag aan de start verschijnt van de Grote Prijs Miguel Indurain. Bovendien zal hij ook zoals gepland de Ronde van het Baskenland rijden als voorbereiding op de heuvelklassiekers.
Hoewel hem mogelijk een wereldwijde schorsing van het UCI boven het hoofd hangt, blijft 'El Imbatido' gemotiveerd toeleven richting de klassiekers. "Afgelopen week heb ik heel goed getraind. Ik heb twee lange trainingen van vijf uur en 180 kilometer achter de rug. De andere dagen deed ik 140 kilometer. En ik ben ook actief geweest op mijn tijdritfiets. Ik ben nog steeds gemotiveerd om te winnen", stelt Valverde.
Op zijn minst interessante ontwikkeling, we houden de ontwikkelingen in de gaten.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
trannel
- Forum-lid
trannel
31 mei 2010 23:01
Is nogal raar vind ik. Er is geen nieuw feit aan het licht gekomen, maar een andere interpretatie van de feiten met een schorsing tot gevolg, maakt dat hij op non-actief wordt gesteld. Dat vind ik een beetje symboolbeleid.
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
31 mei 2010 23:18
Alejandro,
Al is de leugen nog zo snel......
Camerig is prachtig!
-
ponsteen
- Forum-lid
ponsteen
01 jun 2010 01:14
Ik vind dat het wel eens tijd werd... Ik vind het een prachtige renner en zal blij zijn dat ik hem weer kan bewonderen zonder vervelende bijgedachten.
-
elboutero
- Forum-lid
elboutero
01 jun 2010 01:16
ponsteen schreef:Ik vind dat het wel eens tijd werd... Ik vind het een prachtige renner en zal blij zijn dat ik hem weer kan bewonderen zonder vervelende bijgedachten.
inderdaad
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
-
stefan
- Forum-lid
stefan
01 jun 2010 01:26
Ik heb me er allemaal nooit zo in verdiept dus ik kan er volledig naast zitten met wat ik nu zeg.
Maar op diezelfde lijst stonden toch ook andere sporters zoals voetballers en tennissers. (o.a. Nadal heb ik ooit gehoord) Waarom pakken ze deze sporters niet aan?
Nu weet ik wel dat het met belangen/vriendjes/de sport/controles etc te maken heeft maar het slaat toch eigenlijk nergens op of wel?
Het meest vreemde vind ik persoonlijk nog steeds het geval Malisse en Wickmayer. Die kwamen er wel heel gemakkelijk vanaf. Ene Rasmussen heeft diezelfde whereabouts ooit verkeerd ingevuld en had gelijk twee jaar schorsing.
Of ben ik nu naïef?
-
elboutero
- Forum-lid
elboutero
01 jun 2010 02:00
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
-
delirium
- Forum-lid
delirium
01 jun 2010 09:20
Dat hoort er nu éénmaal bij, laatst was er een renner die na jaren procederen toch nog toegaf.....
-
rogkat
- Forum-lid
rogkat
01 jun 2010 09:39
Een renner die gebruikt heeft mogen ze m.i. zwaar straffen, maar dan wel allemaal. Onder het mom van gelijke monniken gelijke kappen. In dit geval vind ik dit niet opgaan. Eerst is hij in Italië veroordeeld en nu weer 2 jaar wereldwijd. Hij is volgens mij dus zwaarder gestraft dan menig ander renner met dezelfde overtreding..
my third love
-
delirium
- Forum-lid
delirium
01 jun 2010 10:21
rogkat schreef:Een renner die gebruikt heeft mogen ze m.i. zwaar straffen, maar dan wel allemaal. Onder het mom van gelijke monniken gelijke kappen. In dit geval vind ik dit niet opgaan. Eerst is hij in Italië veroordeeld en nu weer 2 jaar wereldwijd. Hij is volgens mij dus zwaarder gestraft dan menig ander renner met dezelfde overtreding..
daar heb je gelijk, maar wie zijn schuld is dat nu? Eerst speelt hij zelf vals, dan proberen verschillende instanties hem te beschermen, anderen niet, en uiteindelijk moet hij dan toch aan de kant...
Eerst en vooral heeft hij zelf de boel belazerd. Dat hij nu "zwaarder" gestraft wordt dan anderen, dat is dan maar zo. In de periode dat hij al gestraft moest zijn heeft hij toch maar mooi LBL gewonnen, en dat pakken ze hem ook niet meer af!
-
eelcoz
eelcoz
01 jun 2010 10:26
Stefan schreef:Ik heb me er allemaal nooit zo in verdiept dus ik kan er volledig naast zitten met wat ik nu zeg.
Maar op diezelfde lijst stonden toch ook andere sporters zoals voetballers en tennissers. (o.a. Nadal heb ik ooit gehoord) Waarom pakken ze deze sporters niet aan?
Nu weet ik wel dat het met belangen/vriendjes/de sport/controles etc te maken heeft maar het slaat toch eigenlijk nergens op of wel?
Inderdaad. Helemaal mee eens. Er stonden ook voetballers van FC Barcelona en Real Madrid op de lijst, maar die namen zijn nooit openbaar gemaakt. Het laat zich raden waarom. Doping is een sportprobleem, niet alleen een probleem van het wielrennen.