vergelijking remmen SRAM red en ZERO gravity
Red heeft zowat de meeste remkracht van alle groepen. Heb de ZG ook gehad en die hebben toch wel een stuk minder remkracht, maar voldoen wel.. De ZG's zijn wel heel gevoelig in het afstellen! Zelf rijd ik nu lekker weer met de Red remhoeven
Scott Addict
Ik kan ze niet vergelijken met de Zero Gravity maar wel met de Negative Gravity. Deze laatste zijn overigens uberhaupt de betere keuze over de ZG. Met een praktisch gelijk gewicht (daadwerkelijk gewogen) en een veel grotere stijfheid) zijn de Neg. Gravity gewoon de betere optie.
In vergelijk met de RED remmen, hebben ze compleet andere remeigenschappen. De RED remmen zijn beter te doseren, maar de NG's hebben een sterker aangrijppunt en kracht, terwijl ze nog altijd goed te doseren zijn. Ik heb lang getwijfeld maar uiteindelijk ben ik zeer tevreden met deze remmen.
In vergelijk met de RED remmen, hebben ze compleet andere remeigenschappen. De RED remmen zijn beter te doseren, maar de NG's hebben een sterker aangrijppunt en kracht, terwijl ze nog altijd goed te doseren zijn. Ik heb lang getwijfeld maar uiteindelijk ben ik zeer tevreden met deze remmen.
lancev7 schreef:Deze laatste zijn overigens uberhaupt de betere keuze over de ZG. Met een praktisch gelijk gewicht (daadwerkelijk gewogen) en een veel grotere stijfheid) zijn de Neg. Gravity gewoon de betere optie.
.
In welk opzicht bekijk je stijfheid van remmen dan?
Kan ze niet vergelijken maar ik ben met mijn 75 kg tevreden over de Zero Gravity remmen - welke overigens wel wat deskundigheid behoeven voor wat betreft het afstellen tov een dual pivot rem.
Ik vond niet veel verschil tussen Campagnolo Record en de Zero Gravity op vlak wegdek. (beide gereden met carbon velgen)
Ik vond niet veel verschil tussen Campagnolo Record en de Zero Gravity op vlak wegdek. (beide gereden met carbon velgen)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless