Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Basic stadsfiets gezocht

Gebruikersavatar
noepzor
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 sep 2009 15:49
Locatie: Goor

Gebruikersavatar noepzor 29 mar 2010 15:39

Na het wegdoen van mijn 2 opafietsen, welke niet meer in goede staat waren na een paar jaar post rondbrengen ben ik aan het kijken naar een vervanger. Ik heb twee keuzes, de een is gaan voor een "luxe" stadsfiets en de ander is het gaan voor een degelijke no-nonsens fiets. Het laatste spreekt mij het meeste aan, omdat ik bang ben dat al dat plastic aan een "luxe" stadsfiets er na het omvallen van de fiets niet meer aan zit. Dit ook ivm. kroegbezoek en dergelijke.

Nu zat ik eens op internet te kijken en kwam ik een tweetal leuke fietsjes tegen:

1. Gazelle NL EUR 339,-
http://www.gazelle.nl/nl/collectie/fiet ... llenl.html

Vrij degelijk en basic fiets zo op het oog.

2. Cortina Pure EUR 269,-
http://www.cortinafietsen.nl/utility_pu ... heren.html

Ziet er ook no-nonsens uit, maar ik zet mijn vraagtekens bij de kwaliteit, ik ken het merk niet en hij is een stuk goedkoper is dan de gazelle. Daarom neig ik momenteel naar de eerste, maar als de kwaliteit opzich niet uitmaakt kan dit ook interessant zijn vanwege de standaard bagagedrager en de lagere prijs.

Heeft iemand ervaringen met deze fietsen, of een alternatief onder de 400 euro?

Alvast bedankt!
TREK Emonda SL5 Afbeelding

mrangry
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:28

mrangry 29 mar 2010 16:56

Ik vind dit altijd wel een hip ding, maar ik weet eigenlijk niet of het een goede fiets is.
http://www.vanmoof.com/specs.php
Ik neem wel aan dat ie qua kwaliteit niet onder zal doen voor je alternatieven, maar hij is wel lekker snel.

Gebruikersavatar
noepzor
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 sep 2009 15:49
Locatie: Goor

Gebruikersavatar noepzor 29 mar 2010 17:17

Die heeft idd een vrij sportieve houding. Opzich wel lekker clean en basic, maar ik weet niet in hoeverre ik de bagagedrager ga missen. Die kan bij de Gazelle NL bijbesteld worden.

Over Cortina lees ik verschillende berichten, de een zegt dat het prima fietst, de ander vind het slappe bende.
TREK Emonda SL5 Afbeelding

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 29 mar 2010 18:13

Ik zou op beide gaan fietsen. Die Cortina is wat traditioneler. De voorvork oog wat 'relaxter' en de drager en spartborden zijn ook wat tradtioneler. De gazelle oogt hipper, maar op het plaatje oogt de voorvork erg stug en lijken de spartborden smal waardoor je nog een vieze broek en schoenen krijgt.

Persoonlijk zou ik er altijd een een achterdrager op willen hebben en een degelijke standaard (het liefst een pletcher standaard bij de achteras).

Ik zou de Gazelle kiezen in matzwarte uitvoering met voor en achterdrager.....

Veel plezier met uitzoeken
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 29 mar 2010 22:53

Ik zou zeker de Gazelle boven de Cortina kiezen. Gewoon een veel degelijkere fiets. De Vanmoof is ook zeker leuk om naar te kijken, ontzettend simpel en ook erg licht (13,2 kg voor de versie zonder versnellingen, zelf gewogen).

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 30 mar 2010 00:59

[quote="NoepZor"]Het laatste spreekt mij het meeste aan, omdat ik bang ben dat al dat plastic aan een "luxe" stadsfiets er na het omvallen van de fiets niet meer aan zit. Dit ook ivm. kroegbezoek en dergelijke.[/quote]

Je kan ook proberen om eens wat minder te drinken zodat je niet omvalt als je uit de kroeg komt...;)

(Tja, dit is het FietsCafe dus dit was echt een inkoppertje)

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 30 mar 2010 07:42

... más allá ...

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 30 mar 2010 09:14

[quote="MrAngry"]Ik vind dit altijd wel een hip ding, maar ik weet eigenlijk niet of het een goede fiets is.
http://www.vanmoof.com/specs.php
Ik neem wel aan dat ie qua kwaliteit niet onder zal doen voor je alternatieven, maar hij is wel lekker snel.[/quote]

Mooie fiets! Wel jammer dat hij maar in één maat geleverd wordt.

mrangry
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:28

mrangry 30 mar 2010 11:51

2 maten tegenwoordig

Gebruikersavatar
noepzor
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 sep 2009 15:49
Locatie: Goor

Gebruikersavatar noepzor 30 mar 2010 12:09

Ik weet niet hoeveel licht die ledlamp gaat geven voorop en daarnaast geen bagagedrager. Die Gazelle NL is iets zwaarder, maar wel goedkoper. Ik zit nog te twijfelen of ik een 3-versnellingen fiets neem of een gewone.
TREK Emonda SL5 Afbeelding

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 31 mar 2010 13:00

Deze is lekker bombpoof.
Beltdrive:D
Afbeelding
Of Giant:
Afbeelding

Gebruikersavatar
noepzor
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 sep 2009 15:49
Locatie: Goor

Gebruikersavatar noepzor 31 mar 2010 15:11

LOL een fiets met schijfremmen bombproof noemen? Iemand die niet uitkijkt en die tegen je fiets stoot en je schijf is krom.
TREK Emonda SL5 Afbeelding

Plaats reactie