Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Klikkende knie

twowheels
Forum-lid

twowheels 27 mar 2010 21:52

Hallo,

sinds drie weken ben ik terug met het fietsen begonnen. Vorige week heb ik 70km gemountainbiked zonder last aan rechterknie. Donderdag wil ik op mijn werk tijdens de pauze gaan zitten en juist voordat ik met mijn achterwerk de stoel aanraak blokkeert mijn knie ineens met pijn, even later kan ik terug gaan zitten. De dag erna knikt mijn knie heel de tijd en soms wel bij elke stap dat ik zet. Ook nu als ik ga zitten en mjn onder -en bovenbeen een kleine hoek maken doet het zeer. Soms is mjn knie echt een koffiemolen en heb ik het gevoel dat er niets juist ineen steekt in die knie.
Heeft iemand hetzelfde voor of meegemaakt? Is dit een kraakbeenprobleem of spoort de knieschijf niet juist in de groef van het bovenbeen?
Ook als ik zit op een stoel en ik strek dan mijn been dan zegt mijn knie elke keer "knik" en voel ik iets verspringen in mijn knie....
Hard work beats talent, when talent refuses to work hard <br>
(Is ni van mij ze )

-eric-
Forum-lid

-eric- 27 mar 2010 23:38

Allereerst zou ik je adviseren naar de fysiotherapeut te gaan. Het klinkt inderdaad als een niet sporende knieschijf en dan is het een kwestie van spieropbouw om de boel in gareel te krijgen...

Succes
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

mavs
Forum-lid

mavs 28 mar 2010 00:39

Wat vervelend voor je zeg. Net weer begonnen en nu dit! Klikkende knieen passen niet zo goed bij het fenomeen 'niet-sporende-knieschijf'. Maar dat wil nog niets zeggen.
Klik- en slotklachten passen meer bij menisci-problemen. En een 'acuut' begin duidt ook meer op meniscus. Waar zit de pijn precies? Aan de voorkant (knieschijf) of meer binnen in?

twowheels
Forum-lid

twowheels 28 mar 2010 13:47

Fysiotherapeut ga ik zeker doen. De pijn is langs de binnenkant en soms lang de buitenkant.
Maar die knik zit echt recht boven op mijn knieschijf. Het is alsof mijn knieschijf word opgespannen als ik ga zitten en word omhooggeschoten als ik mijn been strek.
Misschien is het door die nieuwe koersfiets waarbij het zadel een klein beetje lager stond dan bij mijn MTB of misschien door 70 km te MTB-en (tijdens fietstocht geen last).
Allesinds aan deze knie nooit van mijn leven last gehad en nu slaagt het opeens toe en dan nogwel drie dagen na een fietstocht.

Hard work beats talent, when talent refuses to work hard <br>
(Is ni van mij ze )

Plaats reactie