Zonda, Racing 3, Cosmic Elite, WH-RS80
Hallo,
Voor mijn Bulls Harrier 2009 wil ik nieuwe wielen. Ik rij toertochten en maak zelf tochten van rond de 120 km. Er zitten nu Shimano WH-R500 onder mijn fiets maar het wordt binnenkort toch eens tijd voor iets anders. Ik weeg ongeveer 70 Kg. Graag zou ik willen horen welke van de volgende wielen jullie het beste vinden.
Fulcrum Racing 3 zwart 2010
Mavic Cosmic Elite
Ritchey Wielset Zeta Clincher
Campagnolo Zonda
Campagnolo Neutron
Shimano WH-RS80 C24
Als jullie een betere suggestie hebben dan is die zeker welkom!
Alvast bedankt!
Wesley Slagboom.
Voor mijn Bulls Harrier 2009 wil ik nieuwe wielen. Ik rij toertochten en maak zelf tochten van rond de 120 km. Er zitten nu Shimano WH-R500 onder mijn fiets maar het wordt binnenkort toch eens tijd voor iets anders. Ik weeg ongeveer 70 Kg. Graag zou ik willen horen welke van de volgende wielen jullie het beste vinden.
Fulcrum Racing 3 zwart 2010
Mavic Cosmic Elite
Ritchey Wielset Zeta Clincher
Campagnolo Zonda
Campagnolo Neutron
Shimano WH-RS80 C24
Als jullie een betere suggestie hebben dan is die zeker welkom!
Alvast bedankt!
Wesley Slagboom.
\'\'Draag een helm, gebruik hem niet\'\'
-
- Forum-lid
Campa forever en al zeker hun wielen!!
Tot vervelens toe: ze zijn licht, sterk, stijf en bovenal probleemloos!!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Heb zelf indertijd de WH-R500 van mijn Harrier2 vervangen voor Fulcrum R3. Geen meter spijt van gehad!
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Fulcrum en Campa Zonda heb ik wel eens op gereden. Voelde erg stijf aan (het is aan jou of dat een positieve eigenschap is), zijn bewezen degelijk. Shimano wielen voelen voor mij iets comfortabeler aan (en iets minder stijf), de rest geen ervaring mee. Ik denk dat ik de Fulcrum en de Zonda's de beste wielen vindt (ben een liefhebber van testen, en ze scoren zonder uitzondering uitstekend), maar zou zelf de WH RS80 wielen misschien wel nemen (sterk maar feitelijk ongegrond vertrouwen in de duurdere Shimano-producten).
Hallo,
Bedankt voor jullie reactie's! Ik hoor veel positieve reacties over de Campa Zonda... vind de manier van spaken ook wel mooi... Misschien is door het carbon in de RS80 het comfort wel wat fijner. Weet iemand misschien waar je wielen kan proberen?
Waar moet ik op letten als ik banden koop?
Alvast bedankt!
Bedankt voor jullie reactie's! Ik hoor veel positieve reacties over de Campa Zonda... vind de manier van spaken ook wel mooi... Misschien is door het carbon in de RS80 het comfort wel wat fijner. Weet iemand misschien waar je wielen kan proberen?
Waar moet ik op letten als ik banden koop?
Alvast bedankt!
\'\'Draag een helm, gebruik hem niet\'\'
Ijzeren Briek schreef:Campa forever en al zeker hun wielen!!
Ik heb al jaren Zonda's, verleden jaar nieuwe Zonda's gekocht maar nu was er wel een kogeltje beschadigd en in het achterwiel was wat speling gekomen.
Ondertussen zijn de problemen verholpen en zit alles weer super strak.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
bravoman schreef:Als je voor banden in het forum gaat zoeken kom je eigenlijk tot 1 conclusie:
Conti gp4000(s).
Wel, bij mij komen ze er nochtans niet meer op. De rij-eigenschappen zijn zeer goed maar ik vind ze gewoon te teer. Heb er 3 opgelegd en geen enkele versleten maar allemaal vroegtijdig gesneuveld met sneetjes of gescheurd.
Michelin Pro race 2 of 3 waar ook velen enthousiast over zijn vind ik ook niets. Rij-eigenschappen terug dik in orde maar lekbestendigheid niet goed genoeg.
Ik ben nog steeds het meest tevreden over Vittoria Open Corsa Evo CX en Vredestein Fortezza TriComp.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Briek, ik snap daar echt niks van. Die Vittoria's zijn veel gevoeliger voor beschadiging dan de GP4000s. Rij met de Vittoria's op mijn hoge MOST wielen en met de Conti 4000S op mijn andere wielen.
Zijn allebei hele fijne banden, maar ik vind de Conti's toch echt veel duurzamer.
Zijn allebei hele fijne banden, maar ik vind de Conti's toch echt veel duurzamer.
Less is bore
-
- Forum-lid
Tja, ik begrijp dan weer niets van dat enthousiasme over GP4000 (S). Zoals gezegd er 3 gekocht en gemonteerd en heb er jammer genoeg en tot mijn grote frustratie geen enkele versleten. Ik moet wel tijdens woon/werk dwars door de stad en het is ook meestal daar dat het verkeerd loopt. Kennelijk is glazen en flessen kapot slaan een favoriete bezigheid van studenten. Fietspad is heel dikwijls bezaaid met glasscherven en daar heb ik er 2 in frut gereden.
Qua rij-eigenschappen ben ik nochtans zeer tevreden over de continentals, ze hebben zacht rubber waar ik bij zweer maar ze zijn mij te teer. Vittoria heeft mij op gebied van duurzaamheid nog nooit in de steek gelaten. Mijn relatie met de GP's is ook slecht gestart, mijn eerste rit met mijn nieuwe woon/werk-fiets die ik uitgerust had met GP's naar aanleiding van de goeie kritieken resulteerde al bij de eerste rit in een lekke band. Toen was hij niet meteen kapot maar het begon al slecht.
Mijn broer rijdt veel minder km's dan mij maar ook hij had hetzelfde probleem: schitterende banden maar te teer! Enige wat ik mij begin af te vragen: zouden ze mindere kwaliteit leveren aan de goedkope internetshops misschien? Ik zou vermoeden van niet maar ik weet wel dat een grote nederlandse electronicaproducent 'speciale' goedkope versie's levert aan grootwarenhuizen in tegenstelling tot de 'gewone' series die aan de traditionele kleine handelaar geleverd worden. Zou Continental dat ook doen? Ik weet het niet. Om het even wel product heeft tolerantie's en misschien leveren ze net binnen/net buiten spec banden aan de goedkope shops. Ik gis maar maar mijn ervaringen met de GP's zijn nu eenmaal (jammer genoeg) wat ze zijn.
Qua rij-eigenschappen ben ik nochtans zeer tevreden over de continentals, ze hebben zacht rubber waar ik bij zweer maar ze zijn mij te teer. Vittoria heeft mij op gebied van duurzaamheid nog nooit in de steek gelaten. Mijn relatie met de GP's is ook slecht gestart, mijn eerste rit met mijn nieuwe woon/werk-fiets die ik uitgerust had met GP's naar aanleiding van de goeie kritieken resulteerde al bij de eerste rit in een lekke band. Toen was hij niet meteen kapot maar het begon al slecht.
Mijn broer rijdt veel minder km's dan mij maar ook hij had hetzelfde probleem: schitterende banden maar te teer! Enige wat ik mij begin af te vragen: zouden ze mindere kwaliteit leveren aan de goedkope internetshops misschien? Ik zou vermoeden van niet maar ik weet wel dat een grote nederlandse electronicaproducent 'speciale' goedkope versie's levert aan grootwarenhuizen in tegenstelling tot de 'gewone' series die aan de traditionele kleine handelaar geleverd worden. Zou Continental dat ook doen? Ik weet het niet. Om het even wel product heeft tolerantie's en misschien leveren ze net binnen/net buiten spec banden aan de goedkope shops. Ik gis maar maar mijn ervaringen met de GP's zijn nu eenmaal (jammer genoeg) wat ze zijn.