Pagina 1 van 3

Wanneer ga je een klachtenprocedure starten?

Geplaatst: 25 mar 2010 14:59
door milonus
Door de vele positieve reacties op dit forum, ben ik eind feb. naar Bocholt gereden om een fiets te kopen bij Rose Versand. Helemaal enthousiast keerde ik weer terug naar NL in afwachting van mijn fiets (ter waarde van 2000 euro)
Via de mail hield ik contact met de verkoper. In het begin verliep dat prima (heb zelfs een mail gestuurd met complimenten). Later ging dit veel stroever.

Hieronder een korte beschrijving:
Ik had nog wat wensen (fietscmoputer, fietstassen etc.) Toen ik de voorlopige order terugkreeg klopte een aantal dingen niet. Ik mailde dat dit veranderd moest worden. Later tweede versie met weer een aantal fouten in de order. Weer mailverkeer. Uiteindelijk alles in orde. Op de order staat dat de fiets -onder voorbehoud- op 22-3 zou worden afgemonteerd.

10 werkdagen van te voren komt er netjes een mail dat het nog hooguit 10 werkdagen zou duren. Na 13 werkdagen toch maar eens contact opgenomen... Ja, de fiets zal 26-3 klaar staan. Hmm, hier was een mailtje toch wel op z'n plaats geweest.

In de tussentijd zie ik op de site dat mijn wielen die ik besteld heb 50 euro goedkoper zijn geworden. Zelf maar weer eens contact opgenomen met Rose. Dit bedrag wordt verrekend. (zou dat ook zijn gebeurd als ik er niet achteraan zou zijn gegaan?)

Al met al vind ik het erg matig van dit bedrijf. Ik heb in een mail aan de verkoper nog aangegeven. Als er problemen zijn met taal, vind ik dit geen probleem zolang er maar vanuit het bedrijf gecommuniceerd wordt. Ik moet mijn klanten op de hoogte houden. Geldt dit soms niet voor fietsenmakers?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Geplaatst: 25 mar 2010 15:07
door stinus
Bedenk jezelf goed wat je met een klachtenprocedure wil bereiken. Het zijn allemaal mensen waarmee je zakendoet en als die levertijd 4 dagen uitloopt, is dat nou zo'n groot probleem?
Als morgen alles netjes geleverd wordt, ga dan lekker genieten van je fiets?

Geplaatst: 25 mar 2010 15:14
door eelcoz
Bij mijn fiets liep de levertijd 2 maanden uit.;)

Geplaatst: 25 mar 2010 15:16
door roro27
Sorry maar ik heb hier maar een woord voor: Zeikerd....
Helaas maar eenzijdige berichtgeving.

W.b. die goedkopere wielen: Op het moment dat je de fiets bestelde was je bereid om er 50 euro meer voor te betalen. Wat had je gedaan als Rose de wielen met 50 euro had verhoogd en dit aan je had doorberekend? Ik vind het juist netjes dat Rose dit nog heeft gedaan, omdat zij dat niet aan je verplicht zijn.

Volgens mij zijn bij Rose de levertijden bij benadering en wordt daar ook in hun algemene voorwaarden melding van gemaakt. Zij zijn ook afhankelijk wanneer de onderdelen voor jouw fiets geleverd worden. Moeten ze dan bij elk onderdeel dat te laat binnenkomt jou melden dat de fiets hoe vervelend dan ook iets later klaar is?

Ik begrijp niet waarom je nu al over een klachtenprocedure begint terwijl je de fiets nog niet eens in bezit hebt.

M.i. een veel te voorbarige reactie. Wacht nu maar eerst eens af wat je krijgt en begin dan pas te zeiken.

Geplaatst: 25 mar 2010 15:16
door milonus
Stinus schreef:Bedenk jezelf goed wat je met een klachtenprocedure wil bereiken. Het zijn allemaal mensen waarmee je zakendoet en als die levertijd 4 dagen uitloopt, is dat nou zo'n groot probleem?
Als morgen alles netjes geleverd wordt, ga dan lekker genieten van je fiets?


Is misschien wel zo alleen is het kopen van een nieuwe fiets iets bijzonders voor mij. Ik wil dan ook dat het bedrijf waar ik geld uitgeef, mij het idee geeft dat elke klant belangrijk is. Het verpest zoveel lol.

Geplaatst: 25 mar 2010 15:24
door stinus
Ja dat kan ik me voorstellen maar dan had je gewoon naar een FM in de buurt moeten gaan. Door je keuze voor Rose krijg je een hele goede fiets voor je geld maar niet de persoonlijke aandacht, maar dat is denk ik wel een bewuste keuze...

Geplaatst: 25 mar 2010 15:32
door watikjebrom
Ik kom zelf met enige regelmaat bij Rose en kan niets anders dan lof hebben voor hun klantvriendelijkheid. Als er iets is wordt het keurig opgelost. Ook hier op het forum zijn voorbeelden te vinden van service waar menig fietsenmaker niet aan kan/wil tippen. Als er dan op de talloze uitleveringen eens iets vertraagd is dat toch geen reden voor een grote klaagzang. En dat je de korting op de wielen nog krijgt getuigd mi ook van klantgerichtheid. Als ik nu een auto bestel en gedurende de levertijd de prijzen kelderen moet ik nog steeds de oude prijs betalen hoor!

Kijk naar buiten, het zonnetje schijnt, laat die fles azijn lekker dicht vandaag, wacht lekker op je fiets en geniet er van!

Geplaatst: 25 mar 2010 15:33
door milonus
@ Stinus Klopt mijn keuze is mede gemaakt door de positieve verhalen op dit forum en veel fiets voor je geld.


@ roro Misschien ben ik een zeikerd. Het gaat mij wel om de communicatie tussen bedrijf en de klant. Geen verkeerd woord over de fiets an sich. Misschien de post niet helemaal begrepen?

Geplaatst: 25 mar 2010 15:39
door roro27
@Milonus
Ik geloof toch echt dat ik (niet direct) inga op je klacht betreffende communicatie.
Misschien heb je toch bij de verkeerde FM je fiets gekocht en had je beter meer geld kunnen neertellen voor advies bij een lokale FM.
Communicatie via email is makkelijk, maar kan ook voor communicatiestoornissen leiden tussen verzender en ontvanger (zie ook jou reactie op de mijne). Daarom is het soms maar beter om even te bellen dan oeverloos heen-en-weer mailen.

Geplaatst: 25 mar 2010 16:47
door josvtec
Gewoon Rose bellen, vragen naar een verkoper die nederlands spreekt, die lopen er rond. En je vragen voorleggen, ik weet zeker dat het opgelost wordt.
Aan hun service kan menig FM een voorbeeld aan nemen.

Geplaatst: 25 mar 2010 16:50
door rob74
geen klachtenprocedure starten en gewoon wat meer geduld betrachten. Daar ga je veel meer mee bereiken. Stel je voor dat je voor een garantie geval terug moet naar Rose, dan wil je toch niet midden in een klachteproceudre zitten. Die 50 euro korting van rose is al heel netjes

En idd gewoon wat minder zeuren. Mijn eerste gedachte was namelijk dezelfde als die van roro27

Geplaatst: 25 mar 2010 16:56
door amclassic-fan
Je krijgt korting €50 korting die Rose niet eens had hoeven geven en dan nog gaan lopen zeiken. Waar hebben we 't over, een fiets die 4 dagen later komt dan gepland was... Legio forumleden die 4 maanden langer op een fiets moesten wachten dan beloofd.