Alleen Rabo naar WP en LBL :( En ook de Tour :(
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39986
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zie hier: http://www.cyclingnews.com/news/skil-sh ... _headlines
Geen V-S of Skil dus. Als dat maar goed gaat voor de Tour deze zomer. Benieuwd wie er voorrang krijgen op deze ploegen. M.n. V-S had ik toch wel een startplaats voor verwacht. Met renners als B. Feillu (toch goed voor een dagzege 2009) en Hoogerland (12e in de Vuelta) zou je toch verwachten dat ze serieus genomen worden. Zou jammer zijn als alleen Rabo mag.
Geen V-S of Skil dus. Als dat maar goed gaat voor de Tour deze zomer. Benieuwd wie er voorrang krijgen op deze ploegen. M.n. V-S had ik toch wel een startplaats voor verwacht. Met renners als B. Feillu (toch goed voor een dagzege 2009) en Hoogerland (12e in de Vuelta) zou je toch verwachten dat ze serieus genomen worden. Zou jammer zijn als alleen Rabo mag.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39986
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
C. Zaballa schreef:Geloof dat Hoogerland zijn seizoen zelfs had afgestemd op de ardense klassiekers.
Laat hem dan maar met een dikke middelvinger naar de ASO de AGR winnen
Less is bore
Tja, ik moest ook effe mijn wenkbrouwen fronsen. Als je de lijst bekijkt met teams die meemogen... Er zitten erbij die toch een stukje minder zijn. Maar ja, dat is het systeem waarvoor is gekozen. Niet gewoon de allerbeste teams, maar een ondoorzichtige keuze.. Het heeft ook wel wat, dat twee kleine Belgische teams de grote Belgische wedstrijden mogen rijden, zoals dat ook in Franse, Spaanse en Italiaanse koersen gaat. Jammer dat Nederland eigenlijk maar een grote wedstrijd heeft.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
Heel erg jammer.
Zou zonde zijn dat de aspiraties die deze ploegen hadden door bureaucraten teniet worden gedaan.
Marc
Zou zonde zijn dat de aspiraties die deze ploegen hadden door bureaucraten teniet worden gedaan.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe hebben bmc en radioshack nog bar weinig laten zien, maar ze krijgen schijnbaar op basis van de namen toch overal startrecht. Zuur voor vacansoleil, skill kan ik wel begrijpen en heeft er inderdaad niet bijster veel te zoeken. Er zijn overige wel meerdere teams die wel mogen starten die geen potentieel voor deze koersen hebben.
Gazelle Team TVM \'99
Dat vind ik dus een probleem: Er zijn een aantal grote ProContinental teams, die gewoonweg verwachten overal te mogen aantreden, hoewel ze een hele batterij aan teams voor zich hebben staan. Dat is toch niet zoals het zou moeten zijn. Je moet toch willen winnen en de races op jou niveau willen rijden? Zo'n koers als gisteren, dat is het niveau van BMC en Radioshack.
Ik vindt het bijzonder jammer dat de 2 andere Ned teams nu toch wat minder kans gaan krijgen om te rijden.
Maar is het ploegen systeem zoals dat nu gehandteerd wordt niet achterhaald? Ik denk dat de UCI een ander systeem moet opzetten. Ik denk dat het voetbal model beter is. Maak een echte Eredivisie en 1stedivisie. Ploegen die niet goed genoeg presteren zullen degraderen en andere ploegen weer promotie maken. Het is toch gek dat een Cervelo ploeg de status van Pro continetal kan behouden. Op basis van hun prestaties is dat een eredivisie ploeg.
Maar is het ploegen systeem zoals dat nu gehandteerd wordt niet achterhaald? Ik denk dat de UCI een ander systeem moet opzetten. Ik denk dat het voetbal model beter is. Maak een echte Eredivisie en 1stedivisie. Ploegen die niet goed genoeg presteren zullen degraderen en andere ploegen weer promotie maken. Het is toch gek dat een Cervelo ploeg de status van Pro continetal kan behouden. Op basis van hun prestaties is dat een eredivisie ploeg.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
misschien alle ploegen met één mannetje minder laten starten = startrecht voor ongeveer 3 bijkomende ploegen, met als voordeel dat controleren door één ploeg moeilijker wordt en de koers opener wordt.
De UCI had al een systeem zoals hierboven vermeld maar ASO ligt ( lag) gewoon dwars.
De UCI had al een systeem zoals hierboven vermeld maar ASO ligt ( lag) gewoon dwars.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
fiedoo schreef:misschien alle ploegen met één mannetje minder laten starten = startrecht voor ongeveer 3 bijkomende ploegen, met als voordeel dat controleren door één ploeg moeilijker wordt en de koers opener wordt.
De UCI had al een systeem zoals hierboven vermeld maar ASO ligt ( lag) gewoon dwars.
+1 dit leek mij ook een top oplossing!
No pain no gain, no guts no glory!