Pagina 1 van 6

Alleen Rabo naar WP en LBL :( En ook de Tour :(

Geplaatst: 24 mar 2010 16:33
door daniel1975
Zie hier: http://www.cyclingnews.com/news/skil-sh ... _headlines
Geen V-S of Skil dus. Als dat maar goed gaat voor de Tour deze zomer. Benieuwd wie er voorrang krijgen op deze ploegen. M.n. V-S had ik toch wel een startplaats voor verwacht. Met renners als B. Feillu (toch goed voor een dagzege 2009) en Hoogerland (12e in de Vuelta) zou je toch verwachten dat ze serieus genomen worden. Zou jammer zijn als alleen Rabo mag.

Geplaatst: 24 mar 2010 16:36
door c.zaballa
Geloof dat Hoogerland zijn seizoen zelfs had afgestemd op de ardense klassiekers.

Geplaatst: 24 mar 2010 16:44
door jeroenpje
Misschien doet de ASO alles eerlijk verdelen. Laten ze andere ploegen aan de waalse klassiekers mee doen en mogen SKill en V.S. allebei naar de tour. Of is dat dagdromen...? Denk het wel.

Geplaatst: 24 mar 2010 16:47
door daniel1975
C. Zaballa schreef:Geloof dat Hoogerland zijn seizoen zelfs had afgestemd op de ardense klassiekers.


Laat hem dan maar met een dikke middelvinger naar de ASO de AGR winnen ;)

Geplaatst: 24 mar 2010 20:27
door ponsteen
Tja, ik moest ook effe mijn wenkbrouwen fronsen. Als je de lijst bekijkt met teams die meemogen... Er zitten erbij die toch een stukje minder zijn. Maar ja, dat is het systeem waarvoor is gekozen. Niet gewoon de allerbeste teams, maar een ondoorzichtige keuze.. Het heeft ook wel wat, dat twee kleine Belgische teams de grote Belgische wedstrijden mogen rijden, zoals dat ook in Franse, Spaanse en Italiaanse koersen gaat. Jammer dat Nederland eigenlijk maar een grote wedstrijd heeft.

Geplaatst: 24 mar 2010 21:24
door tottie
ja het is jammer dat ze niet mogen meedoen aan l-b-l en volgens mij verwachtte skill ook al geen tourdeelname.

Geplaatst: 24 mar 2010 21:30
door marcvmegroot
Heel erg jammer.
Zou zonde zijn dat de aspiraties die deze ploegen hadden door bureaucraten teniet worden gedaan.

Marc

Geplaatst: 25 mar 2010 00:20
door c.zaballa
Tot nu toe hebben bmc en radioshack nog bar weinig laten zien, maar ze krijgen schijnbaar op basis van de namen toch overal startrecht. Zuur voor vacansoleil, skill kan ik wel begrijpen en heeft er inderdaad niet bijster veel te zoeken. Er zijn overige wel meerdere teams die wel mogen starten die geen potentieel voor deze koersen hebben.

Geplaatst: 25 mar 2010 10:23
door ponsteen
Dat vind ik dus een probleem: Er zijn een aantal grote ProContinental teams, die gewoonweg verwachten overal te mogen aantreden, hoewel ze een hele batterij aan teams voor zich hebben staan. Dat is toch niet zoals het zou moeten zijn. Je moet toch willen winnen en de races op jou niveau willen rijden? Zo'n koers als gisteren, dat is het niveau van BMC en Radioshack.

Geplaatst: 25 mar 2010 11:41
door bmiller
Ik vindt het bijzonder jammer dat de 2 andere Ned teams nu toch wat minder kans gaan krijgen om te rijden.

Maar is het ploegen systeem zoals dat nu gehandteerd wordt niet achterhaald? Ik denk dat de UCI een ander systeem moet opzetten. Ik denk dat het voetbal model beter is. Maak een echte Eredivisie en 1stedivisie. Ploegen die niet goed genoeg presteren zullen degraderen en andere ploegen weer promotie maken. Het is toch gek dat een Cervelo ploeg de status van Pro continetal kan behouden. Op basis van hun prestaties is dat een eredivisie ploeg.

Geplaatst: 25 mar 2010 12:29
door fiedoo
misschien alle ploegen met één mannetje minder laten starten = startrecht voor ongeveer 3 bijkomende ploegen, met als voordeel dat controleren door één ploeg moeilijker wordt en de koers opener wordt.

De UCI had al een systeem zoals hierboven vermeld maar ASO ligt ( lag) gewoon dwars.

Geplaatst: 25 mar 2010 13:01
door dieseltje
fiedoo schreef:misschien alle ploegen met één mannetje minder laten starten = startrecht voor ongeveer 3 bijkomende ploegen, met als voordeel dat controleren door één ploeg moeilijker wordt en de koers opener wordt.

De UCI had al een systeem zoals hierboven vermeld maar ASO ligt ( lag) gewoon dwars.


+1 dit leek mij ook een top oplossing!