vraag over ovalized rings
Ik zie vaker op tv renners met deze klettingbladen en ik had er een paar vragen over ivm mogelijke aanschaf :rolleye:
Hier is een linkje naar het kettingblad dat ik bedoel:
Klik
Ik vroeg mij af of deze kettingbladen in Nederland te leveren zijn?zo ja, waar???
Ook ben ik benieuwd of er andere mensen zijn die er ervaring mee hebben??(ik kon niks vinden met de zoek optie op het forum)
Zijn deze bladen ook geschikt voor een gewone wegwedstrijd???
Moeten er onderdelen anders worden afgesteld???
Met sportieve groeten,
A.
Hier is een linkje naar het kettingblad dat ik bedoel:
Klik
Ik vroeg mij af of deze kettingbladen in Nederland te leveren zijn?zo ja, waar???
Ook ben ik benieuwd of er andere mensen zijn die er ervaring mee hebben??(ik kon niks vinden met de zoek optie op het forum)
Zijn deze bladen ook geschikt voor een gewone wegwedstrijd???
Moeten er onderdelen anders worden afgesteld???
Met sportieve groeten,
A.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Er zijn verschillende soorten vroeger had je BIO Pace nu heb je ook http://www.osymetric.com/index.php?/en/ en Q rings http://www.rotorbikeusa.com/qrings_compact.html
Ze beweren allemaal fantastisch te zijn ... Volgens mij moet je gewoon voor alle vormen van snel fietsen gewoon hard kunnen trappen...
Ze beweren allemaal fantastisch te zijn ... Volgens mij moet je gewoon voor alle vormen van snel fietsen gewoon hard kunnen trappen...
Ik rijd sinds een tijdje met Rotor, en het verschil is echt goed merkbaar. Of het verschil goed meetbaar is, is een ander verhaal. Het idee is dat je makkelijker over het dode punt komt, je mooier 'rond' trapt. En zo voelt het ook.
Voor een gewone wegwedstrijd zou het best geschikt zijn, voor klimmen is het nog beter.
Het enige dat anders afgesteld moet worden is de voorderailleur, die moet een millimeter of 8 omhoog (bij mij tenminste). Het kan zijn dat er iets aangepast moet worden aan de crank (Shimano Ultegra), omdat het kettingblad anders niet mooi aansluit op de spider.
Zo extreem ovaal als de foto die jij linkt is Rotor trouwens niet.
Voor een gewone wegwedstrijd zou het best geschikt zijn, voor klimmen is het nog beter.
Het enige dat anders afgesteld moet worden is de voorderailleur, die moet een millimeter of 8 omhoog (bij mij tenminste). Het kan zijn dat er iets aangepast moet worden aan de crank (Shimano Ultegra), omdat het kettingblad anders niet mooi aansluit op de spider.
Zo extreem ovaal als de foto die jij linkt is Rotor trouwens niet.
Eenvoud kenmerkt het ware.
Anaszi2.0 schreef: Wel een beetje jammer dat die dingen zo schreeuwend duur zijn,
R&D, weettoggg :p
het is niet alsof het produceren van een ovaal blad duurder is dan een ronde.
Nou, ik kan met wel voorstellen dat het duurder is.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
maar de ham vraag blijft of het echt werkt?
En wat wordt er dan bedoeld met "werken", makkelijker meer vermogen? Minder belasting van de knieën? Psychisch?
Sheldon brown heeft er ook wel het een en ander over geschreven...
http://www.sheldonbrown.com/biopace.html
En wat wordt er dan bedoeld met "werken", makkelijker meer vermogen? Minder belasting van de knieën? Psychisch?
Sheldon brown heeft er ook wel het een en ander over geschreven...
http://www.sheldonbrown.com/biopace.html
@ Canyon81: kun je de derri gewoon verstellen of kan deze niet standaard zoveel???
Als ik alleen het buitenblad zou willen kan dat??of moet ik zowel een binnen als buiten blad van rotor hebben???
@Anaszi2.0: wat betaal ik voor 1 blad???En waar zijn ze te krijgen???
Als ik alleen het buitenblad zou willen kan dat??of moet ik zowel een binnen als buiten blad van rotor hebben???
@Anaszi2.0: wat betaal ik voor 1 blad???En waar zijn ze te krijgen???
Pitbull schreef:@ Canyon81: kun je de derri gewoon verstellen of kan deze niet standaard zoveel???
Als ik alleen het buitenblad zou willen kan dat??of moet ik zowel een binnen als buiten blad van rotor hebben???
De derrie verstellen is geen enkel probleem. Je kunt alleen een buitenblad nemen, al zou ik eerder alleen een binnenblad nemen, omdat met klimmen de voordelen beter uit de verf komen. Schakelen geeft geen enkel probleem, al gaat het schakelen het mooist als de ketting van of naar het 'lage' gedeelte van het kettingblad gaat, omdat de ketting dan iets meer ruimte heeft.
De (advies)prijs van een setje Rotor kettingbladen, zoals ik ze heb: dik 150 euro meen ik. Ik heb een 50/38, geschikt voor Shimano Ultegra. Inderdaad, achterlijk duur...
Wat betreft de verkrijgbaarheid: met een beetje mazzel zijn ze al leverbaar via je FM. Rotor levert niet aan particulieren, ook reageren ze niet op mail via hun site. Niet op mijn mail tenminste. Uiteindelijk is het via mijn FM gegaan, maar al met al duurde het een week of 6 voordat ze geleverd waren. Rotor controleert ook de KvK-gegevens van de besteller, om te checken of het wel een FM is...
Maar ik heb ze uiteindelijk, en ik ben er dik tevreden mee.
Eenvoud kenmerkt het ware.
Dan ga ik denk ik bij mijn fietsenmaker maar eens informeren:D
Ik heb nu een 105 crank is dat mogelijk nog een probleem???
Zou iemand deze Kettingbladen op mijn fiets kunnen fotoshoppen???
Mijn fiets:
Stevens SLR
en de kettingbladen:
http://img.skysports.com/10/03/800x600/ ... 428079.jpg
Alvast bedankt:D
A.
Ik heb nu een 105 crank is dat mogelijk nog een probleem???
Zou iemand deze Kettingbladen op mijn fiets kunnen fotoshoppen???
Mijn fiets:
Stevens SLR
en de kettingbladen:
http://img.skysports.com/10/03/800x600/ ... 428079.jpg
Alvast bedankt:D
A.
het effect is heel simpel: minder verzuring en dat is heel belangrijk in de finale van een wedstrijd. Verschil tussen eerste en tweede plaats. Marianne Vos heeft alle soorten van groepen gehad, er is een constante: Rotor bladen. Cervelo testteam heeft alle teams uitgerust met KCNC cranks met Rotor bladen.
Iedere behoorlijke wielerspecialist zou ze moeten hebben. Salden in Limbricht heeft ze in voorraad en al heel lang.
Iedere behoorlijke wielerspecialist zou ze moeten hebben. Salden in Limbricht heeft ze in voorraad en al heel lang.