Als Bianchi rijder wil ik je toch wijzen op onderstaande (ik heb geknipt en geplakt, ging efkes niet anders).
Vertaling door forumdeelnemer van een artikel uit roadbike.de:
"Als er een grote kartonnen doos uit Italie in de kelder van Roadbike binnen komt zijn er ineens opvallend veel mensen die daar iets te doen hebben - alleen maar om de inhoud van de doos eens goed te kunnen bekijken.
Italiaanse racefietsen hebben voor de liefhebber iets speciaals en stralen een bepaalde flair uit - zowel optisch als door hun extreem dynamische rijgedrag.
Echter, de informatie die op voorhand uit Treviglio kwam klonk helemaal niet Italiaans: Een langere balhoofdbuis voor een ontspannen zithouding zonder spacertoren, veel comfort dankzij de demping van de liggende achtervork, een langere wielbasis voor een stabiele, rustige wegligging en dat alles gecombineerd met een hoge stijfheid. Het testteam was gespannen. De vraag was dan ook voor de meet- en praktijktest: Kan de Infinito - afgezien van de prachtige optische verschijning en natuurlijk de kleur celeste - zoals verwacht natuurlijk, dit waarmaken? Het antwoord is: Ja en Nee.
"Ja", omdat de frameset op de testbank en ook de afgemonteerde fiets tijdens de testritten erg veel comfort met zich mee bracht en ook de zitpositie comfortabel is, maar ook weer niet te rechtop uitvalt.
Zo ziet voor lange afstandsrijders en toerrijders hun ideale fiets er uit en precies met dit in het achterhoofd hebben ze de Infinito dan ook gemaakt.
Een tweede "Ja" omdat de trapas met 84 N/m niet extreem stijf, maar wel stijf genoeg is, wat je bij hard aanzetten in de sprint en bij het klimmen goed kunt merken. Dat is iets wat iedere rijder ten goede komt, omdat een trapas die weinig beweegt onnodig krachtverlies voorkomt.
Jammergenoeg is er ook een "Nee", omdat de balhoofdbuis van de Infinito met 62 N/m niet stijf genoeg is om in het 'groene bereik' te komen om voor alle gewichtsklassen zonder meer geschikt te zijn. Dit in tegenstelling tot de vork, die wel in orde is.
Wat betekenen deze waardes in de praktijk? De Infinito rijdt op het vlakke heerlijk rechtuit en ook het sturen reageert bij normale snelheid voorspelbaar. Echter, als je bij hoge snelheid, bijv. tijdens een snelle afdaling, gedwongen wordt een onverwachte snelle uitwijkmanouvre te doen, reageert de Infinito wat aarzelend en flexed wat na. Voor geoefende rijders is dat geen probleem, maar beginners en rijders die meer dan 75 kg wegen zijn beter af met een stijvere balhoofdbuis.
Conclusie:
Afgezien van de niet stijve balhoofdbuis haalt Bianchi z'n doelen en brengt met de Infinito een comfortabele toerfiets op de markt."
Spreekt voor zich denk ik. Ligt er dus een beetje aan wat je van plan bent met de fiets te gaan doen. Mede vanwege je, voor Italiaanse begrippen, gewicht/formaat.
Succes.