Snel lossen uit het peleton
Hey allemaal,
Ik doe nu ongeveer 1 jaar wielrennen en ik zit ook op een club: Drc de mol.
Ik ben nu 16 jaar, 1e jaars junioor. en ik rijd ook sinds vorig jaar die trainingswedstrijden mee. maar al gauw na 2-3 rondes los ik omdat ik dan gewoon in ademnood kom. ik train wel aardig veel, interval niet. ik ga nu deze week interval trainen. Vorig jaar precies hetzelfde als het gewoon te hard gaat zit ik al snel aan mijn limiet. en dan herstel ik weer en dan ben ik gedubbeld en dan weer na 1-2 rondes los ik weer. ik heb bij de huisarts, en ik kreeg een een puf geval ding mee. Het helpt wel een klein beetje maar dan nog los ik snel.
iemand die wat tips heeft?
ik wil echt graag mee kunnen rijden.
Ik doe nu ongeveer 1 jaar wielrennen en ik zit ook op een club: Drc de mol.
Ik ben nu 16 jaar, 1e jaars junioor. en ik rijd ook sinds vorig jaar die trainingswedstrijden mee. maar al gauw na 2-3 rondes los ik omdat ik dan gewoon in ademnood kom. ik train wel aardig veel, interval niet. ik ga nu deze week interval trainen. Vorig jaar precies hetzelfde als het gewoon te hard gaat zit ik al snel aan mijn limiet. en dan herstel ik weer en dan ben ik gedubbeld en dan weer na 1-2 rondes los ik weer. ik heb bij de huisarts, en ik kreeg een een puf geval ding mee. Het helpt wel een klein beetje maar dan nog los ik snel.
iemand die wat tips heeft?
ik wil echt graag mee kunnen rijden.
Waarom kreeg je dit mee?ik heb bij de huisarts, en ik kreeg een een puf geval ding mee
Wat constateerde de huisarts?
't is te gemakkelijk om hier een oordeel over te geven. Je huisarts zal iets geconstateerd hebben, anders zou hij je geen medicatie hebben gegeven....
Opletten dat je niet positief bevonden wordt met dat "puf geval".
'k denk dat wat meer interval en snelheidstraining ( achter bromfiets of wagen)kan helpen. Het wedstrijdritme krijg je wschlk pas na een zeker aantal wedstrijden.'t kan ook zijn dat je niet goed traint of gewoonweg niet genoeg talent hebt.