binnen een maand klaar voor Shimano fietschallenge
-
- Forum-lid
Afgelopen winter veel te weinig buiten kunnen fietsen. Ik ben denk niet de enige met het probleem. Wel lid geworden van de sportschool om 1 keer in de week mee te doen aan RPM. Best heftig. Sinds half maart eindelijk weer buiten aan het fietsen. 2 mei doe ik voor de 2e keer mee aan de Shimano fietschallenge. Ik weet inmiddels wel dat deze best pittig is. Hoe kan ik mij op het vlakke Noord Holland het beste voorbereiden op deze tocht? Nog belangrijker; ik heb nog 5 weken.....en kan max. 3 x per week trainen.
AR
De eerste 3 weken duurtrainingen doen. Liefst meer dan zes uur per week. Een maal per week ook D2 of D3 blokjes in lassen (maar niet te lang).
Vierde week op in het weekend een langere tocht (3/4 uur) doen, waarbij je een blok van 1 uur D2 rijdt.
Vijfde week, eerste training Herstel (van D2 en lang) daarna eentje met blokjes D3, rusten tot de challenge.
Vierde week op in het weekend een langere tocht (3/4 uur) doen, waarbij je een blok van 1 uur D2 rijdt.
Vijfde week, eerste training Herstel (van D2 en lang) daarna eentje met blokjes D3, rusten tot de challenge.
Heb hetzelfde probleem. Ook weinig kunnen fietsen maar dan vanwege een gescheurde kruisband. Een maand geleden weer begonnen en ook op 2 mei de challange rijden. maar dan voor de eerste keer, dus ik begin hem nu te knijpen.
Overleg met mijn fysio gehad en inderdaad, hetgeen wat Corniel zegt komt aardig overeen met het schema wat ik heb opgesteld. Alleen omdat ik zes uur in de week moeilijk haal is dit tot 4 terug gebracht.
Ben benieuwd en succes
Overleg met mijn fysio gehad en inderdaad, hetgeen wat Corniel zegt komt aardig overeen met het schema wat ik heb opgesteld. Alleen omdat ik zes uur in de week moeilijk haal is dit tot 4 terug gebracht.
Ben benieuwd en succes
Rij ik nou achteruit of ga jij nou zo hard?
-
- Forum-lid
Ik ben inmiddels goed op gang gekomen. Ook de 6 uur terug gebracht naar 4 uur, welke haalbaar is. Merk absoluut dat de conditie erop vooruit gaat en de benen sterker worden. Dus hoop dat het iets beter gaat dan vorig jaar. In ieder geval een nieuwe fiets met triple, die miste ik vorig jaar heel erg. Succes met trainen en in limburg.
AR
http://www.limburger.nl/article/2010041 ... /100419829
stop maar met de voorbereiding;)
stop maar met de voorbereiding;)
-
- Forum-lid
zolang er niets zeker is blijf ik trainen...en trainen kan überhaupt geen kwaad. Zolang er niets officieel gemeldt wordt zal het allemaal wel mee vallen. Overigens doe ik mee met de tour versie. Het moet wel leuk blijven...
AR